Колоритний В'єтнам: Ханой і Хошимін

29 березня 2016 р 13:25 Хайфон, Хошімін, Ханой - В'єтнам Жовтень 2015

В'єтнам став для нас справжнім відкриттям Азії. Справжньою Азії! Можливо десь злиденній і брудною, але такою прекрасною! Ця приголомшлива і настільки різноманітна природа! Ці люди, такі слабкі й тендітні на вигляд, і неймовірно сильні і витривалі всередині. В'єтнам став для нас справжнім відкриттям Азії

Я люблю у В'єтнамі абсолютно все! Цю стриману кухню, цей їхнього славного акцент, який перетворює для мене англійська мова в щось зовсім незрозуміле) це шалений рух і шум на дорогах, цей нескінченний бардак і величезний базар на всю країну! В'єтнам сповнений сюрпризів і з задоволенням гостинно покаже вам весь свій колорит!

У В'єтнамі ми були всього 9 днів. Так, саме за все! Країна досить немаленька, витягнута вздовж узбережжя південнокитайських моря і на весь її огляд цього часу абсолютно не вистачає. Різні регіони країни значно відрізняються один від одного укладом життя і кліматом. На жаль, ми абсолютно не встигли подивитися центральний В'єтнам (зараз я б із задоволенням поміняла 2 сінгапурських дня на відвідування Хюе і Хойа, але поїздка до В'єтнаму через непередбачені обставини і так планувалася за тиждень до вильоту, так що в принципі вийшло все чудово . Буде привід повернутися сюди ще раз :))

Отже, маршрут був таким: З Сінгапуру прилітали в Ханой (1 ніч), вранці виїжджали на острів Кат Ба (2 ночі), звідти вранці виїжджали в Нінбінь (1 ніч і повний день), потім ближче до вечора поверталися в Ханой, звідки Сліпінг -басом вночі їхали в Сапу (також 1 ніч і повний день), потім знову ж Сліпінг-басом вночі поверталися в Ханой, звідки вилітали в Хошимін (2 ночі). Ну і назад в Сінгапур. Загалом, досить насичено вийшло :)

Хотілося б окремо розповісти про Сліпінг-баси. Ну дуже зручне азіатське винахід! Автобуси з відкидними кріслами до нормального лежачого стану. Крісла розташовуються в 2 яруси, а в останньому ряду поєднане відразу по 3 крісла, що дуже зручно, якщо звикли спати поруч. Саме їх ми відразу і намагалися зайняти. Автобуси дуже комфортні, з хорошими туалетами та кондиціонерами, але дмуть вони так сильно, що краще чимось їх заклеїти)) Для кожного пасажира передбачений теплий плед.

Всі квитки на Сліпінг-баси, як і інші коннект-квитки між містами ми купували в готелях, де жили. Можна безпосередньо брати у перевізника, але різниця не дуже велика, а час все-таки на це витратити потрібно. Тим більше всі автобуси у нас були забиті, так що можливо, якщо б я їх не замовила, заздалегідь списавшись з представником готелю, могли б і не залишитися. Вартість кожного квитка була 13 $.

Взагалі, В'єтнам дуже сприяє туризму. Вьетамци дуже доброзичливі, звичайно частенько люблять наживи на вас, але при цьому завжди допоможуть. Кожен гід дякував нам за те, що вибрали саме їх країну)

Я чула, що цей напрямок вже стало досить популярним у російських туристів (не таким, звичайно, як Таїланд, але все ж), але ми абсолютно цього не помітили. Швидше за все всі російські туристи їдуть на південь, до узбережжя, в Муйне і Нячанг. За всі 9 днів нашого перебування у В'єтнамі, російську мову ми чули рівно 4 рази: 2 на острові Кат Ба і два - в Ханої. При чому більшість з них самі з нами заговорювали, так як скучили за рідною мовою)) А ще знанням російської мови вирішив поділитися з нами один з працівників готелю, видавивши з себе єдине слово - привіт, і водій автобуса, гордо сказавши, що знає слово Москва))))

Основну частину туристів у В'єтнамі складають європейці, новозеландці та як не дивно американці, до яких зараз вже соверешенно нормальне ставлення. Ну, а якщо говорити в цілому, то туристів для такої шикарної країни ще дуже мало, напевно тому вона до цих пір не втратила свою автентичність. Особливо в цьому плані здивував Ніньбінь - справжня знахідка для мандрівника! Тим ні менш, мені здавалося, що ми були єдиними європейцями на все місто))

Про Ніньбінь, острів Кат Ба і Сапу напишу окремі пости, а тут хотілося б розповісти про В'єтнамі в цілому, і про двох його столицях, зокрема.

В'єтнам є комуністичною країною. І тут, звичайно ж, присутні всі відповідні атрибути.

Пам'ятник Леніну)

агітаційні плакати

Червоні прапори із зіркою на кожному кроці

І, звичайно ж, як в будь-який, уважающіей себе, комуністичній країні - мавзолей вождя.

З мавзолеєм Хошиміну, до речі, все дуже строго. Підходити до нього близько не можна, по траві на площі біля мавзолеї ходити теж не можна, тільки по доріжках між галявинами - варто караул і пильнує, щоб ніхто не заходив за невидиму обмежувальну лінію.

За два кроки від мавзолею стоїть найдавніша буддійська Пагода на одному стовпі. Пагода дуже красива, хоч і зовсім крихітна, а атмосфера в ній панує дуже таємнича, але затишна.

З релігією у В'єтнамі дивна історія. Майже 80% населення атеїсти, але при цьому більшість з них ходять в буддійські храми, але поклоняються зовсім Будді, а культу предків.

Крім буддійських у В'єтнамі є безліч конфуціанський, даоських і католицьких храмів. Один з найзнаменитіших конфуціанських храмів перебувати в Ханої. Храму Літератури вже майже 1000 років. Колись це був перший університет В'єтнаму, а зараз більше використовується як музей. На жаль, на момент відвідування храму, у нас сіл фотоапарат, і немає жодної його фотографії.

Зате є фото іншого найдавнішого храму Куан Тхань:

У спадщину від колоніальної французької епохи, крім писемності, заснованої на латиницею, в'єтнамці отримали безліч католицький храмів.

Собор Святого Йосипа у Ханої:

І Нотр Дам де Сайгон в Хошиміні:

Основний засіб пересування у В'єтнамі це мотобайк. І їх тут стільки, що на дорогах утворюються мопедних пробки! Всі їздять як хочуть, правил ніхто не дотримується, права для оренди мопеда не потрібні (у нас, наприклад, їх просто немає, але ніхто жодного разу і не питав), при обгоні кожен вважає своїм обов'язком посигналити через що на вулиці стоїть просто гул!)) Але до цього досить швидко звикаєш, а згодом навіть починає подобається)))) Світлофори тут присутні тільки на великих перехрестях, тому тут, як і в Стамбулі, головне призвичаїтися переходити дорогу і далі вже ніяких проблем не буде. В'єтнамці їздять досить повільно, і головне правило - переходити дорогу теж повільно, не сіпаючись, даючи всім можливість вас об'їхати.

Але їздити в Ханої і тим більше в Хошиміні ми все-таки не зважилися))

На мопедах тут воперкі всім законам фізики, можна відвезти абсолютно все: мішки, дерева, дивани) на одному мопеді спокійно уміщається вся сім'я з чотирьох чоловік

Або ж просто чоловік з дружиною і все, що є у них в будинку))

Але пора вже розповісти і про самих містах. Перше, чого ми зраділи, прилетівши з Сінгапуру в Ханой, це клімату. Повітря свіже, зовсім не душно, але при цьому дуже тепло.

Вийшовши з аеропорту, хвилин 40 ми витратили на те, щоб знайти потрібний автобус за 40 тис. Донгів, який я виписала. У підсумку так і не знайшли. Так що повернулися назад і поїхали на автобусі від в'єтнамських авіаліній за 100 тис., Він як раз збирався вирушати. Водій був дуже радий, що ми повернулися, та й ми надалі теж. Всю дорогу він веселив нас своїми байками, з яких, завдяки його істинно вьетамскому вимові, я зрозуміла тільки, що всі таксисти навколо «тьюпід», і через них все пробки в місті))) їхали, і правда, довго, напевно більше години. В автобусі познайомилися з американцем, який сам подорожує по Азії, веселий хлопець, теж багато чого забавного розповів)

До речі, назад в аеропорт ми поїхали на звичайному рейсовому міському автобусі. Коштує він всього 9 тисяч і їде близько півтори години. Часу у нас було більше, ніж достатньо, саме тому вирішили випробувати місцевий транспорт. Що ж, він набагато краще, ніж я очікувала)) не такий комфортний звичайно, як автобуси для туристів, але все-таки з кондиціонером)

Жили ми в невеликому сімейному готелі в самому центрі міста. Саме тут ми і купили майже всі квитки на автобуси між містами. Персонал дуже уважний і завжди готовий допомогти. Т. к. В цьому готелі був кращий обмінний курс у всьому В'єтнамі, після повернення з Нінь-Біня ми планували саме тут поміняти ще долари на донги, яких у нас зовсім не залишилося. Таксист, який нас привіз до готелю, відмовлявся приймати оплату в доларах, але адміністратор, побачивши і дізнавшись мене (хоча ми виїхали 4 дні тому) сам оплатив таксі і потім вже вирахував цю суму після обміну. Загалом, було дуже приємно.

А ще під час сніданку можна насолодитися панорамою міста.

Сам Ханой дуже добре відображає В'єтнам в цілому. Весь старе місто - це один суцільний базар, де люди торгують на прилавках, сидять в невеликих кафешках або просто спілкуються один з одним. Здається, що тут панує повна розруха: все старе, пошарпали, люди сидять прям на асфальті або ж не брудних пластмасових стільцях. Але якщо придивитися до них трохи краще, то розумієш, що це їхній спосіб життя і спосіб мислення. Все у них якось дуже просто і природно.

І незважаючи на весь цей бардак, в Ханої абсолютно немає неприємного запаху, що виразно радує!

Перша ж продавщиця на вулиці швидко взяла мене в оборот, фрукти засунула мені в руку, одягла свій капелюх і коромисло і наказала илюха фоткати) Тут навіть зорієнтуватися не встигнеш, а вона вже вимагає з тебе гроші за фрукти, які ти вже майже їж)) купуючи, фрукти в подальшому, ми прекрасно розуміли, як нас розвели в той перший день, але я б напевно навіть образилася, якби мене в Азії ніхто не розвів))

Тут цілком нормально те, що будинок стоїть прям вздовж залізниці

Запросто можна зібратися з друзями в коло на стільцях і лузати насіння в центр, не дивлячись на те, що це центр всього міста)) А можна поїсти щось і цікавіше)

З приводу в'єтнамської їжі. Як і в будь-який інший азіатської кухні головна складова всіх страв - це рис. І він подається тут абсолютно до всього. Є ж і окремі страви з рису, такі як Фрайд Райс - смажений рис з різними добавками, просто і оочень смачно, особливо з креветками. Взагалі в'єтнамська кухня досить проста і не така вже й гостра, як все залякують. На узбережжі і в Хошиміні подають смачні морепродукти: устриці, мідії, креветки, лобстери, лангусти, краби і інші радощі. Морепродукти я просто обожнюю!

До речі, ці черепашки було одним із найсмачніших з усього, що ми пробували у В'єтнамі. Продавали їх на крихітному прилавку в Хошиміні в бекпекерском районі, де було всього 2 пластмасових столика, за одним з яких сиділи 2 дівчини легкої поведінки) смажилися просто на грилі з купою спецій. Ну дуууже смачно!

Через велику кількість туристів в Хошиміні набагато більш різноманітний вибір їжі. Є тут і екзотичні продукти. Я спробувала тільки жаб. Відчуття, якщо чесно, не з пряітних. М'ясо звичайно, як м'ясо, але вигляд цих лапок, ці кісточки і, головне, шкура зі своїм своєрідним запахом ... Загалом, илюха як зазвичай довелося все доїдати за мною)

Але в більшості нетуристичних місць, де меню подається тільки на в'єтнамською мовою, є всього 4 звичайних страви: суп фо, смажений рис, спринг-роли, а що було четверте, я не зрозуміла)) ​​Суп і роли, що смажені, що сирі нам не надто сподобалися, але Фрайд райс рятував нас в будь-який незрозумілій ситуації)

До речі, кажуть, що в'єтнамці їдять собак. Так ось, це чиста правда! При чому це не екзотика, як змії і жаби, які подають туристам, а звичайна їжа, яка продається на ринку. Вид вискаленою собачої голови просто моторошний!

І головний сюрприз В'єтнаму - це кава! Просто неймовірний! Я навіть не знала, що В'єтнам є другим експортером кави в світі. Заварюється він за допомогою спеціального фільтра, через який по краплі кави капає в стаканчик зі згущеним молоком. Смак виходить дуже насиченим, але зовсім не гірким, а м'яким і міцним. При чому кава однаково гарний в дорогих ресторанах, у всіх наших готелях і навіть в дешевих забігайлівках. Я замовила собі такий же фільтр додому в надії, що вийде щось хоч віддалено схоже, але без в'єтнамського кави все зовсім не те (хіба що спогади тішать.)

Ще одне дуже популярне у в'єтнамців розвага це танці. При чому не в клубах, а в міських парках. Ми зустрічали це досить часто, і завжди дуже дивувало, як вони все так добре руху знають, невже щодня ось так збираються?

Танці в Ханої

Особливо ось вразив цей чоловік на відео. Він так просто підійшов до танцюючих жінкам, начебто повз проходив, і так швидко вбудувався в загальний ритм))) я просто обожнюю цих в'єтнамців!

До речі, у них досить популярна наша радянська естрада, особливо мільйон аллих троянд))

Вдень Ханой виглядає ще більш обшарпаним, але торгівля йде повним ходом. До речі, вдома тут будують, в основному, не вшир, а вгору, через що вони нагадують якісь контейнери.

Жінки з коромислами продають фрукти, чоловіки роблять нові стрижки, і все відбувається прямо тут, на вулицях старого міста.

Першим, що ми купили у В'єтнамі, були національні капелюхи. І вони викликали справжній фурор. Не знаю чому, але за всю подорож крім нас ми побачили тільки одного туриста в цій капелюсі, що мені ну зовсім незрозуміло! Капелюх для в'єтнамського клімату - просто порятунок, відмінно захищає і від дощу і від сонця! Я її взагалі не знімала майже))

Самі в'єтнамці капелюхи носять дуже охоче, але в основному жителі сіл і невеликих міст, так що бачачи їх на європейських туристах, у всіх був неймовірний захват і бажання нас сфотографувати або хоча б показати кому-небудь із знайомих) і обов'язково повідомити нам про те, які класні капелюхи!)

До речі, у В'єтнамі я виразно мала успіх, завдяки своїй дрібній комлекціі))) Один чоловік навіть прийняв мене за місцеву зі спину, відсунувши в бік, щоб не загороджує його сувенірну лавку, і довго потім вибачався, разлядев все-таки, що я не в'єтнамка))))

Але є в Ханої місце, яке значно відрізняється від решти міста. Це головне Озеро повернутого Меча. Тут все якось акуратно, чистенько, красиво. Відчувається старовина і велич. Навколо озера розташовані дорогі ресторани, тут дуже приято посидіти ввечері з келихом далатского вина))

А вранці озеро перетворюється в один величезний стадіон, де люди похилого в'єтнамці роблять зарядку. Після нічного переїзду з Сапи нас привезли в Ханой в 4 ранку. Ми розраховували, що час буде трохи іншим (в'єтнамці в цьому плані не дуже обов'язкові, розкладу чіткого немає) і готелю на цю ніч не замовляли. До перельоту в Хошимін вирішили погуляти по місту, але в такий ранній час бажання було тільки одне - сісти на лавку і заснути) Заснути, звичайно не заснули, але лавку зайняли. І тут почалося! Рівно о 4-30 все озеро було окуповано пенсіонерами (і не дуже), які раз у раз, припадали до крамниці або дереву і робили вправи. І тільки ми вдвох, як 2 побиті собаки, ліниво сиділи на своїй крамниці і чекали відкриття блізжайшіх кафе, де можна було б вмитися і поснідати))) Ну, а в'єтнамці, звичайно, молодці. Не дивно, що вони такі здорові і міцні навіть у літньому віці.

І перш, ніж перейти до розповіді про Хошиміні, хотілося б ще показати пару фото Хайфону (теж досить великого міста на півночі), на тлі якого, Ханой виглядає просто шикарно)

Стара назва міста Хошиміну - Сайгон. Це найбільше місто країни, який був столицею Французького Індокитаю, а потім - Південного В'єтнаму.

Хошимін значно відрізняється від Ханоя. Тут відчувається сильніше французьке і американський вплив. Місто більш молодий і якийсь навіть європейський чи що) Тут більше сучасних і колоніальних будівель, багато кафешок і ресторанів європейського типу, а вулична розмірене життя Ханоя відсутня тут практично повністю. Навіть одягнені Хошімінци якось модніше чи що)

Так відразу навіть і не зрозумієш, що це В'єтнам) Я б сказала навіть, що це зовсім не той В'єтнам, який я люблю.

Знання англійської мови тут значно вище (якщо в Ханої багато продавців і офіціанти кафешок, які не заточених під туристів, крім вартості не могли і двох слів англійською сказати, а деякі і того не могли і показували на пальцях, то тут будь-який підліток в автобусі спокійно і впевнено розповість, куди вам пройти і де виходити). Та й вимова набагато зрозуміліше. Можливо, це пов'язано з тривалим американським присутністю, можливо, з тим, що Хошимін позиціонує себе, як культурний і сучасне місто, але швидше за все саме з тим, що туристів у Хошиміні в рази більше, ніж на півночі В'єтнаму. Саме з Хошиміну всі туристи їдуть на узбережжі - в Муйне і Нячанг.

У порівнянні з Ханоєм тут продають величезну кількість різноманітних сувенірів, пропонують безліч екскурсій, а ресторани цілком заточені під європейського туриста - все набагато вишуканість, чистіше, я б навіть сказала смачніше, ніж в Ханої. Тут є саме та екзотика, яку шукає турист: змії, жаби, лобстери, масажні (і не тільки!) Салони і багато іншого. Але ось немає тут якоїсь життя, тієї справжньої, в'єтнамської.

Єдине місце в Хошиміні, яке мені дійсно сподобалося - це ринок Бен Тхань. Ми жили якраз недалеко від нього, в бекпекерском кварталі, де купа готелів, барів і сувенірних крамниць і зупиняється більшість європейців. Їх тут настільки багато, що мимоволі забуваєш, що ти знаходишся в Азії))

На ринок ми прийшли досить пізно, він вже закривався, але в Азії є така особливість - коли закривається один ринок, навколо нього відкривається інший - нічний)

Тут можна купити різноманітні в'єтнамські радості: чай, кава, халати, кімоно, футболки і багато іншого) І найголовніше - це вміти торгуватися)) при чому зовсім не соромлячись, якщо ціну називають 800 000 донгів, то сміливо можна пропонувати 50 000)) ) і в підсумку десь на 200 000 ви і зійде) Вьетамцам торгуватися подобається, прям відчувається їх азарт))) Мені, як виявилося, теж) Хоча до цього я вважала, що зовсім не вмію цього робити, але з таким нахабним завищенням цін - просто гріх не спробувати! Перший млинець, як завжди комом, 100г чаю коштував 80 тис., Я запропонувала взяти за 50 і продавщиця радісно сказала «ок», що мало б одразу насторожити)) але що поробиш, недосвідченість))) Напевно червона ціна цього чаю була 8 або 10 тисяч донгів)))

На ринку також присутній прекрасний фудкорт з різноманітним вибором морепродуктів і не тільки)

У другий день ми вирішили поїхати в дельту Меконгу. Спочатку планували самостійну поїздку з відвідуванням плавучого ринку Каї Бе. Але, як виявилося, зробити це не так просто, ніхто не міг нам виразно пояснити, як доїхати до автовокзалу громадським транспортом, як ходять автобуси і чи встигнемо ми на ринок, та й за 8 днів біганини трохи вже втомилися і вирішили здатися і взяти ексурсія на цілий день (хоч ми і принципово їх не любимо і не беремо). Рішення ми прийняли буквально за 5 хвилин до відправлення екскурсії, але тим не менш в готелі нам допомогли все купити і мало не за ручки відвели до автобуса)) Насправді, екскурсія зовсім недорога, щось близько 250 тис з людини, за моїми підрахунками все переїзди (особливо, якщо брати таксі до автовокзалу) та оренда приватної човна на самому ринку обійшлася б дорожче, хоча, напевно, цікавіше, але був ризик не встигнути і не побачити взагалі нічого))

До блізжайшіх до ринку містечка Вінь Лонг їхати близько 3 годин. Офіційно ринок працює десь до 12 годин дня, але сама бурхлива торгівля йде годин до 9. Так що до цього часу з Хошиміну приїхати досить проблематчіно. Ми прибули десь до години 11, але вже практично нікого не було. Плавучі ринки В'єтнаму значно відрізняються від подібних в Таїланді. Тут це зовсім не туристичний атракціон, а звичайна сільська життя. Ринки не чекають, поки виспятся ледачі туристи, біля берегів не варті човники в очікуванні туристів, всі зайняті своєю справою. Тур агентства орендують невеликі човни для своїх груп, при чому вони зовсім не зупиняються у плавучих прилавків, щоб щось купити. Загалом, для відчуття справжнього колориту ринку потрібно зупинятися на нічліг в самому Вінь Лонге і напроситися в човен до одного з місцевих годин в 6 ранку)) Тільки тоді і можна побачити справжнє життя дельти Меконгу.

Ну, а нам вдалося побачити лише кілька самотніх човнів з якимись товарами, ну і колоритні будинки на палях, в яких живуть місцеві. Взагалі, все життя цих людей пов'язана з Меконгом - тут вони і живуть, і працюють, і відпочивають.

Як і всіх туристів нас завезли на кілька, так званих, фабрик по виробництву рисового паперу, цукерок, меду та іншого)) Тут, природно, можна все спробувати і відразу ж пропонується все це купити)) Я згадала, як перед від'їздом до В'єтнаму, дивилася кілька звітів про відвідування подібних місць і з жахом уявляла, як можу витрачати на це час))) Але що поробиш, екскурсія є екскурсія))

Після цього нас знову посадили на човен і ми вирушили на невеликий острів Ах Бінь. Так як на Півдні В'єтнаму якраз був сезон дощів, ми потрапили під справжня тропічна злива, який, до слова, тривав зовсім недовго. Але на Меконг піднявся шторм, човен хитало на всі боки, насправді навіть страшнувато було!) Все намокли з ніг до голови, крім мене, вже не перший день мандрівної по В'єтнаму і завбачливо носить з собою дощовик в будь-яку погоду))) Илюха від дощовика відмовився і теж сидів мокрий))

Після прибуття на острів Ах Бінь дощ закінчився і стояв свіжий приємний запах тропічної зелені. На острові у нас був запланований обід і трохи розміреного відпочинку, коли можна покататися на велосипеді або полежати в гамаку, читаючи книгу))

А в завершенні екскурсії була невелика прогулянка на човні по каналах Меконгу. Ну що тут сказати, прогулянка і правда невелика, пейзажі особливо не змінюються і, якщо чесно, після аналогічної поїздки в Нінь-Біне з її шикарними пейзажами дана абсолютно не вражає. Тим більше, що знову-таки все плетуться гуськом)))

Перед посадкою в автобус назад в Хошимін нас провели через наземний продуктовий ринок Вінь Лонга. Ринок просто приголомшливий, дійсно великий і дуууже колоритний. Тут немає ніяких сувенірів, як в Бен Тхане, тільки свіжа риба, креветки і фрукти за такими низькими цінами, що просто голова обертом йде, згадуючи, за які гроші ти все це купував))))) Але часу побродити по ринку, що- то купити або хоча б зробити пару фото зовсім не дали, все бігом-бігом, швидше за в автобус! я дуже засмутилася і в черговий раз пообіцяла собі, що це остання наша групова екскурсія))

Трохи пізніше додам ще розповіді про бухту Халонг, прекрасний Нінь Бінь і гірську Сапу, ну, а поки хочеться просто сказати, що В'єтнам - приголомшливо різноманітна і жива країна, зі своїм характером і світовідчуттям. У Хошиміні є безліч музеїв і нагадувань про їх страшну війну, бачачи які дивуєшся цій просто нелюдською витривалості і сміливості таких маленьких і здавалося б беззахисних людей.

І в кінці, хотілося б додати наше невелике відео про подорож по країні, в які ми назавжди закохані!

В'єтнам, жовтень 2015

Решта розповіді з нашого в'єтнамського подорожі: