Крим. Активний відпочинок в Новому Світі. Стежка Голіцина.

1. Як дістатися до Стежки Голіцина, с. Новий Світ.
  2. Прогулянка по Тропе Голіцина.
  3. Грот Голіцина (Шаляпіна).
  4. Синя бухта і мис Капчик.
  5. Блакитна бухта і Царський пляж.
  6. На солодке ...

Бути в Судаку і не заїхати в найпопулярніше місце для тих, хто любить не тільки море, але й гори - це майже злочин. Тим більше у нас для різних виїздів і прогулянок в Судаку було більш ніж достатньо часу. Тому, з самого ранку ми вирушили на автовокзал, купивши по дорозі кілограммчік черешні, щоб розігнати нудьгу. Сьогоднішній активний відпочинок - село Новий Світ, де знаходиться знаменита Стежка Голіцина. до змісту ↑

Як дістатися до Стежки Голіцина, с. Новий Світ.

Ми перебували в Судаку, а це означало, що до Нового Світу, де розташовується Стежка Голіцина, треба було проїхати на автобусі буквально хвилин 30. Можна це ж відстань пройти пішки через гору Сокіл по абсолютно не туристичній стежці і подивитися стародавні поселення, печерні монастирі і просто дикі пляжі.

Корисне:

Потрібний нам автобус ходить з 6:30 ранку до 20:00 вечора з інтервалом в 30 хвилин. До речі, він проходить через ринок, так що можна сісти і там. Проїзд до Нового Світу всього 10 рублів. У нас по місту дорожче.

Висадившись на кінцевій, ми опитали місцевих, в який бік іти. Нам порадили рухатися в напрямку пляжу. Спочатку ми пройшли через невеликий парк, де я примітила столову з промовистою назвою "Як в СРСР", туди ми заглянемо на зворотному шляху.

Пляжу ми досягли метрів через 300. Не дивлячись на хмарне небо, людей там з ранку вже було достатньо. Однак, нас цікавить Голіцинськая Стежка. Я знову уточнила про її розташуванні у місцевого, нас відправили в самий кінець пляжу, де на стіні я побачила перший і останній орієнтир.

Ось і Стежка Голіцина, маршрут якої проходить по території державного ботанічного заказника "Новий Світ". Так що друзі хороші, доведеться розщедритися аж на 100 рублів. Для тих, хто не в курсі, стежка має два входи, відповідно і два виходи. І на обох її кінцях сидить людина, стягують мито з туристів.

Наш активний відпочинок в Новому Світі по стежці довжиною близько 5 км почався.

до змісту ↑

Прогулянка по Тропе Голіцина.

Хто ще не в курсі, стежка названа в честь князя Голіцина з тієї причини, що останній розпорядився побудувати її до приїзду імператора всія Русі - Миколи II. Природно Голіцин мав свої корисливі цілі. Справа в тому, що князь вирішив подарувати частину маєтку з заводами новосвітського шампанського і вина, так як сам не зміг покривати витрати пов'язані з їх виробництвом. Все це було придумано для того, щоб зберегти своє дітище. У продовження цієї історії, коли імператор Микола II, після активної прогулянки по новенькій стежці спробував в прохолодному гроті те саме шампанське, була виголошена доленосна фраза: "я бачу життя в новому світлі". Ось звідки назва села Новий Світ, а до вищезгаданого грота ми доберемося трохи пізніше.

Відійшовши метрів на 400 по стежці зліва можна побачити плетену драбину вниз, а за кущами кінець пляжної смуги з сітчастим парканом.

Є припущення, що якщо по пляжу дійти до цієї точки, обійти огорожу через воду по коліно, піднятися по цій плетених сходах, то можна безкоштовно потрапити на Стежку Голіцина. Адже касира тут вже не видно, та й квитки за весь час шляху ніхто не питає, навіть на виході. З квитками на руках нам вже не було сенсу перевіряти цю теорію, однак, може серед вас знайдуться сміливці.

Трохи подалі є ще один спуск до води, тільки кам'яний. Пройшовши по ньому можна потрапити до водної оглядовому майданчику з мотузковим мостом. Зустріти тут рибалок - звичайна справа.

Зустріти тут рибалок - звичайна справа

А заодно можна помилуватися горою Куш-Кая (ще називають Сокіл), що розділяє Судак і Новий Світ.

А також видали подивитися на новосвітське узбережжі.

А також видали подивитися на новосвітське узбережжі

Навіть не знаю, чи пощастило нам в той день з погодою. З одного боку сонце частенько ховалося за хмарами, чому йти по незахищеній тінню стежці було комфортно. Уявляю, як тут в сезон, та ще й днем.

Уявляю, як тут в сезон, та ще й днем

А з іншого - повітря був важкий, вологий, навіть нам любителям поползать по гірських стежках йти було якось не дуже легко. Добре хоч людей не так багато зустрічалося.

Добре хоч людей не так багато зустрічалося

Останній поворот і на очі вискакують дві попереджувальні таблички. Одна сповіщає про періодичних каменепадів, а друга про те, що ми у грота.

Одна сповіщає про періодичних каменепадів, а друга про те, що ми у грота

Грот Голіцина (Шаляпіна).

Не дивлячись на явне назва гроту ім'ям все того ж Голіцина, це сховище пляшок з ігристим вином ще іноді називають гротом Шаляпіна. Одна з легенд говорить, що Шаляпін, виступаючи на кам'яній сцені, яка зараз наполовину завалена камінням, своїм голосом розбив келих шампанського. Сподіваюся, хоч обвалу не було.

Тут вже зібралося досить багато народу. Грот дійсно заворожує розмірами і викликає легке хвилювання від величезних нависають скель.

У дальньому кутку стоять досі збереглися кам'яні стелажі для пляшок з вином. Тут же розташувався невеликий колодязь, де по крапельок накопичується джерельна вода. Правда пробувати її я б не радила, запах тут не дуже приємний, особливо ближче до темних кутках грота. Сподіваюся не треба розповідати, чому.

Сподіваюся не треба розповідати, чому

У спекотну погоду відпочиваючі пірнають у воду прямо з прибережних величезних валунів. У спекотну погоду відпочиваючі пірнають у воду прямо з прибережних величезних валунів А ми вирушаємо далі.

А ми вирушаємо далі

Синя бухта і мис Капчик.

Наступна точка в маршруті по Голіцинському стежці - це мис Капчик. Кумедне назву. Не дивлячись на те, що майже відразу за поворотом від грота на нього відкривається чудовий вид, до нього ще треба дійти.

Прохід до південного схилу гори Коба-Кая (гори Орла), в якій власне і пророблена стежка Голіцина йде через Синю бухту. Кажуть, тут колись ховалися піратські кораблі. На даному проміжку стежка вже не так облагороджена, але добре протоптана численними слідами відпочиваючих. І проходить вона через невеликий пляж, де в сезон дуже багато народу. Зараз я примітила всього пару чоловік.

Ми теж прихопили з собою все для купання, але погода була не "льотна".

Як тільки ми вийшли на мис, з'явилася розвилка з стежок. Як я з'ясувала пізніше, одна з стежок вела виходу і Царського пляжу в Блакитній бухті, а друга безпосередньо на край мису Капчик. Ми вирушили спочатку на мис.

На самий пік забратися нам не вдалося, та й не навіщо було. Зверху був вид, що йде в море. Зате якщо трохи повернутися і спуститися по сходах, то можна зайти в глухий кут такого виду.

Це наскрізний грот через весь мис Капчик, що з'єднує Синю і Блакитну бухту. Протяжність його 77 метрів, на жаль, грот закритий вже кілька років через нещасного випадку з однієї з туристок.

до змісту ↑

Блакитна бухта і Царський пляж.

Ми повернулися на розвилку. З мису Капчик відкривається приголомшливий вид відразу на дві бухти: Синю і Блакитну.

За Синьої ми тільки що пройшли, а в Блакитний знаходиться відомий Царський пляж, названий так тому, що там нібито купався сам Микола II.

Щоб дійти туди, потрібно пройти ялівцевий гай до дерев'яного вказівника. Це майже в самому кінці стежки Голіцина, де знаходиться друга каса. На Царський пляж возять екскурсії, по шляху показуючи дельфінів. Це до речі, правда, ми самі бачили як за одним з катерів форсував дельфін, раз у раз вистрибуючи з води.

До речі, з півдня Блакитну бухту оздоблює приголомшливої ​​краси гора Караул-Оба, куди теж можна дійти по одному з тих покажчиків в кінці стежки Голіцина.

Я дивилася фотографії звідти в інтернеті, приголомшливе місце і я дуже хотіла до нього дістатися, але в той день на ногах у нас були всього лише кросівки, і небо якось підло затягнуло хмарами. Тому для нас відпочинок в Новому Світі закінчився і ми вирішили повертатися в Судак, щоб з новими силами вирушити до останнього місця в нашій подорожі по Криму - Генуезька фортеця .

дивіться повністю путівник по Криму

На солодке ...

Дорога назад до автобусної зупинки пролягав через двори села Новий Світ. Привернула увагу така картина: місцеві настільки суворі, що замість наземного транспорту паркують біля будинку морської 🙂