Бориславська озера

Читаючи черговий номер журналу, вирішив розповісти обелорусской підводного полювання і тим самим розширити географію журналу, так як його виписують не тільки підводні мисливці Росії, але і Білорусії та інших країн СНД, тим більше що в Білорусії взагалі немає своегоспеціалізірованного видання Читаючи черговий номер журналу, вирішив розповісти обелорусской підводного полювання і тим самим розширити географію журналу, так як його виписують не тільки підводні мисливці Росії, але і Білорусії та інших країн СНД, тим більше що в Білорусії взагалі немає своегоспеціалізірованного видання.

Хочу написати про підводне полювання в прекрасній акваторії національного парку «Бориславська озера», де я полював в августе2007 року. Національний парк розташовується в північно-західній частині республіки. Підводне полювання в Білорусі дозволена не на всіх озерах, а тільки на спеціально відведених для інтенсивного видобутку риби, тому підводному мисливцю необхідно мати як посвідчення підводного мисливця, так і посвідчення рибалки-любителя. З 250 озер, розташованих на території Браславського району, полювання дозволено тільки на13 озерах, 10 озер надані рішенням місцевого виконкому для безкоштовної підводного полювання. На трьох озерах, що входять в акваторію Національного парку «Бориславська озера», підводне полювання здійснюється за ліцензіями, але саме в них полювання найцікавіша, оскільки вони багаті рибою. Парк «Бориславська озера» надає підводним мисливцям різні види відпочинку: від комфортабельних готелів з барами, боулінгом і т.п. до відпочинку на березі в наметах на облаштованих стоянках. Риболовля та підводне полювання на території платні, але гроші не такі великі, а задоволення, яке отримує від споглядання найкрасивіших ландшафтів, просто не піддається ніякому грошовому порівнянні. Путівка на світловий день для рибалок обійдеться всього в 1,5 долара, а для підводних мисливців в 15 доларів. Нічна підводне полювання в Білорусі заборонена. Поки інфраструктура туризму розвинена погано, тому, крім човнів на базах, нічого на прокат взяти не вдасться, я вже не говорюо підводному спорядженні.

У чудовий серпневий день я разом з дружиною поїхав в край чудових озер Браславщіни. Дружина підтримує моє захоплення підводним полюванням і сама вже справно ловить рибу поплавковою вудкою і на мормишку. Нам захотілося відпочити від міста, шуму машин і людей, і ми вирішили поїхати в який-небудь забутий усіма куточок, де можна побути одним.

На в'їзді в м Браслав знаходиться інформаційний кіоск, де туристам пояснять, куди можна поїхати, покажуть маршрут і розташування туристичних баз На в'їзді в м Браслав знаходиться інформаційний кіоск, де туристам пояснять, куди можна поїхати, покажуть маршрут і розташування туристичних баз. Однак інформації для підводних мисливців мало, тому доведеться самим оглядати озера і шукати підходи до води і риби. Місця на базах відпочинку краще замовити заздалегідь, так як в розпал сезону вони, як правило, зайняті, але для тих, хто любить відпочинок в спартанських умовах, не буде проблем - адже на берегах озер місця вистачить усім. Можна зняти житло і у місцевих жителів.

Озеро Струсто, де мені довелося полювати, з'єднане на північному сході з озером Снуди, на сході - вузенькою річечкою з озером Войс, на півдні - теж річечкою з озером Єльня, а на південному сході пов'язано водним річковим шляхом з озером Болойсо, крім того , уздовж маленької річки можна дістатися до лісового озерця забірної.

Я полював тільки перший сезон, до цього захоплювався риболовлею спінінгом і поплавцевою вудкою, тому чекав від цієї поїздки дійсно хороших трофеїв. Взяв, про всяк випадок, путівки на рибну ловлю і підводне полювання. Перший день ми з дружиною були вдвох, навколо ні душі, озеро - просто казка. Поставили намет і пішли до озера. На водній гладі його було повно водоплавної дичини, на мілководді плавала дрібна риба. На березі там облаштовані навіси зі столами, лежать готові дрова, тому в приготуванні їжі на багатті немає особливих труднощів. На самоті ми пробули лише ніч, вранці до озера приїхали кілька машин з рибалками і відпочивальниками, що мене трохи засмутило. До обіду в п'ятницю, до моєї великої радості, приїхав перший підводний мисливець, так що було, з ким ввечері поговорити і обговорити майбутні маршрути полювання.

Підійшов час моєї путівки на підводне полювання, і я, передчуваючи чудові миті полювання, надів свій гідрокостюм «Imersion» 7 мм, звичайні гумові ласти, взяв пневмат російського виробництва і занурився в воду. Прозорість мене здивувала: від 3 до 4 метрів. Дно було укладено трав'яним килимом з водоростей. Всюди снували зграйки дрібної плотви, окуня, а риби, гідної пострілу, видно не було. Глибина в тій частині озера становила приблизно

5 метрів, хоча максимальна глибина досягає 24 метрів; третину акваторії займають глибини

10-15 метрів, і ще третина -5-10 метрів. Що стосується основних видів риб, на які можуть розраховувати підводники, це в основному щука, лин, сазан, плітка, окунь, краснопірка, лящ і вугор.

Вирішив обстежити мис найближчого очеретяного острова, яких на озері безліч. Дно і тут було трав'янистих, до поверхні також піднімалися водорості. При перших же нирках на 2-3 метра у дна зауважив щуку близько 1,5 кілограмів, але, мабуть, мої рухи були дуже галасливими (зараз розумію, що я не довантажити і шумно працював ластами), і риба, пропливши кілька метрів, різко пішла в сторону, я втратив її з поля зору. Прикро. Трохи попірнати, що не залазячи в очерет, вирішив піти до острова Чайчін, який розташований відразу навпроти нашої стоянки. Там мене вразив різкий обрив від кромки очерету вглиб, але і біля острова нічого гідного не знайшов. Трохи віддихався на острові, пошкодувавши, що не взяв з собою човна, було б набагато легше обстежити озеро.

Відпочивши, вирішив сходити на інший очеретяний острів, який знаходився в 100 метрах від Чайчіна, де рослинність була іншою, на поверхні і в товщі води виднілися листя «лопухів». Мій водний вояж на простеньких гумових ластах мене втомив. Під час обстеження другого очеретяного острова я зіткнувся з гуляють сазанчики близько 3 кілограмів, але тільки встиг подумати, що потрібно стріляти, як сазан вже зник у товщі води. Знову невдача! Вирішую плисти до місця стоянки вздовж очерету. Помічаю, як з-під мене виривається невелика щучка і спрямовується в очерет. Постріл навскидку - і щучка на кукане. Перша видобуток дрібниця, а приємно. У воді зустрічаюся з «секретом», які приїхали перед моїм зануренням, вирішуємо обговорити результати полювання на березі.

Приплив до берега. На кукане одна щучка, в коші друга, спіймана вранці на спінінг. Втомився, але щасливий. Дружина вітає з першим видобутком. Незабаром повернувся другий підводник. Познайомилися, він виявився тезкою, на його кукане висіло кілька невеликих щучек і линів. Увечері вирішили повечеряти разом і обговорити результати полювання, адже вранці знову пірнати. У Олексія також стаж полювання виявився невеликий, близько двох років. Чекає на наступний день приїзду свого друга Сергія - досвідченого мисливця, який покаже «клас». Попрощавшись, ми розійшлися по своїх наметах.

Вранці, коли дружина ще спить, я йду до свого нового знайомого Олексію. Приятель його вже приїхав, ми знайомимося. Олексій на човні поплив обстежити далекі очеретяні острови, я став надягати костюм. Сергій чекав єгеря, щоб виписати путівку. Це можна зробити прямо на березі, і путівку краще мати. Інспекція Національного парку відвідує стоянку кожен день, і штраф за підводне полювання без путівки коштує близько 500 доларів.

Сергій порадив мені плисти до найближчого Камишовому острову, де він напередодні бачив щуку, але не пірнати на мисі, а гарненько оглянути протилежну берегову крайку і зарості очерету. За його словами, він неодноразово стріляв там хороших щук, линів і вугра. Сергій розповів про те, що перший до стоянки очеретяний острів буде з'єднуватися з другим, і протоку необхідно гарненько обстежити, там повинен бути хороший лящ. Натхнений розповіддю Сергія, я буквально біжу до острову. В той день вітер трохи посилився, тому видимість погіршилася, але я не впадав у відчай. Почав розмірено обстежити очерети, і першою видобутої рибкою стала невелика щучка, яка стояла в півводи. Сонечко хоч трохи, але світило, і я вирішив пролізти в саму гущу очерету в надії знайти якусь галявинку на мілководді, де люблять грітися щуки. Мої зусилля були винагороджені: на одній з галявин майже в центрі очеретяного острова на глибині всього в метр побачив смугасту розбійницю - риба стояла головою до мене і ворушила плавцями. Пам'ятаючи про щуку, яка пішла від мене напередодні, я не поспішав і робити зайвого шуму не став.

Вирішив потихеньку плисти, виставивши рушницю вперед, скоротив відстань до 1,5 метрів і зробив постріл. Гарпун встромився в рибу прямо за головою. Невелика свічка, і щука наразилася на дно. Я підтягнув рибу до себе і тремтячими руками посадив її на кукан, щука була близько 2 кілограмів. Зрадівши першому успіху, продовжив полювання. Пропливши ще близько 10 метрів, підстрелив невелику щучку. В принципі, для першої моєї підводного полювання було досить, і я був дуже задоволений. Вирішив про всяк випадок проплисти ще кілька метрів по очеретяною кромці. Найбільший мій трофей на той день стояв на самому дні у кромки очерету на глибині близько двох метрів. Це теж була щука, але більша за ту, яку я підстрелив, і знову головою до мене. Трохи наблизившись і тримаючи рушницю на витягнутій руці, я вистрілив, гарпун знову вразив рибу за головою. Щука рвонула один раз в сторону, заплутавши лин за очерет, але, швидко заспокоївшись, дала себе підтягнути. Тут я дійсно помітив, що риба більше першої. Хоча час закінчення терміну дії путівки було ще далеко, я зрозумів, що полювання вже вдалася. Я підстрелив рибу, яку хотів, і поплив до берега. Мене зустрічала дружина і рибалки, які повернулися з риболовлі. Я зважив щук - потягнули на 2,1 кг і5,7 кг. Думаю, що для першого занурення зовсім непогано.

Приблизно через три години приплив Олексій, його здобиччю на цей раз були кілька невеликих щук і одна на 4,2 кг. Сергій повернувся з запливу тільки до вечора, я і Олексій чекали від нього гарного улову. На його кукане красувалися 1,5-кілограмові щуки, кілька хороших линів і велика краснопірка. Сергій виглядав дещо засмученим. Він шукав сазана, знайшов його, але стріляв по минає рибі трійником, тому не пробив луску сазана. За словами Сергія, в рибі було ніяк не менше 5 кг, але раз риба пішла, це тільки слова.

У неділю вранці згорнули намет, зібрали спорядження, я попрощався зі своїми новими знайомими, і ми пообіцяли один одному ще раз приїхати в цей чудовий край озер. Ось такий видалася моя перша підводне полювання на Браславських озерах.

Всім удачі! Приїжджайте на Бориславська озера!