Подорож і поїздка на машині з Калінінграда по Росії

7. пором
  8. Ціна питання
  9. помилки

Маршрут був такий: з Калінінграда до Москви, далі Волгоград, Астрахань, Санкт-Петербург і поромної лінією назад в Калінінград через Балтійськ.

Передмова

Мене звуть Марина, і я переїхала в Калінінград кілька років тому. В цьому році з чоловіком ми зважилися поїхати на машині у відпустку. Чому зважилися? Тому що непросто проїхати кілька кордонів і нічого не порушити, але про це розповім докладно нижче.

Перші пару років з Калінінграда можна у відпустку не їздити: тут стільки місць з історією, затишних куточків, що можна сміливо подорожувати по цій дуже маленькою, але дуже щедрою на емоції області. На фото - Фрідріхсбургскіе ворота.

На фото - Фрідріхсбургскіе ворота

Мета, маршрут і підготовка

Мета нашої поїздки досить стандартна - світ подивитися. Як водиться, життя розкидало наші великі сім'ї по різних містах, тому світ вирішили дивитися разом з родичами. Маршрут будували так, щоб охопити велику кількість близьких людей по дорозі. Маршрут в результаті був наступним: з Калінінграда до Москви, далі Волгоград, Астрахань, Санкт-Петербург і поромної лінією образно в Калінінград через Балтійськ.

Схематично наш маршрут виглядав так:

Крім того, було вирішено максимально економно провести цей місяць, але без шкоди здоров'ю і задоволення допитливості, так, щоб подорож вийшло бюджетним, але насиченим. У зв'язку з цим зупинки на нічліг і обіди в кафе ми обійшли стороною, можливо, такий принцип не підійде для сімей, які подорожують з дітьми, але ми були вдвох і прекрасно обходилися їжею на природі і відпочинком під сонечком.

Готувалися ми грунтовно, вивчаючи форуми про межі і випитуючи найменші деталі проходження у більш досвідчених друзів. Ми виїхали з дому 6 липня 2016 рано вранці, дата була обрана не випадково - це середовище, будній день, коли кордони не так переповнені охочими покинути малу Батьківщину.

Калінінград проводжав нас туманною пеленою:

Межі та дороги

Виїхати з області можна через різні прикордонні переходи, де швидше, а де повільніше, сказати складно, оскільки у кожного своя правда. Ми для себе вибрали «Советск-Панемуне», нам так було зручніше. Для тих, хто приїжджає в Калінінград на машині, точно можна радити перехід «Ніда-Морське», він трохи дорожчий, але при цьому дуже красивий: по дорозі з двох сторін національний заповідник «Куршська Коса», заливши, море, різні тварини і шикарні види. На російській стороні заповідника живе Кабаниха Маша, яка періодично виводить своїх смугастих поросят на дорогу. Якщо пощастить, можна їх побачити. Нам не пощастило.

На кордоні в Совєтські ми були через 1,5 години після виїзду, всупереч нашим побоюванням, пройшли ми її гладко і без зайвих питань. З Литовської сторони теж проблем не виникло, тому обидві кордону були пройдені за годину. Вже після нашого туру знайомі сказали, що це велика удача, і зазвичай на цьому переході стоять в обидва боки по кілька годин.

Фотографій в цьому розділі буде мало, з порталом RuDorogi.ru ми познайомилися вже після відпустки, і спочатку думок про написання хронології нашої поїздки не було. Але розповісти про перехід кілька цікавих фактів я можу:

• По-перше, перехід знаходиться на мосту. Міст королеви Луїзи через річку Німан сам по собі вартий уваги туриста: арочна конструкція, якій понад 100 років і яка виглядає велично і дуже по-Кенигсбергских.
  • По-друге, на підході до мосту є житловий будинок. І жителі, і їхні гості потрапляють туди в супроводі прикордонників, він, з одного боку, варто на стику двох держав. Колись піднімалося питання про те, щоб будинок розселити, поки все як і раніше.

З дорогами нам теж пощастило: в Калінінграді, Литві та Білорусі на дороги гріх скаржитися. Полотно рівне, з акуратними латками, хороший швидкісний режим, та й в цілому їздити по таким дорогам приємно. У Литві ми особливо нікуди не заїжджали, щоб не вибиватися з графіка. Природа там схожа на Калінінградську, тому і фотографували трохи, а ось Білорусь порадувала смачними і недорогими продуктами.

Ми не розмінювали гроші, з собою була невелика кількість готівки і карта. Для Литви така історія зовсім невідповідна. Там, де нам хотілося щось купити, карти не приймали, від рублів теж відмахувалися, в результаті на кордоні з Білоруссю в Кам'яному Балці ми були о 3 годині дня.

Пташине сімейство на озері в Білорусі:

Тут довелося постояти, була черга, в цілому на перехід ми витратили ще 2 години. За Білорусії ми їхали вже не так швидко, в Мінську прикупили різного роду смакоти в дорогу, так як наші запаси закінчувалися. Та й ми цілеспрямовано не брали багато їжі, тому що у сусідів вона смачніше і дешевше. З рублями в Мінську теж складності, зате по картах ми спокійно купили і ковбаску, і сирок, і хлібець.

Поповнивши запаси води і харчів, ми вирушили далі, і щедра земля наших братів не припиняла нас радувати: по дорозі було багато плодових дерев, ягід і чарівний захід.

Біля траси в Білорусі:

Захід першого дня нашої подорожі:

Ось вже дійсно заради чого варто вирушати в дорогу на своєму транспорті, так це такі чарівні емоції і враження. Хіба побачиш в мегаполісі, як турботливий лебідь підганяє своїх лебедят з води, а тато-лебідь, строго піднявши дзьоб, спостерігає за сімейством? Природа в дорозі - це взагалі тема для окремої розмови.

Москва

Межі між республікою Білорусь і Російською Федерацією фактично немає, тому проїхали ми її без будь-яких визначних подій. Смоленськ проїжджали вночі, тому про нього розповісти теж нічого, а вранці наступного дня дісталися до першого пункту нашої подорожі. У Москві нас зустріли друзі з рясним сніданком, плавно перетікає у вечерю. Хотілося поговорити, обговорити і розповісти, та й дорога, незважаючи на красу, була виснажливою, тому цей день ми провели вдома. У столиці ми буваємо досить часто, тому на прогулянках насолоджувалися спілкуванням, фотографувати було колись.

З корисного скажу, що ніколи не поїхала б на машині, якби шлях наш Москвою закінчувався: можливо, ми не звикли до шаленого ритму цього міста, але водити в цих умовах - суцільний стрес.

Напевно, розповідь про Москву буде самим небагатослівним: стандартно сходили на Червону площу, погуляли на Воробйових горах, попили пиво в невеликих кафе біля будинку. 10 липня закінчили приготування до продовження шляху і як слід виспалися. Виїжджати вирішили в ніч: менше пробок, та й не хотілося витрачати на дорогу дорогоцінні дні.

Волгоград і Астрахань

Виїхали з Москви в 10 вечора, шлях наш йшов по трасі М4 «Дон» , Тут з дорогою почалися проблеми. Звикли ми до доріг рівним і розмічені, тут же траплялися ділянки з такими вибоїнами, що по приїзду довелося лагодити машину. Взяли собі на замітку, що вночі по великій Росії краще не їздити.

О 8 ранку ми були на місці, знову зустріч з рідними, поїздка на хутір Вільно, море спілкування та колючий сільський житель:

15 липня ми повернулися в місто і пішли дивитися його визначні пам'ятки. Пам'ятки Волгограда тісно пов'язані з його історичним минулим, пам'ятники в більшості своїй присвячені подіям 1941-1943 років, коли війна з фашистськими загарбниками забрала більше мільйона життів жителів цього міста.

Маршрут екскурсій ми не складали, довірившись в цьому питанні родичам. Насамперед ми відвідали Мамаїв курган. Вид на цю висоту вражає за багато кілометрів до того, як до неї підходиш. Скульптура Батьківщина-Мати височить над містом, нагадуючи про ті трагічні події. Обійти комплекс за один день неможливо: все цікаво, хочеться розглянути кожну скульптуру, кожен куточок, а їх там величезна кількість.

Статуя Батьківщина-Мати:

Вид зверху:

Підйом до Кургану:

Ми їздили на комплекс два рази саме з цієї причини. Я вважаю, що комплекс обов'язковий до відвідин, особливо разом з дітьми. Так перейнятися подвигом свого народу, як тут, напевно, ніде не вийде.

Скульптура «Стояти на смерть»:

Стіна плачу:

Вічний вогонь:

Стіна плачу, зал військової слави, вічний вогонь, зміна варти - це все неможливо описати словами, це якраз те, про що говорять «це потрібно бачити своїми очима». Гордість і співчуття переповнює душу після того, як виходиш звідти, може бути ще і тому ми залишили інші екскурсії на наступний день.

Караул біля вічного вогню в Залі військової слави:

Помітила, що в Волгограді багато цікавих пам'яток: пам'ятник першому кондуктору, скульптура «Дитячий хоровод», яку місцеві називають «Бармалей», пам'ятник трамваю, собаці-підривнику, автомобілісту, щаслива підкова - це далеко не повний список того, що ми встигли подивитися.

Пам'ятник першому кондуктору:

Фонтан «Дитячий хоровод»:

16 липня зустріло нас яскравим сонечком і температурою за 30, тому цей день ми повністю присвятили Волзі. Добравшись до річкового вокзалу, ми поїхали кататися на корабликах. Сам вокзал теж варто окрему увагу: він один з найбільших в Росії, з великою кількістю кафе, магазинчиків і різних крамниць. Від цієї будівлі відходять круїзні кораблі по Волзі. Цей спосіб проведення відпустки ми теж взяли собі на олівець, але поки він нам не по кишені, подорожувати по Росії у нас дешево не виходить.

Прогулянковий річковий трамвай:

Бар «Маяк» на центральній набережній:

Види відкриваються по берегах божественні: це і зруйнована млин, і вид на курган, і танцюючий міст, і просто чудова природа навколо. До речі, незважаючи на всі розмови про забрудненості російських річок, в воді плавали великі і красиві рибини, абсолютно не звертаючи уваги на те, що поруч пливе наш транспорт.

Набережна біля вокзалу:

Наш трамвайчик:

Рибка в Волзі:

млин:

Вид на музей-панораму «Сталінградська битва»:

Танцюючий міст. Названий так, тому що в 2010 році танцював амплітудою близько 1 метра, після був укріплений і тепер не допускає такої поведінки:

17 липня ми поїхали на природу, щоб вдосталь накупатися. Спека стояла неймовірна, вода, як парне молоко. Було навіть кілька втомлює, тому що звикнувши до холодної Балтиці, в Волзі охолодитися неможливо.

Плавуча лазня на Волзі:

Завершуючи свою розповідь про Волгограді, скажу, що місто справило велике враження, але спогади про нього тепер нерозривно пов'язані з Сталінградської битвою, хоча ще ми були в музеї-панорамі, гуляли в парках, співали в караоке і просто бродили по вуличках. Ціни тут, до речі, нижче, ніж в Калінінграді, що, з огляду на наш настрій на бюджетне подорож, несказанно нас порадувало.

20 липня ми вирушили в Астрахань, дорога середньостатистична, не так, щоб зовсім погана, але і хорошою її назвати складно. Виїхавши в 6 ранку, в обід були вже на місці. З примітного було тільки те, що двічі рази нас зупиняли правоохоронці. Ми ретельно стежили за знаками на незнайомій дорозі, тому оштрафувати нас не було за що, але документи все ж перевірили.

Найяскравіші враження від відвідування Астрахані - це спека, шашлики і, звичайно, кавуни. Смак цих кавунів переслідує мене до цих пір, боюся, що в Калінінграді я їх є більше не зможу. Побачивши з усіма близькими людьми, ми почали збиратися в зворотний шлях.

Санкт-Петербург

Назад до Москви ми їхали вже знайомим маршрутом, переночували у друзів, день відпочили, відзначили мій день народження і 23 липня вирушили в культурну столицю. Дорога проходила по трасі М10 «Росія» . Ми врахували наш досвід нічного водіння, тому зараз вирішили виїжджати рано вранці. З огляду на, що 23 липня було суботою, пробки ми зібрали все, які було можна, так що дорога у нас зайняла 12 годин.

Дорожнє покриття краще, ніж в Астрахані, але до калінінградських доріг йому далеко. Спека, тряска і штовхання в пробках вимотали так, що можна сміливо сказати, що це був найскладніший відрізок шляху. Пейзаж за вікном був відповідно до настрою похмурим і одноманітним.

У родичів ми пробули 12 днів, розповідати про визначні пам'ятки цього прекрасного міста не буду, оскільки буваємо там часто, і розповісти про місто очима туриста не вийде. У Санкт-Петербурзі ми виявили, що у чоловіка закінчилася віза, тому плани довелося коригувати: додому ми зібралися плисти морем.

пором

Пором в Калінінградську область виходить з селища Усть-Луга, від Санкт-Петербурга потрібно було їхати години 3. Місце на поромі у нас було замовлено, тому до призначеного часу ми дісталися на переправу. Окремо потрібно сказати про те, що місця на паром потрібно купувати заздалегідь, тому що шанси на нього не потрапити великі. Влітку 2016 роки ходив тільки один паром раз в тиждень, і бажаючих переправитися було дуже багато. Саме тому ми провели в Пітері майже два тижні замість запланованих трьох днів.

Додому ми припливли на 12 годин пізніше, ніж планували, оскільки шторм на морі сплутав наші плани. Балтійськ зустрів нас класичним калінінградських дощем і ось таким усміхненим Котейко:

Ціна питання

Вартість нашої поїздки ми вважали після, тому вона наближена до реальності, але все-таки не точна:

• Бензин: заправлялися ми 92 бензином, всього витрачено близько 25 000 рублів.
  • Платних доріг у нас практично не зустрічалося, тому заплатили ми тут не більше 1000 рублів.
  • Самий неприємний пункт подорожі - це паром. Мало того, що мене всю дорогу нудило, так ще і за вартістю вийшло не дешево, каюта на двох чоловік і місце для машини обійшлося в 17 000 рублей.
  • На їжу і розваги ми витратили ще 30 000 рублів.
  • Подарунки родичам в обидві сторони - 5 000 рублів.
  • Ремонт авто після нічної поїздки - 3 000 рублів.

В цілому місячну подорож обійшлося нам в 80 000 рублей, що, з огляду на маршрут і зручність користування своєю машиною, вийшло цілком по-божому. При цьому ми не витрачали гроші на зупинки в готелях і практично не їли в придорожніх кафе, тому для тих, у кого родичі зосереджені в іншій частині Росії, важливо буде порахувати ще й цю статтю витрат.

помилки

• За незнайомих дорогах вночі більше не їздимо: дорога непередбачувана, в результаті часом не економиться, а машина вмирає.

• Стежимо за візами, щоб економити на поромі.

• Москву і Пітер обходимо стороною: настрій від поїздки досить зіпсовано саме стоянням в пробках, а в самих мегаполісах ми машиною практично не користувалися.

• Дорогу перетворюємо у відпустку відразу ж, як тільки виїхали з дому: ми так поспішали зустрітися з рідними, що пропустили величезна кількість крутих місць в Литві, наприклад. Наступного разу маршрут пропишемо більш ретельно, і ночувати будемо в дорозі частіше.

• В дорогу треба брати гроші тих країн, які проїжджаєте. У Литві ми брак місцевих грошей відчули. Крім того, якщо гуляти по Литві, то гроші знадобляться ще і на парковку: місцеві жителі підробляють тим, що паркують машини туристів у себе на подвір'ях, така стоянка обходиться дешевше, але розплатитися карткою або іншою валютою не вийде.

• В Литву беремо з собою каністру бензину, ціни на паливо там космічні.

На цьому все, сподіваюся, що інформація буде корисною. Яскравих Вам вражень і удачі на дорогах! Фоміна Марина.