Наш перший похід в гори (Маршрут №8 Черноречье-Красная Поляна через перевал Аішха)

Почнемо історію з того, що ми кілька місяців планували маршрут по Криму
Почнемо історію з того, що ми кілька місяців планували маршрут по Криму. Вивчали карти, сайти, відеоогляди і тд. Але за два дні до нашої подорожі ми вирішили все переграти і поїхати в Кавказький Біосферний Заповідник. Самі ми з міста Шахти, Ростовська область, а дістатися нам потрібно було до міста Псебай 500км шляху, і тут понеслося ...
З нашого міста прямих рейсів на автобусі не було і ми вирішили їхати з купою пересадок, так як це більш бюджетний варіант і нам він підійшов)). Шахти Ростов-на-Дону-Лабунська.
З Шахт в Ростов-на-Дону ми виїхали о 13:00 і знали, що в Лабунська ми приїдемо о 00:30 ночі. По дорозі ми думали, що зможемо переночувати в автовокзалі, а вранці купити квитки і благополучно доїхати до Псебая, але не тут-то було ... Прибувши в Лабунська, наші мрії про нічліг в теплому приміщенні впали, т.к автовокзал був закритий до 5: 30 ранку. Але ми не відступили (Та й у нас не було іншого вибору т.к були обмежені в грошах) і ми вирішили ночувати на лавочці біля будівлі. Нічка у нас була весела, було дуже холодно ми навіть одягали дощовики щоб не продував вітер. Десь в години 2:00 ночі до нас підійшли поліцейські, один з них сміючись запитав «А ви че дощовики наділи щось?» І дізнавшись з якої причини ми спимо на лавці, вони покликали нас до себе в ділянку погрітися. Але ми вирішили їх не утрудняти і нікуди не пішли.
5:30. Настало довгоочікуване ранок і ми купили квитки до Псебая, але автобус від'їжджав через 3 години і нашим рішенням було відігрітися і поспати, тому що не змогли зробити цього вночі.

І ось нарешті ми їдемо в Псебай за квитками в заповідник, з вікон автобуса видніються гори які ми шалено мріяли побачити.
І ось, ми приїхали, перед покупкою квитків в заповідник і реєстрацією в МНС нам довелося повозитися, ми не знали де що знаходиться і куди нам спершу потрібно йти, але ми впоралися і з цим. УРА! Квитки на руках, успішна реєстрація в МНС, ГОРИ ЧЕКАЙТЕ НАС!
До першого пункту заповідника було 20км, вирішили взяти таксі, тим самим, заощадили наші сили перед великим походом. По дорозі таксист нам розповідав цікаві історії про то.как в своїй молодості він теж ходив по цих горах.
Приїхали!

День 1. «Черноречье» - «Кордон 3-тя Рота»
Нас зустріла жінка єгер, вона перевірила наявність квитків, поінформувала про заходи безпеки і правильну поведінку при зустрічі з дикими тваринами, побажавши удачі ми вирушили в дорогу. На початку маршруту нас зустрів сильну зливу, ми промокли з голови до ніг, це нас трохи налякало, до першого ночівлі було 10км, по початку йшлося легко т.к стежка була без різких підйомів. Добравшись до ночівлі ми встановили намет, приготували поїсти, спробували розвести багаття, але спроба була невдала через велику вологість, тому що ночували біля річки, розвісили речі в надії на те що вони висохнуть і пішли спати. Вночі було дуже холодно адже ми замість спальників вирішили взяти легку ковдру, в надії на те, що влітку в горах буде тепло і це була наша велика помилка, ми шалено мерзли на протязі всього походу.

День 2 «Кордон 3-тя Рота» - «Умпирь»
Прокинувшись ми поснідали і почали збиратися. Тим часом нас наздогнала інша група і поспілкувавшись з ними ми дізналися, що один з них Шахтінец (світ тісний: D) це було приємним здивуванням, хлопці залишилися на стоянці, а ми пішли далі. З початком другого дня нам почали відкриватися шалено красиві види на гірські річки, гори із засніженими вершинами і ліс.

День був важкий, ми то набирали висоту то спускалися, йшли біля обривів, іноді доводилося переходити прямо по річках. Після нашої зустрічі зі зміями з'явився страх йти по вузьких зарослим стежкам. Постійно не покидала думка зустрінеться з ведмедем або леопардом.
Дійшовши до місця другого ночівлі ми зустріли цікавих хлопців які пройшли дві стоянки відразу і наздогнавши нас вони розповіли, що на своєму шляху бачили ведмедицю з ведмежатами. Ми зрозуміли, що зустріч віч-на-віч з тваринами цілком реальна, так як ми знаходимося на їх території. Їмо і йдемо спати в передчутті наступного дня.

День 3 «Умпирь» - «тридцятих км» - «Річка Чистий»
Після зустрічі з хлопцями які пройшли дві стоянки за один день, в наших головах проскочила думка «А чим ми гірші !?» І ми вирішили пройти дві стоянки за один день. На початку дня йшли швидким темпом, ми були сповнені енергією, сил і мотивації. Набираючи висоту по звивистих стежках види Кавказьких гір ставали все краше.

На 30-му кілометрі вирішили зробити зупинку, перекусити, поповнити запаси води. До речі воду ми пили тільки з гірських річок на протязі всього походу.

Ну ось, сил набралися, тепер можемо продовжувати свій шлях.
Після 30-го кілометра йти стало важче, почався різкий набір висоти, підйоми настільки були крутими, що проходячи кожні 15-20 метрів ми зупинялися на перепочинок і повільно але впевнено продовжували йти. Сили покидали нас, все частіше і частіше з'являлися думки про те, що ми можемо не дійти до місця ночівлі ... починало темніти. До стоянки залишалося 5 кілометрів.

І ось довгоочікувана стоянка

Нарешті ми дісталися, день був дуже складний, нас переповнювала гордість, що ми зуміли пройти 2 стоянки відразу (23 км), смачно повечерявши ми лягли спати. Це була остання ніч в горах, в черговий раз холод не дав нам нормально поспати, а попереду була ще найважчий і фінальний етап нашого маршруту.

День 4 «Річка Чистий» - «Червона поляна» через перевал Аішхо
Прокинувшись вранці перед нами стояло завдання якомога швидше дістатися до Червоної галявини, нам необхідно було знайти житло до темна. Щільно перекусивши ми вирушили в дорогу. Вийшовши за межі стоянки і покинувши ліс перед нами відкрилися зовсім інші види, це був зовсім інший погляд на гори, ми відчули масштаби і енергію цих місць.

Можна стояти на протязі 20 хвилин оглядаючи всю цю красу, якої не можеш намилуватися і повірити в те, що ти тут знаходишся. Але потрібно продовжувати йти ...
По дорозі нам траплялися кущі чорниці, малини і ожини.

Попереду був крутий підйом на гору, набір висоти 2400м, ось тут ми вже кожні 5 кроків робили зупинку, і ось, діставшись до вершини, перед нами відкрилися мальовничі краєвиди на альпійські луки.

По дорозі нам зустрівся єгер і ми запитавши «Чи довго нам ще йти?» Він відповів «Скоро буде вишка Дяді Васі, біля якої почне ловити зв'язок (т.к. 4 дня у нас її не було зовсім) а до шлагбаума ще 10 кілометрів »

Місцевий прикол. Вишка Дяді Васі - ВДВ: D, ми не відразу це зрозуміли і шукали вишку біля якої повинен був стояти якийсь Дядя Вася: D.
Попереду стояв довгий крутий спуск (12км), ми ніколи не думали, що спускатися важче, ніж підніматися, ноги настільки втомилися. що відмовлялися йти.

Спускаючись з гір ми усвідомлювали, що наша подорож підходить до кінця і з кожним кроком ми починали нудьгувати по цих місцях.
І ось ми в Сочі, не знайшовши жодного ночівлі (виявилося номера потрібно було бронювати заздалегідь, а інші варіанти нам не підходили по бюджету) купивши квитки на поїзд ми вирушили додому, на рідні землі).

По дорозі нам зустрівся єгер і ми запитавши «Чи довго нам ще йти?