Озеро Іссик-Куль. День 5. Поїздка в гори

Цей день починався ясний і сонячний. Ми прокинулися о 7 ранку. Хтось навіть встиг збігати на пляж. Коли все остаточно встали, пішли снідати. Сніданок хоч і не був щільним, але ми наїли на 1040 сом. В основному дорого обійшовся заварний кави в турці. Цей день починався ясний і сонячний

До 10.30 у рекламних стендів ми повинні були зустрітися з гідом (поїздка на 3 озера і гарячі джерела коштує 1500 сом з людини). Нас познайомили з водієм, і ми пішли завантажуватися в машину. Головною умовою перед поїздкою в гори було те, що ми повинні взяти в місцевому супермаркеті «Народний» коньяк, ну і якщо хочемо який-небудь перекус. Коньяк потрібен був для того щоб вирівнювати тиск в горах, ну і щоб не було страшно.

Озеро Іссик-Куль

З правилами дорожнього руху в Киргизії все дуже погано (хоча, як мені здалося, в Алма-Аті все набагато гірше). Все літають як можуть і як хочуть. Не завжди на «червоний» на пішохідному переході зупиняться, так що потрібно бути уважним. Дорога місцями покладена хороша, рівна, десь ще йдуть ремонтні роботи.

Для того щоб в'їхати в гори місцевий хлопчина збирає з машин по 100 сом. Суворий такий.

Місцевий батя пропускає машини за 100 сом в гори)

Трохи проїхавши по дорозі, ми зупинилися на галявині, де росте барбарис. Поруч тече бурхлива річка. На цій галявині був організований недовгий привал з розпиванням коньяку. Кожному було по 50 грам, я тут же сп'яніла. Але треба віддати належне, коньяк був приємний, чи не пах спіртягой (брали на пробу місцевий киргизький коньяк «Бішкек»). Закушували шоколадом. Перед нами їхала ще одна машина з іншою групою (назвемо їх група 1). Вони не їздять в гори по одному, хіба мало що в горах може трапитися. Занадто хоробрі люди з 1 групи забралися на дах, кажуть непередавані відчуття.

Річка Ак-Суу з льодовикової найчистішої водою.

Вони поїхали вперед. Ми трохи відстали від них.

Поки їхали, нам зустрічалися вдома, вільно гуляють корови, баранці і коні. Навіть була маленька бараняча пробка.

Бараняча & quot; пробка & quot; утворилася.

Пересувна пасіка.

Кочующая пасіка.

Стали підніматися в гору, піднялися вище «каменю бажань». Зупинилися у місцевих жителів води набрати.

Продовжили свій шлях вище в гори, і тут наша машина відмовилася їхати далі. Движок перегрівся. Пробували його екстрено охолодити, не особливо допомогло. Так ми залишили машину, водія і майже всі речі і пішли по звивистій гірській дорозі до «святому» озеру.

Види неймовірної краси. По горах перепливають хмари.

Хмари повзуть по горах.

Гори, багато гір, одні покриті лісом, інші майже голи, на третє розташувався ялівець або арча, через що вони здаються плямистими.

Арча або ялівець

Арча вважається деревом виганяє злих духів, вони підпалюють його гілки, і відчищають димом приміщення. Ну, а якщо без містики, то дим цей вбиває шкідливі бактерії. Дуже багато по схилах різноманітної рослинності.

Є маленький рожевий чебрець, незабудки, дикі іриси, яскраві жовті маки, дзвіночки і багато всього незнайомого.

Ось такою дорогою на машинах їздять

Дорога до озера дуже кам'яниста, стрімчаста. Але пішки підніматися зовсім не страшно. По дорозі нам зустрічалися місцеві жителі. Так само в гори їздять тренувати свою витривалість спортсмени, один з таких нам зустрівся. Ось він нас підбадьорив, коли ми вже зневірилися дійти до озера пішки. По дну Семенівського ущелини біжить Мала біла річка.

Можна припустити, що ми бачили і випробували набагато більше емоцій і вражень, ніж ті, хто піднімається до озера на машині.

Коли ми вже майже дійшли до «Святого» озера, нам зустрілася 1-ша машина, висадивши свою групу, вона потім за нами повернулася. Вода в озері така незвичайна, бірюзова. В озеро впадає і витікає річка, холодна, швидка. Кажуть, що озеро хоч і маленьке, але глибоке.

& Quot; Святе & quot; гірське озеро Семенівського ущелини

«Святим» озеро названо через те, що колись на його місці знаходився буддистський храм. Місцеві жителі на скакунах пропонували поїхати в гори, подивитися ще озера, і річки, але у нас всі гроші залишилися в машині, так що ми нікуди не потрапили.

Приїхала машина за нами, їхати по горах, звичайно, страшніше ніж йти. В одному місці нас навіть висаджували і йшли ми трохи пішки. Це місце називають «унітаз диявола» - під час дощу може змити як в унітазі, якщо вірити розповідям. Ну і просто саме по собі місце виглядає небезпечно.

камінь бажань

Довезли нас до каменя бажань. Тут стояла наша машина, і гуляла 1-ша група. Камінь бажань так назвали через те, що одного разу в нього вдарила блискавка і розколола його на дві частини. І тепер вірять, що цей камінь незвичайний і хороші бажання виконує. А якщо вам хочеться здійснення мрій в особистому житті, то треба роздягнутися і потертися інтимними місцями про розломи каменю (на мій погляд, це дивні фантазії місцевих гідів).

Зібралися і поїхали. Далі наш шлях вже був без поломок. Шлях наш був по Григорівський ущелині, по ньому теж тече річка. Тут зовсім близько знаходиться кордон з Казахстаном. Бачили чорне озеро, але воно нам таким не здалося. Кажуть, що воно здається чорним тільки в безвітряну погоду, коли воно гладке як дзеркало. Озеро глибиною в 25 метрів. Біля нього простягаються альпійські луки. Проїхавши трохи далі, помилувалися Григорівський озером. Воно стало заболочуватися, на жаль. На схилах ростуть едельвейси, тянь-шаньськие їли.

Озеро Григорівського ущелини

Після всіх цих красот нас завезли поїсти. Сонце сховалося в горах, стало холоднішати. Їли ми в юртах. Дитину одразу ж забрали і посадили на коня (20 хвилин - 100 сом). Спочатку принесли чай в самоварі, мед, боорсокі і овочеву нарізку. Поки основні страви готувалися, ми пили чай. Пробували бешбармак. У цьому місці обідо-вечеря нам обійшовся в 2400 сом. Об'їлися жахливо. Вирішили трохи пройти пішки. Водій нас підібрав, і ми поїхали на джерела.

Місце, де втомлених туристів можуть нагодувати

Всі цінні речі закрили в машині. У роздягальні можна тільки переодягнутися, речі не залишиш, забираєш з собою і кладеш на шезлонгу. Так як було вже 10 години вечора, ми змогли відчути всю красу гарячих джерел. Повітря навколо вже досить прохолодний (джерело під відкритим небом), а заходиш в джерело там вода як у ванній тепла, що і виходити не хочеться (вода ще й солона). Є 3 ступеня теплоти, в найгарячіший басейн у нас ніхто не поліз. Майже всі залишилися в середньому. Води чоловікам було десь по горло, так що нам можна було спокійно плавати. Провели ми там хвилин 30-40. У обгорілих шкіра відразу злазити стала. Зібралися і поїхали в готель спати.