Журнал Напої № 2_2013 Скромна чарівність «Руської горілки»

Опубліковано: 11:10 - 25 вересень 2013

Чому експорту національного напою потрібна підтримка держави
Чому експорту національного напою потрібна підтримка держави

ЕКСПЕРТ:
Юрій Жижин, президент Асоціації виробників «Руської горілки»


Будь-експорт приносить валютні доходи і означає міжнародне визнання.Крім того, особливо, коли це пов'язано з відомими напоями, він сприяє також підвищенню престижу країни виробника.Про важливість державної підтримки міжнародного розвитку бренду національного напою читайте в матеріалі глави Асоціації виробників «Руської горілки» Юрія Борисовича
Залишки колишньої розкоші

Комерційні поставки горілки за кордон почалися в 50-х роках минулого століття. За кілька десятиліть в харчовій промисловості практично з нуля була створена серйозна матеріально-технічна база для її експорту (спеціалізовані заводи або експортні цеху, відповідне обладнання, сировину, таро-допоміжні матеріали і т.п.).
Всесоюзні об'єднання «Продінторг», а з 1966 року «Союзплодоимпорт» займалися просуванням «Московської», «Столичної» і інших горілок. Зокрема, вони постійно брали участь в більшості великих міжнародних виставок і ярмарків, проводили різні дегустації та конкурси, забезпечували інші рекламні заходи (включаючи публікації в ЗМІ) і т.п.
Посольства, Торгпредства і інші зарубіжні організації також надавали можливе сприяння в цій великій творчій праці.
У бюджеті щорічно виділялися кошти на імпорт віскі, коньяку і вин, які використовувалися на їх закупівлю у фірм, що займалися продажем горілки.
Тільки завдяки підтримці вищого радянського керівництва стало можливим здійснення довгострокової угоди між В / О «Союзплодоимпорт» і американською фірмою «Пепсіко», в результаті чого «Столична» змогла зайняти одне з лідируючих місць в горілчаному імпорті США.
В цілому, до розпаду Радянського Союзу для більшості іноземців горілка і Росія стали нероздільними поняттями, а сам напій був одним з позитивних символів нашої країни.
Після 1991 року ми відразу пішли зі світового алкогольного ринку, якщо не враховувати горілку «Столична», що поставляється групою компаній SPI з Латвії.
Лише в останні роки ситуація почала змінюватися, що дозволяє говорити про початок відродження експорту «Руської горілки».
У 2012 році з Росії було відвантажено на зовнішні ринки приблизно 5 млн. Декалітрів горілки, причому близько 80% - в країни ближнього зарубіжжя.
Це більш ніж скромна цифра.
Комерційні поставки горілки за кордон почалися в 50-х роках минулого століття

Тільки завдяки підтримці вищого радянського керівництва стало можливим угоду між В / О «Союзплодоимпорт» і американською фірмою «Пепсіко», в результаті чого «Столична» змогла зайняти одне з лідируючих місць в горілчаному імпорті США.


На жаль, для більшості вітчизняних компаній (крім «Російського стандарту» і деяких інших) експорт все ще носить іміджевий характер.
Якщо в найближчий період часу ми не зможемо добитися істотної зміни ситуації, в світі можуть забути про нашу горілці. Такі заклики вже лунали поряд з твердженнями про те, що в епоху світової глобалізації горілка взагалі (а «Російська горілка» зокрема) необов'язково повинна проводитися з місцевої сировини і розливатися в країні походження.
Тільки що найважливіші виробники естонської горілки заявили, що горілка під маркою "Estonian vodka" може проводитися не з місцевої сировини і розливатися не тільки на території Естонії.
Нагадаю, що вже мали місце публікації, що пропонують не приймати всерйоз «Руську горілку», і на тій підставі, що вона нічого не досягла в останні десятиліття, невідома на світовому ринку і мало чим відрізняється від інших горілок.
У той же час, коли це стосується національних напоїв, міжнародна практика однозначно виступає за їх всебічну підтримку.
А як у них?
Вважаю доречним привести ряд характерних прикладів, які показують, що в зарубіжних країнах створюються сприятливі умови для популяризації своїх алкогольних напоїв, в першу чергу, при експорті.
У частині мексиканської текіли з 1974 року здійснюється цілеспрямована і ефективний захист даного бренду: існує урядова організація «Рада з нагляду за виробництвом текіли», діє національний музей текіли, постійно проводиться широкий комплекс по її просуванню на зовнішні ринки і т.п.
Шведський бренд «Абсолют» протягом багатьох років займає перше місце в імпорті горілок в США завдяки правильно обраній і успішної стратегії маркетингу і продажів.
Останнім часом міністерство закордонних справ Японії включила рисову горілку саке в національну символіку, таку як дзюдо, карате, ікебана, сусі і сашимі. На саміті великої вісімки в Хоккайдо в 2008 році прем'єр-міністр Японії вперше виголосив тост з підняттям чашечки саке. З тих пір виникла і стала традицією супроводжувати таким ритуалом один з тостів на дипломатичних прийомах і банкетах в Японії.
У 1988 році на острові Ганса (близько Гренландії) датські військові моряки підняли прапор і закопали пляшку «Аквавіта» (датська горілка).
У 2005 році той же острів відвідали канадські моряки - зняли датський прапор і поставили свій. А також, в свою чергу, закопали пляшку свого віскі.
На жаль, для більшості вітчизняних компаній (крім «Російського стандарту» і деяких інших) експорт все ще носить іміджевий характер

З 1974 року існує урядова організація «Рада з нагляду за виробництвом текіли», діє національний музей текіли, постійно проводиться широкий комплекс по її просуванню на зовнішні ринки і т.п.


У світі ведеться найгостріша боротьба за Північ, і одним із символів є національні напої.
- У багатьох країнах прийняті спеціальні закони про підтримку національних напоїв.
У 2010 році угорський уряд прийняв (на додаток до закону від 2002 г.) закон про палінку (фруктова горілка).
У 2012 році польський парламент прийняв закон про польську горілці.
У коментарях ЗМІ в зв'язку з цим підкреслювалося, що польська горілка повинна відрізнятися від аналогічних напоїв, які є на європейському ринку. Особлива увага зверталася на те, що польська горілка - це 600 років традиції, історії та культури, вона - великі гроші і єдина продовольча марка, найкраще розпізнавана, найкраще ценимая і найкраще яку асоціюють з Польщею.
В даний час стартувала Програма з просування польської горілки, метою якої є пропаганда даного поняття серед поляків в країні і за кордоном.
У квітні цього року Туреччина попросила Єврокомісію визнати раки (анісова горілка) національним напоєм.
Що ж стосується знаменитих алкогольних напоїв в країнах Заходу (віскі, коньяки, вина і ін.), То вони давно захищені на національному та міжнародному рівнях і підтримують позитивний імідж країни виробництва в очах споживачів усього світу, приносячи величезні доходи.
Проте, і тут не беруться будь-які приводи, щоб підкреслити їхню соціальну значимість.
23 квітня 2013 року в Москві пройшла урочиста церемонія від імені Французької Республіки та її міністра агропромисловості, на якій президентові великої російської компанії "Simple" М. Каширину був вручений орден «За заслуги перед господарством Франції, в тому числі за успішне повернення на російський ринок шампанського "Cristal".
спільними зусиллями
З урахуванням вищевикладеного російській стороні, поки ще не пізно, необхідно вживати всіх можливих заходів для максимального збільшення обсягів горілчаного експорту.
Природно, що це станеться лише тільки в тому випадку, якщо їм будуть цілеспрямовано займатися, перш за все провідні вітчизняні алкогольні компанії, які можуть дозволити собі багаторічні величезні матеріальні витрати і відповідний маркетинг.
«Русский стандарт» зокрема, за інформацією порталу "Drinks International", збирається активно пробиватися на британський ринок, маючи намір витратити 7 млн. Фунтів на телевізійну рекламу влітку поточного року.
У травні ця ж компанія взяла участь у фешенебельному заході з Міс Всесвіту, яка, відзначаючи повноліття, вибрала від «Російського стандарту» свій перший офіційний алкогольний напій - фірмовий коктейль Moscow Mule.
Різноманітні форми реклами використовуються і компанією «Синергія». Так, для просування бренду «Білуга» був використаний музичний кліп за участю Дженніфер Лопес.
У світі ведеться найгостріша боротьба за Північ, і одним із символів є національні напої

«Русский стандарт» зокрема, за інформацією порталу "Drinks International", збирається активно пробиватися на британський ринок, маючи намір витратити 7 млн. Фунтів на телевізійну рекламу влітку поточного року.


В даний час для успішного розвитку експорту «Руської горілки» як ніколи необхідна всебічна підтримка держави і суспільства.
Не випадково, що проходив в рамках виставки «ПРОДЕКСПО 2013» Алкоконгресс закликав «розглянути питання про державну та / або громадській підтримці розвитку експорту« Руської горілки »як перспективного джерела валютних надходжень до бюджету».
На наш погляд слід було б якомога швидше розробити довгострокову Програму з розвитку експорту «Руської горілки» за участю Федеральної служби з регулювання алкогольного ринку, Міністерства економічного розвитку РФ, Міністерства закордонних справ РФ і Федеральної служби з інтелектуальної власності (Роспатент), а також наших законодавчих і громадських організацій.
Видається актуальним на відповідному рівні вирішувати питання про визнання «Руської горілки» національним напоєм, що могло б мати вирішальне значення для зміцнення її іміджу і стабільного експорту.

Діяльність Асоціації виробників «Руської горілки» (АПРВ).
Як відомо, перед нею було поставлено одне першочергове завдання - здійснити міжнародну реєстрацію «Руської горілки» в Євросоюзі, так як тільки після отримання офіційного статусу і правового захисту «Руської горілки» в країнах ЄС вітчизняні фірми зможуть більш ефективно працювати на європейських алкогольних ринках і боротися з поставками псевдоросійської і контрафактної продукції.
Нещодавно Асоціація зуміла зробити перший важливий крок у даному напрямку.
22 березня 2013 року Єврокомісія опублікувала в Офіційному Бюлетені Єврокомісії резюме Технічного файлу АПРВ, що є фінальною частиною великого комплекту документів по заявці Асоціації по реєстрації «Руської горілки» як географічного зазначення в Європейському Союзі.
Тепер треба буде пройти найбільш складну і відповідальну процедуру. Справа в тому, що відповідно до європейського алкогольним законодавством протягом шести місяців зацікавлені фірми та організації можуть подавати до Єврокомісії заперечення, зауваження та доповнення. Однак через об'єктивні причини даний процес може затягнутися, і на тривалий час.
На європейському і міжнародному алкогольних ринках нас ніхто не чекає, а з боку конкурентів і недругів можна очікувати протидії, негативної інформації і проведення тих чи інших акцій, з тим щоб Єврокомісія прийняла рішення не реєструвати заявку АПРВ.
Тому ми повинні бути в постійній готовності і оперативно давати необхідні коментарі і роз'яснення, аргументовані відповіді та висновки, беручи до уваги технічні, історичні, політичні і дипломатичні нюанси.
Асоціація збирається використовувати потенціал її членів, а також сприяння і допомогу відповідних державних відомств і організацій.
Діяльність АПРВ в найближчому майбутньому було б бажано здійснювати на принципах, за якими функціонують аналогічні організації в західних країнах (Шотландська Асоціація по віскі і ін.).
В Асоціації тільки п'ять членів. Вважаємо залучити в неї найважливіші російські компанії, які мають свідоцтва Федеральної служби з інтелектуальної власності (Роспатент) «Найменування місця походження товару« Російська горілка », а також входять до Спілки виробників алкогольної продукції.
Передбачається відкрити спеціальний сайт, на якому будуть публікуватися найбільш значущі матеріали про діяльність Асоціації та її членів, а також найактуальніша інформація з міжнародного горілчаному ринку.
Основна мета на сьогодні залишається колишньою - домагатися реєстрації «Руської горілки» як географічного зазначення в Євросоюзі, по-можливості, вже в поточному році.


Модератор: alcoexpert Переглядів: 7 871 Категорія: Новини / Алко 40 / Журнал НАПОЇ

А як у них?