ЄБРР: роботи відберуть робочі місця європейців з імовірністю 50%

  1. Що з себе представляють «Каннські Леви»
  2. Як потрапити на фестиваль
  3. У чому різниця між Cannes Lions і Young Lions
  4. Які нагороди є на фестивалі
  5. Навіщо ще їхати на «Каннських Львів»
  6. Наші в Каннах

У червні пройшов 66-й фестиваль реклами Cannes Lions 2019 або «Каннські Леви». Без нагород українці не залишилися: ISD Group взяли бронзового лева в основному конкурсі, а в Young Lions Україна отримала золото в категорії «Фільм» і два срібла: в категоріях « Дизайн »І« Принт ».

Успіхи українських креативників на Cannes Lions привертають увагу ЗМІ, але в матеріалах про фестиваль медіа часто помиляються. Наприклад, прирівнюють золото на Young Lions до перемоги в основному конкурсі. Щоб розібратися, як влаштований конкурс, чим відрізняються номінації і як взяти максимум від фестивалю, ми написали цей гайд.

Що з себе представляють «Каннські Леви»

«Каннських Львів» називають найавторитетнішим міжнародним фестивалем в області реклами та креативу. Він проходить щороку в третій тиждень червня в Каннах, на півдні Франції.

В основному конкурсі «Каннських Львів» 27 категорій , В кожній з них є підкатегорії. Один проект може отримати нагороду відразу в декількох номінаціях. Шорт-листи і переможців оголошують поступово протягом фестивалю.

Як пояснює засновник ISD Group Віктор Шкурба, фестиваль - це майданчик, на якій зустрічаються фахівці в сферах комунікацій, креативу, медіа, стартапів, бізнесу, кіно і навіть політики. Наприклад, в цьому році президент Колумбії розповідав про роль комунікацій в його країні.

«Все місто перетворюється в центр знань, великих і маленьких вечірок під егідою Twitter, Google і інших компаній. Паралельно проходять десятки лекцій і виступів. Тут показують і нагороджують все, що відбувається на передовій світових комунікацій », - пояснює Шкурба.

Як потрапити на фестиваль

На Cannes Lions є кілька видів квитків, їх вартість залежить від доступних івентів, віку і сфери діяльності учасника. Найпопулярніший варіант - Complete Pass. З ним можна відвідати лекції, нагородження і вечірку на честь закриття фестивалю. У 2019 такий квиток коштував 3365 євро плюс ПДВ.

Участь в конкурсі теж платне. сума залежить від категорії і часу подачі проекту. У 2019 роботи відбирали в чотири етапи і їх вартість відрізнялася. Наприклад, до 14 березня вступний внесок за подачу роботи в категорію Design Lions коштував 555 євро, а після - 735 євро.

Щоб брати участь у конкурсі, робота повинна відповідати ряду умов:

  • Проект повинен бути створений в період від минулого літа до літа цього року.
  • У проекту повинен бути замовник. Журі не розглядає роботи, створені спеціально для фестивалю.
  • Проект потрібно довести до реалізації. Залежно від категорії, робота повинна з'явитися в мережі, на телебаченні або інших майданчиках. Повний список правил можна подивитися на сайті фестивалю .

Роботи учасників оцінює журі - представники найбільших світових креативних агентств. У цьому році їх було 27 чоловік.

У чому різниця між Cannes Lions і Young Lions

«Каннських Львів» не варто плутати з Young Lions ( «Молодими Левами»). Young Lions - конкурс для молодих креативників віком до 30 років, який проходить в рамках «Каннських Львів».

Для участі в Young Lions спочатку потрібно пройти національний відбір. Учасники повинні підготувати проект по брифу за 24 години (в категорії Film - за 48 годин). Основний конкурс проходить в такому ж форматі.

Арт-директор Banda і срібний призер Young Lions 2019 Ілля Ануфрієнка розповідає про ще один важливий відміну між конкурсами. У дорослих «левах» на перемогу впливає безліч факторів, у тому числі масштаб бренду і бюджет. З цієї точки зору Young Lions - більш чесне змагання, тому що всі учасники знаходяться в рівних умовах.

Які нагороди є на фестивалі

«Каннський Лев» - найвища нагорода, свого роду креативний «Оскар». Всього є три види «левів»: бронзовий, срібний і золотий. Окремим пунктом йде гран-прі. Серед робіт, які отримали золотого лева, вибирають кращу, якої присуджують гран-прі в своїй категорії.

Крім цього є « титанові Леви ». У цю категорію потрапляють роботи, які відрізняються передовими інноваціями і особливим мисленням. Такі проекти руйнують звичні межі і задають напрямок розвитку всієї галузі. Учасники «Титанових Львів» представляють свою роботу журі наживо.

Також учасники можуть отримати спеціальні нагороди . Переможців визначають за очками, які нараховують за виграних «левів».

Останні кілька років переможцями стають 3% проектів, в шорт-листи потрапляють 6-8% робіт, каже Віктор Шкурба.

За словами арт-директора Banda Олексія Дівісенко, для перемоги в конкурсі проект повинен бути якісним, оригінальним, міняти рекламну індустрію і свою аудиторію.

«Нагорода в Каннах означає, що агентство розуміє, як працює сучасна комунікація. Отже, до нього можуть звертатися клієнти з будь-якої точки планети. Фахівці переможного проекту стають ласим шматочком для хедхантерів. Але програвати не менш важливо. Тоді ти точно знаєш, що потрібно щось змінювати, тобі є до чого прагнути, а всередині колективу з'являється загальна мета - наступного разу зробити краще », - пояснює Дівісенко.

Навіщо ще їхати на «Каннських Львів»

Фестиваль - це не тільки можливість поборотися за трофеї, а й майданчик для нетворкінгу і обміну досвідом. Тут можна завести нові знайомства, знайти клієнтів або роботу. Серед спікерів можна зустріти фахівців різного масштабу - від режисера Альфонсо Куарона до гарвардського професора Стівена Пінкера.

Засновниця Vector Даша Зарівна вперше потрапила на «Каннських Львів» в минулому році. За її словами, поїздка була корисна як в плані контенту, так і контактів. Щоб провести час максимально ефективно, вона радить скласти графік і заздалегідь домовитися зі знайомими з суміжних сфер. Саме знайомства роблять поїздку максимально насиченою.

«На фестивалі були мої знайомі з двох відеопродакшенов. Вони запросили мене на ряд заходів для представників цієї галузі. Друзі з соцмереж, знайомі співробітники Facebook і Google теж урізноманітнили мій графік », - розповідає вона.

На одній з вечірок Даша познайомилася з Брендоном Веббом - ветераном ВМС США, який служив в Афганістані і Іраку. Після відходу зі служби Уебб написав кілька книг про лідерство в бізнесі і заснував медіакомпанії Hurricane Group. Він запросив Дашу на вечірку серійного підприємця і письменника Гарі Вайнерчук, у якого вона взяла бліц-інтерв'ю для Vector.

Як зробити успішний медіа і заробляти на контенті

Загалом, нас благословили. Dasha Zarivnaya зустріла на «Каннських левах» підприємця, письменника, маркетолога, блогера (список можна продовжувати довго) Gary Vaynerchuk і не відпустила його без ради з розвитку медіабізнесу в Україні.

Опубліковано Vector Четвер, 21 червня 2018 р.

На «Каннських левах» дуже насичений графік. Один з найцікавіших форматів - уявлення кейсів. Виступи проходять на різних сценах, яхтах, пляжах і в готелях набережній Круазет.

«Відеопродакшени знімають вілли для вечірок і запрошують туди потенційних клієнтів, друзів, колег, щоб заявити про себе. Великі компанії роблять собі окремі лаунж і пляжі, знімають пентхауси в готелях », - розповідає Даша.

Хоча виступи - важлива частина «Каннських Львів», деякі гості не бачать в них багато сенсу. Наприклад, гуру реклами Боб Хоффман вельми іронічно відгукується про виступи. Він вважає, що спікери часто говорять про очевидні речі або повторюють давно відомі факти.

Наші в Каннах

Роль фестивалю в розвитку креативної індустрії України складно переоцінити. За словами Віктора Шкурба, для іноземних клієнтів українська команда нічим не відрізняється від команди з Камбоджі. У нашої країни ще немає настільки гучного визнання на міжнародному рівні. Багато клієнтів не стануть розбиратися в якості робіт українських агентств. Каннський «лев» може повністю змінити це.

Нагорода на Cannes Lions - це своєрідна валюта в світі креативу. Вона говорить про здатність компанії реалізувати міжнародний проект на високому рівні.

Першого бронзового лева Україна виграла в 2017 році в категорії Entertainment Lions for music. Журі нагородили меморіальну кампанію Українського кризового медіацентру в честь 75-річчя трагедії в Бабиному Яру.

Другу таку нагороду отримало креативне агентство Banda за дизайн брендингу «Євробачення 2017».

Третього «бронзового лева» в цьому році виграли українці з ISD Group. Разом з The App Solutions і рекламним агентством «Схід» вони розробили проект AI Versus для російського незалежного телеканалу «Дощ».

Віктор Шкурба вважає особливо важливим, що Україна вперше отримала «бронзового лева» за технологічний креатив. «Креатив і технології - ті галузі, де відбуваються глобальні зміни і прориви. І ми на передовій », - зазначає засновник агентства.

Цей рік запам'ятався не тільки успіхом ISD Group, а й трьома нагородами молодих креативників в Young Lions. Українці вперше стали призерами цього конкурсу. «Канни показують, де ми знаходимося, і визначають шлях розвитку індустрії, нагороджуючи передові проекти. Якщо проявити пильність і простежити контекст, можна домогтися лідерства на локальному ринку », - говорить Шкурба.

Навіть якщо ви не берете участь в конкурсі і не працюєте у великому рекламному агентстві, сенс поїхати на фестиваль все одно є. «Каннські Леви» - хороша можливість перевірити себе, протестувати нові ідеї і порівняти свій рівень з рівнями великих гравців.

ПОДЕЛИТЕСЬ в соцмережах