Вихідні в Криму

26 червня 2017 р 21:23 Гаспра - Росія Червень 2017

Довгі вихідні для мене завжди свято вдвоейне: і на роботу не треба, і можна встигнути кудись з'їздити. Ось і на 12 червня, день Росії, в цьому році я дуже захотіла вирушити в міні відпустку, природно, по Росії. Вибирала між Петрозаводськом з Кіжамі і Кримом. Петрозаводськ ближче, а значить можна було обійтися меншими грошима, але так хотілося тепла і сонця, тому вибрала все-таки Крим. Тим більше що з туристичного пакету (чартерний переліт + готель + трансфер) зі знижкою вийшло не набагато дорожче. Все-таки у нас в Пітері осінь вже практично рік, то біла, то зелена, але по суті дощова і холодна, а так захотілося яскравого літа! До того ж перельоти в турі були нічними, що мені відразу сподобалося. Довгі вихідні для мене завжди свято вдвоейне: і на роботу не треба, і можна встигнути кудись з'їздити

Я люблю літати вночі. По-перше, до аеропорту легко дістатися, пробок вночі не буває. По-друге, в аеропорту значно менше народу і відповідно черг теж менше. По-третє, не губиться день відпочинку на дорогу (а при 4 днях це особливо актуально). Ну і по-четверте, вночі в літаку краще спиться, а значить, і час проходить швидше. Мій дванадцятирічний син взагалі боїться літати, а улюблене всіма дорослими засіб від усіх страхів йому поки недоступно, тому він спеціально напередодні перельотів менше спить, щоб в літаку сісти на своє місце, пристебнутися ременями безпеки і «вирубати». Так що нічні перельоти це наша тема, але ось пасажирів з зовсім маленькими дітьми мені було шкода. Все-таки діти, коли НЕ виспятся, стають капризулі.

Людей в літаку було повно, вільних місць не було. Цього року туроператори мабуть, подивившись у вікно, вирішили, що тури вихідного дня будуть мати успіх, і не прогадали. Ми вилетіли 10 червня в другій годині ночі на 4 дні на величезному боїнг. Коли ми летіла туди, нам дістався сімдесятий ряд, він був передостаннім в літаку, а місць в ряду було 3 + 4 + 3! І приблизно за півгодини до нашого рейсу був ще один такий же.

Зрозуміло, що не всі, як я, летіли на вихідні, але летіли ж! І це добре, адже нас в Криму дуже чекають привітні люди, мальовничі гірські стежки, галасливі водоспади і найчистіші озера, загадкові печери, блакитне море і смарагдові кипариси, а найголовніше - тепло. Крім того тут є палаци, аквапарки, дельфінарії, сафарі-парк і навіть «Село вікінгів» - спадщина однойменного фільму.

До цього я була в Криму один раз років п'ятнадцять тому в Судаку - це східний берег півострова. Це було інше узбережжя, інший час, і інша компанія. Тому мені складно порівнювати ці поїздки. Але і тоді мені мій відпочинок сподобався, хоч ночували ми по прильоту в підсобці покоївок, і отруїлися всією чесною компанією купленими на вулиці мідіями, але молодість безтурботна, тому дрібні побутові негаразди не змогли зіпсувати враження від цікавого і веселого відпочинку.

Зараз я відпочивала з сином, доросла і багато всього побачила, але від південного узбережжя Криму я прийшла в дикий захват. Тут ліси зеленішою і гори вище, ніж на східному (або мені так просто здалося).

Зупинилися ми в парк-готелі Марат 4 * (https://www.tourister.ru/go/bb2844). Цей готель розташований в Гаспрі - це селища міського типу, що відноситься до Великої Ялти, а точніше він знаходиться між Ялтою і Алупкою. Готель має велику зелену територію, що видно вже з назви, на якій розташований перший (відремонтований) корпус з головною стійкою адміністратора, другий (радянський) корпус, в якому жили ми, вілла Чаїр (супер вілла зі своєю обгородженою територією), басейн і кілька запущених будівель радянської споруди, в одному з яких знаходилася їдальня.

Взагалі це норма для Криму - експлуатація будівель і доріг, що залишилися з радянських часів. Але зустрічаються там шикарні вілли і сучасні багатоповерхові будинки, а ще багато «недобудови», явно кинутого. Одним словом є над чим працювати для того, щоб з комфортом милуватися дивовижною кримською природою і насолоджуватися заслуженим відпочинком.

Готель мені сподобався в першу чергу атмосферою розслабленості. Всі відпочиваючі були привітними і балакучими, а адміністратори ввічливими і готовими відповісти на будь-яке питання.

Перельоти, як я вже згадувала, у нас були нічними, тому в готель ми приїхали о десятій ранку, а заїзд, як і в більшості готелів, був о першій годині дня. Я, наслідуючи приклад багатьох, після безсонної ночі, доплатили за ранній заїзд 500 рублів з людини. Можна, звичайно, нарікати, що в Туреччині або Греції, якщо є місця, заселяють раніше безкоштовно, але ніхто грошей у нас не тягнув, можна було і погуляти, тут вже особиста справа кожного.

Після обіду нам видали браслети (під заставу 300 рублів кожен, заставу мені повернули, коли перед від'їздом я здала браслети і показала чек). За браслетів можна було проходити до басейну, на канатну дорогу і в їдальню. У мого сина в басейні браслет не працював (його пропускали через хвіртку черговий без питань), в інших місцях спрацьовував.

Номер у нас був в кращих радянських традиціях: маленький ламповий телевізор на довгому столі, маленький холодильник, маленька шафа з чотирма вішалками-плічками, дві вузькі односпальні ліжка, дві тумби і два стільці. Таке відчуття, що з моменту відкриття готелю нічого не змінилося: ні килим в коридорі, ні меблі, ні двері, ні паркет. Ванна кімната, правда, була явно після щодо свіжого ремонту, і гаряча вода була цілий день. У ванній навіть тазик був.

Прибирали номер кожен день! А вид з балкона десятого поверху на гори відволікав від непоказною меблів. Подушки і ковдри були, до речі, новими! І білосніжні рушники теж! До того ж я в Криму приїхала не сидіти в номері, а гуляти і набиратися вражень.

На поверсі у ліфтів стояв на столику загальний електричний чайник, я їм із задоволенням користувалася. На інших поверхах я бачила загальні кулери з водою.

Wi-Fi був безкоштовний і в першому, і в другому корпусах, але тільки в фойє внизу. Для підключення потрібно було попросити у адміністратора ваучер з паролем.

Харчування у нас було оплачено «сніданок + вечеря». Я рідко беру обіди, тому що не хочу днем ​​бути прив'язаною до готелю.

Нічого не буду писати про їжу. Та й що можна написати про корисну і здорову їжу в кращих традиціях радянського саноторно харчування (підозрюю, що повора залишилися теж ще з тих часів)? Скажу тільки, що снідали ми майже з задоволенням, але на вечері я ходила одна, син тільки одного разу повечеряв зі мною. Вважав за краще шкідливу локшину швидкого приготування (ось коли особливо знадобився чайник).

Ми взагалі з сином любимо всякі вкусняшки, тому наступного разу я не буду брати вечері, вистачить сніданків. Тим більше що поїсти в Гаспрі на двох можна дешевше, ніж в Пітері, при цьому вибір національних страв зашкалює: від всіляких шашликів до всіляких вареників, від лагмана до борщу, від Сарми до чир-чира (аналог чебурека). Я обожнюю баранину, тому насолоджувалася на обіді шурпою, а син у мене обожнює карбонара, так і її ми в місцевих кафе знайшли, і вона не підкачала! До того ж виявилося, що в Криму є не тільки всіма відомі винзаводи, але є і пивобезалкогольний завод, продукція якого недорога і смачна, ми продегустували.

Часу у нас було не багато, тому в першу чергу ми вирішили наплаватися в басейні і в море. У Криму практично скрізь дорога до пляжу йде з гори, а от назад в гору, і тут виходить на перший план найголовніший плюс нашого готелю - своя канатна дорога! Вона, правда, працює за розкладом, але працює, і це прекрасно, тому що йти пішки в гору після активного купання в морі дуже важко.

Температура води і в море, і в басейні була не дуже висока, градусів 20 і не мав більше. Але я в минулому році в наших лісових північних озерах купалася, так що південне море мені точно холодним не здалося.

Пляжі в Великій Ялті в основному мелкогалечниє і галькові, вода чиста, як сльоза, правда, на сусідньому пляжі, за хвилерізом від нашого, було багато медуз. Якщо ви хочете поніжитися на пісочку, вам краще їхати відпочивати на Західне узбережжя, наприклад, в Євпаторію.

Днем біля басейну щось затівали аніматори (танці, аква аеробіка, уроки плавання), вечорами там же грала музика, і проходили міні дискотеки для дітей, а потім і для дорослих, але ми туди жодного разу не дійшли.

На екскурсії, запропоновані нам туроператором, ми не поїхали, хоча пара екскурсій мені сподобалася, наприклад, «Бахчисарайська ніч», з відвідуванням Ханського палацу, переглядом другого акту балету «Бахчисарайський фонтан» і з вечерею в національному ресторані. Мені здається, ця екскурсія повинна бути пізнавальної і при цьому розслаблюючій. А ще можна було з'їздити на екскурсію в Артек - це ж мрія дитинства будь-якого піонера, а я піонер!

Різноманітних морських прогулянок і рибалок я побоююся, дуже вже слабкий у мене вестибулярний апарат, боюся, закачає. Але пропозицій подібних розваг в Криму багато.

Відмовившись від організованих групових екскурсій, я вирішила з'їздити до Ластівчиного гнізда, але мені сказала, що його зараз реставрують, так що довелося відкласти цю поїздку на наступний раз. Зате ми самі поїхали на Ай-Петрі - плато на висоті 1234 метри над рівнем моря.

До Ай-Петрі ми поїхали на автобусі (п'ять або шість зупинок від нашого готелю, потрібна зупинка так і називається «Канатна дорога»). У Великій Ялті ходять автобусні маршрути № 102 та № 132, на них можна доїхати до Ялти, до Ластівчиного гнізда, до Воронцовського палацу, Місхора. Я перед поїздкою подивилася маршрути в інтернеті.

Внизу і вгорі поруч з касами канатної дороги нас дуже активно зазивали піднятися / спуститися на машині, заманювали водоспадами, озерами і оглядовими майданчиками, але ми вирішили все-таки скористатися виключно канатною дорогою. І судячи з відгуків інших відпочиваючих, ми були праві, тому що на канатну дорогу хоч і чергу, яка рухається досить швидко, час очікування не більше півгодини, зате на ній їхати всього хвилин десять і вид відкривається приголомшливий, навіть не дивлячись на те, що в вагончику їде людина двадцять п'ять. Але все одно всім все видно. А на машині по горах їхати близько години в задушливій машині, а мене ще й моторошно закачує на серпантині.

Квитки на канатну дорогу стоять триста п'ятдесят рублів в одну сторону для дорослого і двісті п'ятдесят рублів на дитину до дванадцяти років. Купити квитки туди і назад відразу не можна, тільки в одну сторону.

На самому плато ооооочень-дуууже красиво. Поруч з касами є невеликий ринок, де продають теплі жилети і шалі з козячої вовни, мед та інші сувеніри. Нагорі виявилося прохолодно, я навіть замерзла, тому що була одягнена, як на пляж, в майці і шортах, і при цьому примудрилася згоріти. Так що, вирушаючи в гори, не забудьте захопити теплі речі і крем від засмаги.

Нагорі можна покататися на квадроциклах або конях по плато, можна погуляти по печерах або пішки по стежці піднятися до так званого «тризуба» Ай-Петрі. Стежка проходить через лісок, де зустрічаються очнеь рідкісні види рослин, навіть кримські ендеміки, наприклад, клен Стевена. Всюди стоять таблички з цікавою інформацією.

Види всюди відкриваються дивовижної краси. Є там можливості і для більш екстремального дозвілля: наприклад, можна пройтися над прірвою по мотузяному містку до окремо стоїть зубця або з'їхати на трол 900 метрів довжиною і 50 метрів заввишки. Ми вибрали тролів. Тим більше що у нас вже був позитивний досвід: ми літали на тролів в Карелії над каньйоном Рускеала. На Ай-Петрі ми летіли над горами порослими лісом, поруч з хмарами - що не передаються відчуття! Море емоцій, до сих пір дух захоплює тільки від спогадів.

Я провела чудові чотири дні в Криму, відпочила, підзарядитися позитивними емоціями і роздражнила свою цікавість і тепер хочу ще більше Криму! Адже ми так і не доїхали до Воронцовського палацу, який знаходиться всього в двох автобусних зупинках від канатної дороги на Ай-Петрі, а ще я б хотіла подивитися на Лівадійський палац, погуляти по набережній в розкішній Ялті, доїхати до таємничого Бахчисарая і, звичайно ж , до міста героя Севастополя! І тепер у мене є мрія: покататися на машині по Керчинский мосту, коли його побудують.

Всім приємних вихідних і захоплюючих подорожей.