Азіатський круїз, ч.1: Початок знайомства з Сінгапуром

визнання
користувачів

29 листопада 2013 р 7:25 Сінгапур Червень 2013

Частина 1 (ви її читаєте) - Початок знайомства з Сінгапуром Частина 1 (ви її читаєте) - Початок знайомства з Сінгапуром

Частина 2 - Етнічні квартали Сінгапуру

Частина 3 - Ще трохи про Сінгапурі

Не так давно в моєму житті відбулася радісна подія - весілля. З такої нагоди було прийнято вольове рішення організувати та провернути весільну подорож, про який згодом було б вельми приємно згадувати. Після довгих роздумів був вироблений ряд критеріїв, яким таке «ідеальне» весільну подорож повинно відповідати:

- весільну подорож повинно являти собою саме Подорож, тобто захоплююче переміщення з точки, А в точку Б, а не проста лежання на пляжі;

- подорожувати слід де-небудь подалі від рідної нам європейської частини Росії і від Європи в цілому;

- так як це все-таки весільну подорож, хотілося б забезпечити собі досить високий рівень комфорту при проживанні і пересуванні.

У підсумку ми зупинилися на варіанті морського круїзу по Південно-Східній і Східній Азії. За ціною і маршруту нас найбільше приваблював круїз відомої (в т. Ч. Сумно) компанії Costa Cruises в кінці червня - початку липня 2013 року до наступним маршрутом:

Сінгапур -> Хошимін (В'єтнам) -> Дананг (В'єтнам) -> Санья (о. Хайнань, КНР) -> Гонконг (спец. Адм. Район КНР, стоянка 2 дня) -> Наха (о. Окінава, Японія) -> Шанхай (КНР)

В цьому маршруті нас вкрай цікавили абсолютно все стоянки (крім, мабуть, Санья). Отже, вирішено! Проте, вирішили не ризикувати і не бронювати круїз безпосередньо через сайт Costa Cruises, а звернутися до російської турфірму, яка здійснює перепродаж іноземних круїзних пакетів.

Тут слід зробити невелику ремарку ... Справа в тому, що я вже давно подорожую виключно самостійно, не вдаючись до посередництва турфірм. Але саме в цей раз вирішено було зробити маленьке виключення, так як це зовсім новий для нас тип подорожі - круїз, а також зовсім новий для нас регіон подорожі. Слід зазначити, що ми не прогадали, і наша турфірма спрацювала просто на відмінно, про що буде сказано далі. Чи не привожу назва турфірми в оповіданні, щоб не займатися рекламою. Якщо кому цікаво - пишіть в личку.

Круїз ми забронювали вельми завчасно - ще у вересні 2012 року, буквально через місяць після заручин. Відразу ж через турфірму внесли передоплату за круїз і придбали недорогі (бо заздалегідь) авіаквитки Turkish Airlines за маршрутами Москва -> Стамбул -> Сінгапур і Шанхай -> Стамбул -> Москва. Квитки були взяті з того розрахунку, що на шляху «туди» ми зможемо цілий день провести в Стамбулі (прибуття в Стамбул рано вранці, виліт зі Стамбула пізно ввечері), а також що ми зможемо три ночі до круїзу провести в Сінгапурі і три ночі після круїзу - в Шанхаї. Готелі в Сінгапурі і в Шанхаї ми забронювали самі через горезвісний booking.com з опцією безкоштовної скасування бронювання, що нас згодом сильно врятувало.

Все йшло своєю чергою, коли в квітні з нашої турфірми прийшов невтішний e-mail про те, що якась компанія з Тайваню раптово (!!!) викупила все наше судно Costa Atlantica на період заключної третини нашого запланованого круїзу. Через це власне наш круїз об'єднується з попереднім круїзом цього ж судна, запланована кінцівка нашого круїзу - жорстоким чином обрізається, а саме початок круїзу переноситься на тиждень прерёд! Ось це був шок! У підсумку, Costa запропонувала вельми нерівноцінний обмін: замість найцікавіших Окінави і Шанхая нам нав'язувалися такі місця як Пхукет, Лангкаві і Кемаман ... Сумно ...

Тепер пару слів подяки на адресу нашої чудової російської турфірми і особисто нашого менеджера Світлани. Ми з нею постійно були на телефонах, а моя e-mail листування з нею в результаті перевалила за 100 листів! Вдалося вирішити всі виниклі проблеми, причому з вигодою для нас:

- виторгувати у Costa Cruises безкоштовне підвищення класу каюти (було: каюта з балконом standard, стало: каюта з балконом premium).

- домогтися надання компенсації від Costa Cruises за 250 євро з людини, які були поміщені на наші корабельні карти і згодом витрачалися нами на борту (в результаті власне співвідношення ціни і якості на борту ми не витратили ні копійки).

- здати з вельми невеликим штрафом «несдаваемие» авіаквитки Turkish Airlines, мотивувавши це форс-мажором і відсутністю провини з нашого боку. Відразу ж були придбані нові авіаквитки: Emirates по маршруту Москва -> Дубай -> Сінгапур і прямий Аерофлот Гонконг -> Москва.

- За допомогою booking.com бронь готелю в Сінгапурі була зрушена мною на потрібні дати, готель в Шанхаї скасований, а замість цього заброньовано на три ночі готель в Гонконзі, який тепер став фінальним портом нашого круїзу.

У підсумку, після всіх цих перебронюванням ми навіть залишилися у виграші на 5 євро (плюс підвищення класу каюти - ще фактично плюс 400 євро)! Живемо! Спасибі Світлані!

В результаті маршрут нашого круїзу став таким:

Сінгапур -> о. Пхукет (Таїланд) -> о. Лангкаві (Малайзія) -> Сінгапур -> Кемаман (Малайзія) -> Хошимін (В'єтнам) -> Дананг (В'єтнам) -> Санья (о. Хайнань, КНР) -> Гонконг (сапц. Адм. Район КНР, стоянка 2 дня) .

З мінусів нового маршруту: немає Окінави і Шанхая (дуже шкода!), Нові порти (Пхукет, Лангаві, Кемаман) набагато менш цікаві нам, ніж ті, що вибули. З плюсів нового маршруту: все-таки 2 порту поміняли на 3, з'явилася відмінна можливість детальніше вивчити Гонконг і з'їздити в Макао на поромі після круїзу, сам круїз збільшився на один день.

Слід сказати, що навіть вищевказаний маршрут не був виконаний Costa Cruises! За деякими «технічно причин» лайнер не зміг зайти в порт Кемаман (з якого планувалося відвідати малайзійський місто Куантан). Замість цього ми простояли в околицях Хошиміну два дні замість одного, завдяки чому був відвіданий курортне місто Вунгтау.

Висновок: ганьба Costa Cruises! Нікому не порекомендую їх послуги.

У підсумку вийшло так:

on

Отже, хай вибачить мене читач за такий довгий вступ, поїхали ...

З Москви до Сінгапуру долетіли з комфортом, з пересадкою через Дубай. Рівень сервісу авіакомпанії Emirates виявився дуже високий. Внутрішнє оформлення пасажирського салону - взагалі на п'ять з плюсом. Коли в салоні гасять світло, прохід висвітлюється тьмяними світлодіодами, що імітують зоряне небо ... Більш того, з Дубая в Сінгапур ми летіли на Airbus A380 , Що само по собі було дуже цікаво. Все-таки це найбільший пасажирський лайнер в світі. Сінгапурський аеропорт Чангі (А точніше його Термінал 1) здивував великою кількістю килимових покриттів і довгими чергами на паспортному контролі. А так - так, все технологічно і ніби як зручно.

Прибутки в Сінгапур близько 16:00 за місцевим часом, пройшли паспортний контроль, з комфортом доїхали з аеропорту до готелю на таксі. Треба відзначити, що система таксі в місті просто відмінна! У великих готелів, торгових центрів та інших місць тяжіння людей завжди знаходяться taxi stand, не потрібно нікого видзвонювати по телефону, ціни доступні (до того ж, все чітко по лічильнику), пробок майже немає, можна платити за допомогою банківської карти.

З нагоди весільної подорожі вирішили шикануть і пожити в Marina Bay Sands .

Готель Marina Bay Sands вночі з боку парку Gardens by the Bay.

Воно того варте хоча б заради шикарного вигляду з номера ... З нашого вікна прекрасно проглядався центральний бізнес-район міста і човники-кораблики, що снують туди-сюди по Marina Bay.

Вид з нашого номера в Marina Bay Sands

Стомившись від довгого перельоту, дружина лягла спати. Мені ж, як і завжди в подібних ситуаціях, не сиділося на місці. Хотілося скоріше вибігти на вулицю і почати дослідження околиць. Фотоапарат в руки і вперед! На вулиці накрапав дрібний противний дощик, який втім не завадив мені прогулятися перед сном в знаходиться недалеко від готелю парк Gardens by the Bay з величезними ... еее ... грибами ... підсвічуються вночі. Ці світні штуки в оточенні зелені чомусь викликали у мене асоціацію з фільмом Аватар. Місце безперечно цікаве.

Через незвично розташованої численної підсвічування ночами в Gardebs by the Bay особливо таємниче і загадково.

Таємничі закутки нічного парку Gardens by the Bay.

Парк Gardens by the Bay пов'язаний з готелем Marina Bay Sands невеликим пішохідним містком, перекинутим через шосе. З цього містка на зворотному шляху зобразив найвище в світі колесо огляду - Singapore Flyer (165 метрів). Згодом вирішили на ньому не кататися, так як нам все одно на постійній основі була доступна оглядова площадка на вершині готелю Marina Bay Sands на висоті майже 200 метрів.

Нічний Singapore Flyer.

По дорозі «додому» в темряві ледь не розчавив величезних равликів, виповзли на тротуар з нагоди дощу.

Равлики, яких я ледь не розчавив.

На ранок насамперед полізли купатися і насолоджуватися видом на місто в 146-метровий басейн Infinity Pool, що знаходиться на верхівці готелю Marina Bay Sands. Можливість поплавати в цьому басейні - ще один привід зупинитися в цьому готелі хоча б на одну ніч, так як цей басейн, як відомо, доступний тільки постояльцям готелю. Купання в цьому басейні - мабуть, одне з найяскравіших вражень за весь мій «путешественніческій досвід». Дружина так взагалі була в повному захваті і намагалася викупатися в басейні хоча б раз в день.

Басейн на даху готелю Marina Bay Sands.

Стоячи біля кромки басейну по плечі у воді, так і тягне не поспішаючи розглядати лежить перед тобою місто, час від часу пощёлківая затвором камери з телеоб'єктивом. Хмарочоси і маленькі будиночки в колоніальному стилі, зелені парки і синьо-зелені води затоки the Bay і річки Сінгапур, снують туди-сюди кораблики, автомобілі і ледве помітні з такої висоти люди ... Відчуваєш себе Гуллівером, які опинилися після шторму в поселенні високорозвинених ліліпутів.

Вид на місто і шматочок плавучого стадіону з басейну на даху готелю Marina Bay Sands.

Сінгапурський вантажний порт, шматочок якого видно з басейну на даху готелю Marina Bay Sands, просто вражає своїми розмірами і складною організацією. За обсягом вантажообігу контейнерний порт Сінгапуру знаходиться на першому місці в світі. Кілька немає тому мені довелося побувати на морський екскурсії в пору Гамбурга (15-й у світі за обсягом вантажообігу). За враженнями сінгапурський дійсно крупніше в рази ... Цікаво, чи існують морські або сухопутні екскурсії в порт Сінгапуру? Я б із задоволенням сходив.

Вид на шматочок сінгапурського вантажного порту з басейну на даху готелю Marina Bay Sands.

З оглядового майданчика з протилежного боку даху готелю Marina Bay Sands відмінно проглядається парк Gardens by the Bay. Виявилося, що він значно більше, ніж я собі уявляв собі вчора ввечері, перебуваючи внизу. Як видно з фотографії між кількома «грибами» прокладена висотна пішохідна доріжка, по якій ходять люди. Вчора ввечері вона була закрита через дощ, і я на неї не потрапив. Ну нічого, як-небудь іншим разом ...

А за Gardens by the Bay простягаються води Сінгапурського протоки.

На сінгапурському рейді одночасно варто якесь просто нереальна кількість судів і кораблів. Ніколи раніше подібного не бачив.

Вид з даху готелю Marina Bay Sands: кораблі на сінгапурському рейді.

Після купання у нас був намічений пішохідний маршрут по Marina Bay, набережних річки Сінгапур (the Quays) і коллоніальному кварталу. Форт Каннінг, розташований на території однойменного парку, в маршрут не потрапив, тому що ми заздалегідь через Інтернет дізналися про закриття цього місця на реконструкцію. Зате буде що подивитися в наступний раз.

Нижче приведена інтерактивна, зуміруемая і клікабелье версія маршруту.

Перегляд маршруту безпосередньо на Гуглі (якщо комусь так зручніше): тут

Уже через сто-двісті пройдених після виходу з готелю метрів ми відчули на собі всю «красу» місцевого клімату - жарко і дуже волого, з незвички спочатку навіть просто дихати на ходу вкрай важко. І так тут цілий рік. Все-таки позначається близькість екватора.

футуристичним будівлею музею ArtScience насолодилися тільки зовні. Якби ми відвідували кожен музей на своєму шляху, то, звичайно, мало що встигли б охопити. Даний музей не був у нас в пріоритетах. Судячи з його сайту - це відмінне місце для пізнавального відпочинку з дітьми. Зовнішні боку «пелюсток», з яких складається будівля музею, ночами можуть виконувати функцію величезних екранів. В Інтернеті можна знайти відеоролики з демонстрацією цього дійства.

Обійшовши будівлю музею, ми потрапили на не менше футуристичний пішохідний міст Хеликс, за яким перебралися на іншу сторону Marina Bay. Звідти відкривається чудовий вид на готель Marina Bay Sands і будівля музею ArtScience.

Вид на готель Marina Bay Sands і музей ArtScience, відвідати який ми не встигли.

Далі, обійшовши незвичайний плавучий стадіон під назвою the Float @ Marina Bay, вийшли до цікавого будівлі театру Esplanade , Виконаного у вигляді розрізаного на дві половинки тропічного фрукта дуріан . Кажуть, що дуріан має горіхово-вершковий смак. Однак у зв'язку з тим, що цей фрукт має різким запахом (за моїми особистими відчуттями - щось середнє між гнилим м'ясом, тухлою рибою і каналізацією), ми так і не зважилися його спробувати.

Після споглядання будівлі фрукто-театру і форсування моста, перекинутого через гирло річки Сінгапур, потрапляємо до кам'яного статуї Мерлайон (або Мерліона) - символу міста-держави. Мерлайон є міфічна істота з тілом риби і головою лева. Слово Мерлайон (Merlion) утворено з слів mer ( «морський») і lion ( «лев»). За однією з версій (яких в інтернетах і різних путівниках ходить безліч) риб'ячий хвіст символізує початкове походження Сінгапуру в якості рибальського села під назвою Темасек, що по-яванський значить «морський містечко». У свою чергу, голова лева символізує сучасну назву міста на малайською мовою - Сінгапуру, що означає «місто лева».

Мерлайон на тлі Центрального безнес-району.

Далі ми обходимо справа шикарна будівля готелю Fullerton і потрапляємо на набережну річки Сінгапур. Слід сказати, що за часів британського колоніального панування річка Сінгапур була вельми жвавій торгово-транспортною артерією, по обох берегах яких розташовувалися численні склади всіляких товарів. У зв'язку з цим назви набережних до сих під включають в себе слово «куей» (в перекладі з англійської - причальна стінка). У наш час склади давно знесені або перепрофільовані в їдальні, нічні клуби і готелі. «Куейс» - місце зосередження вечірньої та нічного життя. Вранці там небагато людей, але не менш цікаво. Можна в деталях розглянути численні скульптурні композиції на історичні теми, то тут то там вміло вплетені в міський ландшафт.

На набережних річки Сінгапур: скульптурна композиція «Перше покоління».

Рухаючись від гирла річки Сінгапур проти її течії, мандрівник спершу потрапляє на Бот Куей (Boat Quay), відому своїми ресторанами і кафе. Вранці там, звичайно, мало що працювало ... Але нам все-таки вдалося знайти відкрите заклад і перекусити під навісом прямо у кромки води.

Слідом за Бот Куей йде наступна частина набережної - Кларк Куей, повна нічних клубів і красиво оформлених тематичних барів. Природно, в таку ранню годину всі вони були закриті. Однак ми не можемо назвати себе великими любителями нічного життя, так що зі спокійною совістю йдемо далі.

Якщо пройти крізь низку барів і повернутися на Бот Куей по протилежному березі річки, то незабаром можна буде подивитися на будівлю місцевого парламенту . Будівля не виробляй якогось особливого враження, до того ж явно потребує ремонту фасадів.

Трохи застаріле будівлю сінгапурського парламенту.

За будівлею парламенту знаходиться т.зв. Raffles Landing Site - місце висадки британця Стимформа Раффлза, який вважається засновником сучасного Сінгапуру. Відбулася історична висадка 28 січня 1819 р Раффлз швидко оцінив географічне і стратегічне положення острова, що входив у той час до складу малайського султанату Джохор. У лютому 1819 султан Хусейн-шах підписав з Раффлзом договір, що підтверджував права англійців на Сінгапур.

З Raffles Landing Site відкривається чудовий вид на центральний бізнес-район Сінгапуру і найширшу частину річки Сінгапур.

Вид на центральний бізнес-район Сінгапуру з місця висадки Стемфорд Раффлза.

Також на місці висадки встановлений білосніжний пам'ятник Раффлза, робочої конячці Британської імперії.

Пам'ятник Стемфорд Раффлза.

Далі йдемо в, мабуть, найцікавіший музей Сінгапуру - Музей азіатських цивілізацій . Чого там тільки немає ... Музей великий, експозиція добре підібрана і раціонально розташована, навігація в музеї, кондиціонери шпарять як треба - на тверду п'ятірку. Всім вкрай рекомендую відвідати цей музей. Працює музей щодня з 10:00 до 19:00, по п'ятницях - до 21:00. Ціна стандартного квитка для дорослого - 8 сінгапурських доларів.

Головний вхід в музей азіатських цивілізацій.

После музею проходимо Повз театрального и концертного залу Вікторія , Що знаходиться в Сейчас годину на реконструкції. Весь будинок в лісах. Судячі з фотографій в Інтернеті, будівля винна буті красиве. Такий же облом трапився зі старим будинком Верховного суду Сінгапуру і будівлею Сінгапурської ратуші - обидва історичні будівлі також виявилися на грунтовної реконструкції (їх перебудовують під розміщення Національної художньої галереї Сінгапуру ). Обіцяють все доробити до 2015 року. На іншому боці вулиці розташовані Сінгапурський клуб крикету і поле для крикету Паданг. Відразу видно, чиєю колонією був Сингапур ...

Далі йдемо до головного англиканскому храму міста - Собору Св. Андрія , Який будувався в період з 1856 по 1861 рік. Білий колір надає будівлі легкість, навіть, можна сказати, легкість. Вхід вільний, фотозйомки всередині собору ніхто не перешкоджає.

Собор Св. Андрія. Екстер'єр.

Перетинаємо Хілл Стріт і опиняємося в безпосередній близькості відразу від декількох цікавих об'єктів. В чудовому історичній будівлі пожежної частини розташований музей цивільної оборони (Civil Defence Heritage Gallery), сайт якої зараз чомусь не працює. Музей відвідувати не стали, як і розташований поруч філателістичний музей . Втім, самою будівлею музею помилувалися - прекрасний зразок британського колоніального стилю.

Колоніальна пожежна частина.

Через дорогу знаходиться вірмено-григоріанська Церква Св. Григорія Просвітителя (Побудована в 1835 році). В даний час будівля використовується за прямим призначенням вкрай рідко. На подвір'ї церкви рекомендуються до огляду скульптурні композиції на християнську тематику.

Ісус у дворі Церкви Св. Григорія Просвітителя.

На свій подив виявили неподалік будівля місцевої масонської ложі: на приналежність будівлі масонам недвозначно вказують численні масонські символи, розміщені на фасаді. Прямо скажемо, несподівана знахідка.

Місцева штаб-квартира масонів.

Трохи далі розташований Пеканаканскій музей . Перанакан - збірна назва нащадків китайських іммігрантів XV - XVI століть на територію сучасних Малайзії, Сінгапуру, Індонезії і Брунею, змішані з місцевим малайським, яванською і т. Д. Населенням. Етнічна група перанакан володіє особливими традиціями і культурою, які є симбіозом між власне китайської і відповідними місцевими культурами. В наші дні перанакан Сінгапуру і Малайзії з кожним поколінням в культурному платі все більше і більше тяжіють до «материкового» Китаю. У Сінгапурі їх 76,8% населення, в Малайзії - 23,7% (причому в містах їх відсоток ще вище: у столиці Куала-Лумпурі - 43,2%, а в деяких містах, наприклад, в Малакці, Іпох, Джорждтауне - їх взагалі більшість). В Індонезії ситуація зворотна. Через довгих і послідовних утисків з боку держави тамтешні перанакан або їдуть в більш привітні до китайців країни, або поступово асимілюються з місцевим населенням.

Музей цікавий, але не дуже фотогенічний: більшість експонатів - за склом. Будівля, яку зараз займає музей, спочатку було китайської школою. Працює музей щодня з 10:00 до 19:00, по п'ятницях - до 21:00. Дорослий квиток коштує 6 сінгапурських доларів. До речі, можна трохи заощадити і купити єдиний квиток в Перанаканскій музей і Музей азійських цивілізацій (11 сінгапурських доларів з дорослого).

Будівля Перанаканского музею.

Наступна визначна пам'ятка на черзі - головний римсько-католицький храм міста - Собор Доброго Пастиря . Будувався в період з 1843 по 1847 рік. Акуратний собор з потужним органом і множинними стельовими вентиляторами всередині. Вхід вільний, фотографувати всередині не заважають.

Собор Доброго Пастиря. Екстер'єр.

По інший бік перехрестя в колишній будівлі католицького Інституту Св. Йосипа розташовується Сінгапурський музей мистецтв . Зовні будівля виглядає вельми багатообіцяюче, навколо нього розставлені всякі інсталяції «а ля сучасне мистецтво». Заходити музей не стали. Двох музеїв за перший повний день в Сінгапурі нам було цілком достатньо.

Сінгапурський музей мистецтв.

Наступний обов'язковий пункт маршруту - старий готель Raffles , Побудований в 1899 році. Будівля є одним із символів Сінгапуру. Забавно, що готель відкрили чотири брата вірменина на прізвище Саркісян. Найвідоміший місцевий алкогольний коктейль придумали саме в розташованому на території готелю барі «Лонг-Бар». Відрадно, що вхід на територію готелю (в тому числі в його внутрішній двір) абсолютно вільний, незважаючи на елітність та дорожнечу проживання в ньому.

Проходимо повз Меморіалу цивільним жертвам японської окупації, яка тривала з 1942 по 1945 рік, і прямуємо в сторону ще одного символу міста - кільцеподібного Фонтана багатства. Але о жах! Фонтан теж (!!!) на реконструкції ... Мдаа ... Безумовно доведеться повернутися в Сінгапур через пару-трійку років тому.

Пірнаємо в метро і їдемо «додому» в готель Marina Bay Sands. Сінгапурський метрополітен, званий MRT (Mass Rapid Transit), - один з найбільш зручних видів міського транспорту. Там світло, чисто, просторо і свіжо. Місцями навіть холодно - обережно, не простудитесь! Мандрівникові слід мати на увазі, що в Singapore MRT заборонено їсти і пити (навіть просту воду з пластикової пляшки). За невиконання цього правила можуть оштрафувати.

Отже, перший день знайомства з Сінгапуром пройшов вкрай вдало і пізнавально. Шкода, що багато запланованих до огляду об'єкти виявилися на реконструкції. Все те, що все ж вдалося побачити, - сподобалося. З негативних вражень: поки що важко переварюємо місцеву спеку і високу вологість. Що ж принесе нам завтрашній день? - Дізнаємося в наступній частині розповіді. Далі буде.

Цікаво, чи існують морські або сухопутні екскурсії в порт Сінгапуру?
Що ж принесе нам завтрашній день?