Вітрильний розбірний катамаран "Дикий Вітер"

З 29 липня по 5 серпня на акваторії північно-західної частини Чорного моря проходило змагання розбірних катамаранів на Кубок Коломійця та Чемпіонат України 2012 року.

Час у дорозі від Дніпропетровська до Лазурного зайняло майже 7 годин, більше години шукали стоянку для автомашини в самому Лазурному, без додаткових дзвінків організаторам, не обійшлося.

Близько 12 години стали табором на березі, біля Міші Кучеренко (катамаран Даки-17 "Світанок"). Залишок дня 28 липня збирали катамаран, але на воду вийти так і не встигли, ввечері довго радилися з організаторами на раді капітанів.

29 липня в 10:00 відбулося урочисте відкриття з підняттям прапора і гімном України 29 липня в 10:00 відбулося урочисте відкриття з підняттям прапора і гімном України. Об 11:30 стартували з пляжу "Оазис-Біч" на острів Джарилгач. Лідери підняли Генакер і швидко пішли далеко вперед. Уже після 12:00 почав посилюватися вітер, з поривами більше 10 м / сек. З 13 яхт, в межах видимості, залишилося близько п'яти. Висота хвилі досягала метра, перекати між хвилями доходили довжини катамарана (близько 5 метрів). Я намагався не вичавлювати з яхти всі сили і ми йшли якомога крутіше до вітру, щоб не набирати максимальної швидкості. Коли яхта зривалася з хвилі бризки з носа доходили до самої корми, ми промокли наскрізь. В черговий раз, коли яхта зірвалася з хвилі і вдарилася об воду всім корпусом, не витримав шверт, його вирвало "з м'ясом", стакан карданного кріплення шверта потонув разом з шматком шверта, сам кардан зігнувся. Ванти свистіли, хвилі пінилися на гребенях. Сила вітру, була, імовірно, 10-15 м / сек. Залишок шверта і нержавеющее кріплення його, потонуло, сам кардан зігнувся. В умовах сильної бовтанки і не керованості, Олег Юрченко прив'язав шверт до палубі знизу і ми пішли до берега. Думки мене долали найсумніші, в перший же день і знову ламається карданне кріплення шверта і тепер уже запасних частин у мене немає. Йти додому і припиняти регату дуже не хотілося. До берега було не більше 1000 метрів, йшли майже попутним вітром (бахштаг), вибрали безлюдне місце на косі і причалили. На березі зняли шверт і стало зрозуміло, що простим ремонтом тут не обійдешся.

Неподалік від нас причалила ще одна яхта, пішли до неї дізнатися в чому проблема і поділитися своєю Неподалік від нас причалила ще одна яхта, пішли до неї дізнатися в чому проблема і поділитися своєю. Це був екіпаж з Харкова, ще здалеку було видно, що у них зігнулася щогла. Але виявилося, що у них в запасі є ще одна - стара. У нас же запасного шверта немає ... Додзвонився Жене Антонову "Боцману" з Харкова, катамаран "Некволий", виявилося у нього теж поламалася щогла.

Коли повернулися до своєї яхті побачили катамаран Болівар, що йде під берегом Коли повернулися до своєї яхті побачили катамаран "Болівар", що йде під берегом. Було ясно, що у них теж проблема. Олександр Римарчук оптимістично запевнив, що у нас дріб'язкова поломка і потрібно їхати в Лазурне, шукати зварювальника і продовжувати регату. Це вселило в нас надію. Увечері в неділю повертатися в місто і шукати зварювальника я не наважився, марна трата часу.

Вже сутеніло, коли ми побачили, що наближається до нас катамаран Олега Хамідулін, виявляється і у нього були поломки Вже сутеніло, коли ми побачили, що наближається до нас катамаран Олега Хамідулін, виявляється і у нього були поломки. Ми допомогли дотягнути їх судно до нашого табору. Вечір ми провели разом з їх дружною командою. За вечерею була диня під горілочку і дивовижно смачний борщ. Коли у нас все було з'їдено і випито, прийшов змарнілий лисиць і почав облизуватися накручуючи навколо нас кола. Пробували його прогнати і мабуть його голод був сильніше наших загроз. У підсумку вранці ми не дорахувалися сміттєвих пакетів і навіть деяких речей, які ймовірно пахли їжею. Речі потім знайшлися неподалік від нашої стоянки.
Підсумок першого дня регати - поломка 5 катамаранів.
Вранці 30 липня ми збиралися з чіткою завданням знайти зварника і відремонтувати поламаний шверт. Після 9:00 повз нас промчали лідери гонки під Генакер. У Лазурному на стоянці моєї машини нам порадили звернутися до місцевого умільцю - дядькові Володі. Як потім виявилося, дуже добродушного і привітного пенсіонеру 70 років. Він виділив нам свою майстерню, забезпечив необхідним залізом і електрикою (єдине я попросив його проварити нам шви, вирішив сам не варити щоб не ризикувати.) У дядька Володі знайшлася навіть фарба, щоб забарвити залізне кріплення і поламану частину самого фанерного шверта.
Вже о 16:00 ми з відремонтованим швертом були біля катамарана. Я подзвонив Ользі Залознова - головному судді регати, і ми рушили наздоганяти регату, яка на той час фінішувала за Залізним Портом. Попутним вітром дісталися туди досить швидко і близько 19-00 були на місці. Зустріли нас дуже радісно, ​​всі розпитували про нашу поломки і ремонті. Залишок дня провели з Олегом, займаючись установкою і налаштуванням шверта. Денис забезпечив нас смачною вечерею, але примудрився при цьому обпалити собі руки. Спасти, як завжди, лягли на катамарані прямо у кромки води.
31 липня о 9:00 був старт на Тендрівська маяк. Велика частина ескадри після старту, піднявши Генакер, помчала далеко вперед. Вітер дув рівний, без змін. Я розподілив вахти по 2 години і ми мирно по черзі відсипалися під пекучими променями сонця. Від спеки рятувалися обливаючись морською водою. Фінішувала наша команда близько 17:00 і відразу пішли оглядати сам маяк , Поспілкувалися з обслуговуючим персоналом маяка і дізналися, що у них можна поповнити запас води. В цей же день стало ясно, що моя пальник забилася, коптить і через це ми витратили майже весь газовий балон. Вирішили, по можливості, готувати їжу на багатті. У 10 метрах від стоянки катамаранів була невеликий гай, де ми і облюбували вогнище.
Увечері на водопій примчали стадо диких коней, більше 100. Щовечора до берега підпливали дельфіни настільки близько (5-10 метрів), що їх можна було помацати. У гонитві за рибою вони вискакували з води і робили перевороти в повітрі, майже як в цирку.
На вечірньому зібранні капітанів сказали, що на завтра обіцяють шторм в 6 балів, як в перший день регати. Ця інформація міна насторожила, знову потрапити в такі умови дуже не хотілося.
1 липня о 8:00 ми вже поснідали і були готові до виходу, але багато хто тільки встали і почали просити перенести початок старту. У підсумку ми знову вийшли пізніше, старт дали о 10:30. Як і минулого разу, посилення вітру почалося після 12. На черговій хвилі ми почули "дзень" і перестав працювати стаксель. Було незрозуміло, все ніби як на місці, але стаксель, як ганчірка, бовтається на вітрі. Виявилося, що у нас лопнуло кріплення трикутника штага. Тільки завдяки додатковій мотузяною обв'язки кріплення, а також кріплення ахтерштаг лівого борту у нас не впала щогла. Величезне спасибі Євгену Симкин за ахтерштаг! Олег близько напів-години обв'язував праве лопнуло кріплення додатковими мотузками. Кожна хвиля повністю покривала його, В таких умовах важко було навіть визначити висоту хвилі. Денис відчайдушно гріб веслом, щоб розгорнути яхту носом до хвилі. До Кінбургськой коси залишалося ⅔ шляху, я вирішив не ризикувати і ми повернули до берега Тендри. Дійшли до берега вже без стакселя але і без пригод. Вирішили перекусити і висушитися. У порівнянні з морем на березі було досить спокійно і сухо, а море вирувало, наганяючи хвилі з гребенями. На березі я підсилив кріплення штага додатковими мотузками. О 17:00 до нас додзвонилася Ольга і ми пішли своїм ходом до вчорашньої стоянці біля Тендрівської маяка до двох Харківським катамаранів "Метелик" і "ньюфа" (капітан Файнер). До вечора вітер почав стихати, а за поворотом Тендрівської коси навіть хвилі зменшилися. Денис виявив бажання покататися на мотузці за катамараном і весь шлях до місця стоянки ми тягли його на буксирі. Мабуть вид нашого катамарана викликав побоювання, ми йшли під одним гротом, без стакселя, третього члена екіпажу немає на борту і швидкість яхти дуже маленька (тому що Денис, як якір, гальмував хід яхти). На зустріч нам вийшли спантеличені Андрій Борисенко та Олег Хамідулін з катамарана "Метелик", але побачивши Дениса, випливає з-під катамарана, заспокоїлися і радісно вітали нас.
2 серпня вирішили походити без нічого, без вантажу. Після 9-00 вийшли на воду в напрямку Кінбурської коси. Намагалися в сильний вітер поставити катамаран на один балон і у нас не вийшло, мабуть наш катамаран зі старим гротом досить важкий для 3-х чоловік. Близько 12 почали прибувати лідери. Після обіду вітер почав скисати і ми з залишками регати повернулися на загальну стоянку, наше місце вже зайняв величезний катамаран "Борей" і нам довелося тулиться під його "тінню". Увечері хлопці з Даків накачали волейбольний м'яч і ми чудно провели решту вечора за грою в волейбол, під зрідка мжичку. Увечері учасники регати зібралися разом щоб пом'янути Фіктора Феденюка. У минулому році на цьому місці він закінчив своє життєвий шлях як справжній моряк. Він стояв біля витоків вітрильного туризму в Україні.

3 серпня були заплановані п'ять гонок по трикутнику. Гонки по трикутнику для нас завжди вигідніше, тому що в них перевага додаткового Генакер не так позначається на результат, як в маршрутної гонці. Жага перемогти була така велика, що в першій же гонці я зробив фальстарт і довелося, у вигляді штрафу, огинати суддівське судно після старту. В результаті стартували останніми, але вже на другому знаку наздогнали і обігнали кілька човнів. З кожною гонкою наш результат все поліпшувався і ми навіть обходили Даків і човни 13 класу, хоча самі були в 10.

Вже на березі Ольга, при розрахунку місць, здивувалася чому у нас такий завищений гоночний бал. Виявилося, що я помилково завищив гоночний бал 0.984, замість 0.664. В результаті навіть вигравши в гонках по трикутнику ми все одно посіли останнє 6 місце. Суперниками, в 10 класі, у нас були тільки Даки-17.

Не чекаючи остаточного підведення підсумків регати ми вийшли раніше всіх в напрямку Залізного Порту. Нашою метою було дійти до темряви, щоб не заночувати в заповіднику, тому що за розповідями за ночівлю в заповіднику можуть оштрафувати. Десь через годину після нашого виходу з-за Тендрівської коси здалися вітрила наздоганяючих нас яхт. Пройшовши кілометрів 30 шляху, більше половини, нас наздогнали лідери - Даки-71 і Даки-17 під Генакер. За попередньою домовленістю ми повинні були причалити до берега о 19:00. До цього часу нас наздогнав основний флот, залишилося пару яхті без Генакер. Наша фора в годину дала нам можливість причалити до берега до темряви. Останні прийшли вже коли стемніло. Ми ж до цього часу вже встигли поїсти, поставити намет і приготувалися до сну. Весь берег коси в заповіднику був усіяний величезними рапанами. Наша стоянка була неподалік від розриву в косі. Це місце примітно тим, що через це пляшкове горлечко з моря можна потрапити прямо в серце самого заповідника. Прокинувшись вранці ми виявили Харківські катамарани якраз в місці розриву коси. Виявилося, що вони пройшли весь заповідник з внутрішньої сторони і вийшли до моря десь до півночі.

З єгерями нам пощастило - нас ніхто не оштрафував. Ранковий вихід був без регламенту і човни відходили від берега в міру своєї готовності. Від місця нашої стоянки в заповіднику до фінішу в Лазурному було близько 30 км. Вітер був майже попутний, йшли не поспішаючи, насолоджуючись морськими пейзажами, розглядаючи берегову лінію і пролітають над нами парашутистів, яких тягають човни.

Фінішували в Лазурному після 14 годин. Мішина команда "Світанок" уже розбирала свій катамаран. Ми причалили поруч і дружно упакували свій. При розбиранні катамарана до нас підійшов чоловік і почав розпитувати про учасників, як потім виявилося це був Олександр Мухін, який зшив нам стаксель. Цікава зустріч дозволила мені обговорити з ним покупку нового грота з використанням різнокольорових, яскравих, сучасних матеріалів.

У початкових планах була ночівля з раннім ранковим виїздом додому. Ночувати вирішили в Оазис-Біч, де зупинився весь флот. Ночувати довелося поруч з причепом, щоб бути впевненими в його збереження. Але мабуть місце було вибрано невдало. Прокинулися після 3 годин, коли змінився вітер і початок дути з берега, запах був як в громадському туалеті. Спати далі в таких умовах було неможливо. Швидко поснідавши ми покинули Лазурне і рушили машиною в напрямку рідного Дніпропетровська.

PS. Як потім виявилося, 5 серпня на узбережжі Чорного моря обрушився ураган. Катамаран Даки-17, прив'язаний в 30 метрах від берега віднесло в море. Виловити його вдалося тільки через пару годин в 2 км від берега, встрявшего щоглою в дно.