Абхазія. Подорож на машині з однорічною дитиною

1. Дорога до Абхазії
  10. про харчування
  11. про дитину
  12. Дорога додому

Мені весь час хочеться на море. Коли-небудь я б хотіла жити там, де сонце і гори, багато води і теплий вітер. А зараз ми їдемо в на машині в Абхазію на відпочинок.

Наш екіпаж - четверо дорослих і дитина віком 1.3 року. Їдемо на Hyundai ix 35. Два водія.
І так, ми ті самі "скажені собаки", для яких 3000 км не крюк, а дитина звикла до дороги, до його 1.3 року ми чотири рази були в Пермі, провели вихідні в Тобольську, а короткі виїзди на 150 км від будинку не злічити.

Це моє четверте відвідування Абхазії. Я люблю Абхазію. Цю розруху, тишу, неймовірні гори.

Для довідки: я об'їздила багато країн. І галопом по Європі, і в Барселону на 3 дні, і Рига (бо близько від Москви), і Таїланд, Туреччина, Єгипет, ОАЕ. Мені є з чим порівняти і з чого вибрати, але душа моя в цій маленькій гірській країні назавжди))

Дорога до Абхазії

24.08

Виїзд заплановано на 21.00, але я на роботі і повернулася близько 20 годин. Речі в більшості своїй були зібрані, залишалося завантажити в машину і виїжджати. Отже, старт о 22.10.

Хотіла проїхати перші 300 км, але вже в Красноуфімську почало хилити в сон, довелося міняти водія. Маршрут не прописаний, їдемо по Яндекс-навігатора, він по Червоноуфімська веде з якоїсь околиці з розбитою ґрунтовою дорогою. Але нічого, вибралися. Їдемо без довгих зупинок, тільки перекури приблизно раз в 100-120 км.

25.08

До ночі дісталися до Саратова, по дорозі на букінгу знайшли дешеве житло, якась спортивна база, чотиримісний номер 1500 за добу. В цьому ж будинку кафе з верандою, температура повітря вночі +23. Ура, можна ходити в майці і шортах, а не кутатися в светр.

Номер нам дістався двокімнатний з холодильником, ванною і навіть нам дали чайник і посуд, хоча в коридорах є вода в кулерах. Стоянка для машини безкоштовна.

Проїхали за добу 1450 км.

26.08

Прокинулися по Свердловському часу, випили кави з автомата і поїхали далі. У планах Волгоград, там живуть друзі, але нас вимотала волгоградская пробка і несподівана сварка, так що їдемо далі.

Глибокої ночі приїхали в Гарячий Ключ (Краснодарський край); на букінгу півтори готелі, ціни кусаються, 6000 за ніч ми платити не готові.

Повільно їдемо по селищу, на будинках оголошення "здам житло". З другого разу пощастило, тримісна кімната 1500 рублів, ми абияк помістилися, душ з гарячою водою і туалет присутні.

Проїхали 1160 км.

27.08

Знову прокинулися рано. Знову кави. Знову дорога. Мета поїздки - Сухумі.

Житло не заброньоване, їдемо навмання, записано два номери телефону, здають будинки, і все. На місці розберемось))

У Краснодарському краї перший і останній раз на території Росії нас зупинили для перевірки документів. Ліниво перетрусили багаж, подивилися штрафи за базою і відпустили з миром.

Попереду серпантин, середня швидкість 20 км / ч, жарко, страшно, але впоралися, з другим водієм змінювалися двічі.

Дуже сподобалася дорога через Сочі по тунелях, швидко і зручно.

Десь в Адлері зупинилися біля магазину, прикупили продуктів, зняли гроші в Ощадбанку.

Обдзвонюю наявні контакти житла в Сухумі, все зайнято, морально готові першу ніч переночувати де завгодно, благо, в кожному другому будинку Абхазії здаються кімнати. Але дзвонить людина, з яким я розмовляла кілька хвилин тому і чий будинок зданий і каже, що будинок його знайомого не зданий і цей знайомий мені зараз передзвонить. Так і відбувається, ціна влаштовує, домовляємося зустрітися в Сухумі. А життя-то налагоджується))

Попереду межа.

Пасажири проходять самі. Я залишаюся в машині. Але спочатку на сонці ми простояли більше 2 годин. Сама процедура недовга, в двох місцях показати документи і приготувати машину до огляду, тобто відкрити двері і багажник. Наше барахло нікому не цікаво. Їдемо далі.

Кілометрів через 5 від кордону одна з трьох заправок Роснефти в Абхазії, але бензину майже повний бак, а в Сухумі теж є Роснефть.

Здивувало хорошее состояние дороги, трафіку майже ніякого, є круті повороти, але в порівнянні з сочинських серпантином вже не страшно, але потрібно не втрачати пильності))

Ближче до вечора дісталися до Сухумі голодні і втомлені. Зустрілися з господарем будинку.

Житло. Приватний сектор в Абхазії

Будинок на далекій околиці Сухумі трохи вище пансіонату Аітар. У нашому розпорядженні 4 кімнати, кухня, два душа з гарячою водою, два туалети, двір з мандариновими деревами, місце для машини; коштує це задоволення 3500 в добу. Платимо за тиждень і прощаємося з господарем.

Проїхали всього 390 км, але втомилися жахливо, дорога в цей день була дуже складна і втома накопичилася.
Навпроти будинку є кіоск з продуктами, але вже закрито ((

Засемяемся, укладаємо дитини, удвох їдемо шукати цивілізацію і кафе купити готової їжі на винос.
Знайшли якесь кафе. Купили якоїсь їжі. Повечеряли всі разом і втрьох пішли на море. Чоловік залишився вдома, охороняти сон дитини, а ми ніяк не могли дотерпіти до завтра.

До моря по прямій з гірки нам йти метрів 500-600, дорога освітлена, навколо зарості і пахне півднем.

Мої друзі на море були вперше, так уже сталося, захопленню не було меж.

А я сиділа на березі і посміхалася.

Здрастуй, море!

Я сумувала...

Далі починається плутанина в датах, на жаль, ми не вели подорожній щоденник, а треба б. Наступного разу исправимся!

Пара днів у нас пішла на кабачковий відпочинок. Ми лежали на пляжі, ми лежали у дворі під мандариновий деревом. Ми багато гуляли недалеко від будинку і багато їли.

про Сухумі

Як я вже писала, на в'їзді в Сухумі є заправка Роснефти, від нашого будинку 8 км, але заправлялися ми тільки там, місцеві заправки викликали змішані почуття. Також на самому початку Сухумі є справжній супермаркет самообслуговування, шкода, що не відразу ми його виявили. Є навіть справжній фаст-фуд з бургерами, "Абургер" називається, калька з Макдональдса. Бургери там несмачні, каву варять огидний. З кавою в Абхазії погано, я дуже люблю капучіно, замовляла всюди, приїжджала в кафе і просила капучино, але тільки в одному місці мені попався добре зварений кави. На набережній в кафе Бариста. До речі, годують там прекрасно.

31.08

Нікуди далеко не поїхали, обмежилися прогулянкою по Сухумського ботанічного саду. Я там була четвертий раз і захоплень розділити вже не могла. Але як завжди милувалася бамбуком. Його там багато) Більше всіх сподобалося синові. Він бігав по доріжках і реготав.

Мало не забула розповісти, коли ми збиралися виїжджати з дому, забули коляску-тростину, а без неї було складно, довелося купувати за дорого (((Вибору ніякого. Єдиний виявлений нами магазин дитячих товарів знаходиться у залізничного вокзалу на площі. Якщо стояти обличчям до вокзалу, то зліва. Там є коляски, велосипеди, іграшки і т.п. Їжі дитячої немає, про підгузники не пам'ятаю.

Після прогулянки по саду ми добряче зголодніли і пішли шукати найвідоміший ресторан Абхазії "Нартаа". Годують там смачно і недорого, але обслуговування вкрай неквапливе. Ми були там досить рано, коли відвідувачів було не більше 20 осіб, а ресторан дуже великий, але все одно все було повільно і сумно. Неприємно, що до рахунку плюсують 10% за обслуговування. Ціни пам'ятаю погано, але 200 гр копченої свинини варто 150 рублів, це дууже смачна свинина.

Кілька разів потім ми приїжджали забрати їжу з собою. Знижка від цін в меню 20%. Четверо дорослих не могли з'їсти більше 400 грамів м'яса за раз, тому виходило дуже економно.

Прогулялися на набережній, але почався самий пригрів, дитина заснула в колясці, попередньо знатно повередувавши))

До обіду були вдома, після обіду знову на пляж.

Що подивитися в Абхазії

30.08

Ми хотіли з'їздити в Гагру, але чомусь повернули до Ріцинський заповіднику. А далі самий звичайний маршрут. Юпшарскій каньйон - озеро Ріца і назад.

На Ріце в поході в 2012 році ми з чоловіком були з іншого боку, там, де звброшенная дача Сталіна і немає туристів. Також піднімалися на малу Ріцу, там взагалі краса неймовірна. Але в цей раз тільки легкий ознайомлювальний маршрут. Ріца, як зазвичай, хороша, особливо, якщо відійти подалі від кафе. Синові помочили ноги, він був щасливий.

Ще з другої моєї поїздки в Абхазію я пам'ятаю, як прекрасний Гегскій водоспад, на повороті до нього велике оголошення, що далі можуть проїхати тільки повнопривідні машини. У нашої машини привід повний, ми ризикнули. Добре, що все добре закінчилося. Дорога для паркетника не призначена абсолютно, навіть для повнопривідного. І ще дуже добре, що не я була за кермом)))

Доїхали ми приблизно до середини шляху і розвернулися. У підйому стоять спеціально підготовлені уазіки і за якісь гроші піднімають бажаючих до водоспаду. Але ми навіть не стали дізнаватися, скільки це коштує.

Але ми навіть не стали дізнаватися, скільки це коштує

Додому повернулися приблизно до обіду, під вечір встигли з'їздити на море.

01.09

Їдемо в Ткварчели (Ткуарчал). Від Сухумі близько 80 км. Це напівзруйнований під час війни 1992-93 рр місто, пережив блокаду, населення після війни скоротилося в 2 рази, а був місто-завод, тут добували і збагачували вугілля, але тепер це місто-привид.

Види заворожують, це смий великий закид, який я бачила. Решта напівзруйновані міста Абхазії не виробляють такого тяжкого враження. Машин майже немає, людей на вулицях немає. Тільки рідкісні корови і курки. Нас вистачило години на 2, потім я запитів додому.

Але вражень величезна кількість. Наскільки ж людина жалюгідний у порівнянні з природою ... адже пройде ще років 30 і від міста не залишиться нічого (((

На зворотному шляху було вирішено заїхати в Очамчира, це селище на березі моря. Теж напівзруйнований.

Туристів майже немає, ніякої інфраструктури теж не помічено, зате в центрі занедбане колесо огляду і о, диво! дитячий майданчик.

Тут же пасуться коні і корови. Кафе було знайдено одне, і то самі б його не знайшли, довелося питати у місцевих. Але там була найсмачніша їжа, яку я їла в Абхазії. Ммммм, який там хачапурі, через кілька днів ми спеціально їздили з Сухумі за ним, адже для скаженої собаки 120 км туди і назад зовсім не крюк))

Були в Новому Афоні двічі, але не ходили не в монастир не в печеру. По дорозі з Нового Афона заїжджали в Нижню Ешер на пляж, там краса і взагалі нікого немає, пляж з дуже великою галькою і море відразу глибоке.

Їздили до аеропорту Сухумі. Він там є, але не працює (або майже не працює) і літають тільки сильні світу цього)) Сама будівля аеропорту нове, а навколо туга і розруха.

Були в прикордонному місті Гал, там все та ж туга і розруха, людей майже немає, проїхали його по колу, не зупиняючись майже.

З веселих була подорож в Адлер за їжею для дитини і готівкою. До Гагри доїхали вп'ятьох, здивувалися пробках, по-моєму, пробки в Абхазії є тільки в Гаграх, більше ніде їх не зустрічали. Реебнок з татом і тітонькою залишилися в Гаграх, а ми з другом поїхали в Адлер.

Моя вам порада: беріть в Абхазію все з собою і не тягати зайвий раз в Росію.

Було вирішено машину залишити в Абхазії, кордон перейти пішки. Я пам'ятала по попередній поїздці, що прямо поруч з кордоном ринок і банкомат Ощадбанку. У черзі на кордоні ми простояли хвилин 40. Вийшли в Росії, а навколо ринок. Виявилося, що найближчий банкомат є в магазині Магніт в трьох автобусних зупинках. Довелося прогулятися. Магазин великий, є в принципі все.

І назад в Абхазію. Цього разу на кордоні пощастило менше, ми простояли в черзі більше 2 годин. Напевно, на машині було б швидше. Зате у нас є гроші і їжа для дитини)))

У Гагрі пообідали в кафе Абаата на території стародавнього монастиря. Цінник не самий гуманний, але годують добре і обслуговування на висоті.

У Гагрі люблю тільки район старої Гагри, по приморському парку готова гуляти годинами, там тихо і спокійно. А в новій Гагрі починаються натовпи народу і пробки.

про ГИБДД

Прочитавши множетсво звітів перед поїздкою, я була кілька налякана місцевим ДАІ, багато пишуть, що зупиняють всі підряд машини з російськими номерами і вимагають гроші, вивчила місцеві штрафи, здивувалася їх величині.

Зупиняли нас двічі:

1. У Сухумі, коли ми не помітили світлофор і проїхали вже на червоний, а машина ДАІ їхала за нами. Штраф 3000 рублів, та й дали на місці, нам натомість видали протокол і квитанцію. Був варіант віддати права, потім їхати в банк платити штраф і їхати в місцеве ДАІ за правами. Сума штрафу та ж. Добре, що готівку з собою були.

2. При виїзді з Ткварчели стоїть знак обмеження швидкості 40 км, дія знака близько 3 км, я порушила швидкісний режим на 30 км / ч. На посту нас зупинили, пожурили, побажали щасливої ​​дороги. І все, хоча я морально була готова до штрафу. Що здивувало, за кермом була я, а всі переговори вони вели з чоловіком, поки я сиділа в машині. Навіть документи не перевірили. Спасибі їм за це велике.

Спасибі їм за це велике

про магазини

У Сухумі виявлено 1 супермаркет, я писала про це вже вище. В основному вся торгівля в кіосках, там є в прнціпи все необхідне. Ціни приблизно ті ж. Але сигарети дорожче, тому що в більшості своїй їх закуповують в duty free, а ціни в євро.

Алкоголь продають цілодобово, також багато товарів з duty free. Ми виявили прекрасний Амаретто виробництва Чехії за 700 р за 0,7 л, це була амброзія))) випили в перший же вечір, на наступний день поїхали в той же кіоск за добавкою. Виявилося, що ми купили останню пляшку, але у якихось знайомих господаря цього кіоску є ще одна або дві на іншому кінці міста. Нам їх привезли в цей же вечір в цей кіоск. Приємна несподіванка!

про алкоголь

Місцеве вино ми купували тільки пляшкове. Я цілком допускаю, що буває хороше вино на розлив, але ми не стали ризикувати. Мені до смаку довелося Абхазьке червоне шампанське, ціна від 250 р на ринку до 400 в кафе за битилку, в кіосках варто 300-350 рублів.

Непоганий коньяк Стара Гагра з присмаком мигдалю.

Непоганий коньяк Стара Гагра з присмаком мигдалю

Про автомобільний рух

Середня швидкість пересування по Сухумі 80 км / ч, так їздять місцеві, а згідно ПДР найбезпечніша швидкість - швидкість потоку, багато одностороннього руху, дорожніх хамів помічено не було, але інка за кермом одна в машині викликає деякий подив, особливо на заправках чомусь то. Дорожнє покриття на території всіх країн гарне, ніяких ям особливих і вибоїн. На Сухумі шосе (це головна дорога країни від російського кордону до кордону з Грузією) багато поворотів, є затяжні, найбільший при під'їзді до Сухумі. Шлях від Сухумі до кордону з Росією близько 100 км, але швидше, ніж за 2 години, ми не змогли проїхати жодного разу, та й не варто воно того.

Найкраща автомийка в моєму житті була саме в Сухумі, на вулиці Лакербая, саме там, де ми жили, весь час чергу з місцевих, значить, подумали ми, миють добре. Так і виявилося. Комплексна мийка 500 рублів. Машина після неї ідеально чиста.

про пляж

Ми жили в далекій частині Сухумі, найближчий до нас пляж - це пляж пансіонату Аітар, але ми там були тільки вночі, ходили слухати море. Купатися їздили на саму околицю до пансіонату Кяласур, так я і не зрозуміла, працює цей пансіонат чи ні, тому що на пляжі ми, як правило, були в гордій самоті, а й приїжджали ми туди не раніше 15 годин. Пляж піщаний, можна на машині заїхати на сам пляж.
Між Аітаром і Кяласуром є платний пляж, але ми там не були.

Але міському пляжі натовпу народу, але все одно значно менше людей, ніж в новій Гагрі. На міському пляжі ми були двічі. Один раз вночі каталися по місту і випадково до нього виїхали. Другий раз вдень там гуляли.

про харчування

Сподобалося в ресторані Нартаа і Бариста. З Нартаа часто брали їжу на винос, в бариста вечеряли через день. Бариста не найдешевше заклад в Абхазії, вечеря на трьох близько 1300 рублів без алкоголю. Ще сподобалося кафе європейського вигляду в Новому Афоні біля пам'ятника, обідали там двічі, чек 2200 на чотирьох. Ну і кафе в Очамчира най-най, шкода, що від Сухумі далеко.

про дитину

Син, на мій подив, мужньо виніс усі випробування і показав себе дуже "режимним" дитиною: на ніч він засинав рівно о 21.00 за часом Єкатеринбурга, тобто о 19.00 по-місцевому, даючи можливість ввечері дорослим займатися своїми справами. Правда, ранок починався дуже рано.

Дорогу переніс добре, багато спав, багато їв, багато грав. Добре, що двоє дорослих сиділи поруч з ним і розважали його в міру сил. Двічі в день ми спеціально зупинялися в дорозі погуляти хоча б по півгодини.

До горщика ми його навіть не почали привчати, тому більшу частину часу він їхав в підгузку.
З їжею все було дуже просто - ми все везли в собою (каші в коробках, м'ясо і фрукти в банках), звичайно ж, запасів, взятих будинку, нам не вистачило, і довелося їхати в Сочі, поповнювати запас дитячої їжі.

До обіду ми або їздили кудись або були вдома - грали на ділянці під мандариновий деревом, зате після 16 годин весь пляж був наш)) Перший тиждень син категорично відмовлявся заходити в море і плескався в тазику з іграшками, зате другою тиждень його було витягнути з моря, він підходив до води і задумливо дивився вдалину.

Незважаючи на всі мої страхи, виявилося, що подорож з однорічною дитиною за 3000 кілометрів на море на машині можливо! Головне - захотіти і хоча б трохи все спланувати.

Дорога додому

09.09

Збирання додому, перший день йде дощ і прохолодно. Зате збиратися і їхати не так сумно.

10.09

Виїзд призначення на 7 ранку, про 6.30 пріїхав господар за ключами, про 07.05 віїхалі від будинку. На кордоні були в 9 ранку, пройшли дуже Швидко. Машину знову НЕ оглядалі. Дуже довго стояли на серпантині, десь попереду аварія, 50 км проїхали за 4,5 години, дуже втомлює. У мене піднялася температура до 38.5, напилася парацетомолу, їдемо далі з останніх сил. Добре, що не я за кермом.

Ночували не пам'ятаю, де, здається, в Ростовській області, кімната на 4 людини за 2000 рублів + 100 рублів за стоянку для машини, душ і туалет на поверсі.

Проїхали близько 500 км.

11.09

Навігатор повів нас якийсь інший дорогою, пощастило проїхати по трасі М4 Ростов-Москва близько 300 км по 4-смужці з дуже хорошою швидкістю.

Ночували в Саратові на тій же спортивній базі, нас там зустріли, як рідних))

12.09

Дорога здається нескінченною. Їдемо по 300 км, осанавліваемся на перекури раз в півтори години. Стемніло десь під Уфою. Другий водій прийняв рішення їхати до будинку без зупинок. За розрахунками навігатора в Єкатеринбурзі будемо рано вранці. Ну що ж, нас це цілком влаштовує, але все дуже втомилися. Спати в машині все-таки дуже незручно, немає можливості опустити переднє сидіння до кінця, тому що ззаду пасажири. Сяк-так поспала, сіла за кермо вже під Челябінськом. Челябінська траса здається рідний.

13.09

6.30 ранку. Ми вдома!!! Тепер в душ і спати.

Пригода вдалося! За винятком мого нездужання на зворотній дорозі, всі були здорові і щасливі.

За винятком мого нездужання на зворотній дорозі, всі були здорові і щасливі

Коментує педіатр Алла Щербакова: Багато батьків під час відпустки, під час подорожей, особливо в далекі теплі країни, та ще й з маленькими дітьми, дуже бояться захворювань. Ці хвороби мандрівників часто називаються «акліматизація».

Якщо прицільно розглядати кожен випадок захворювання дітей на відпочинок, практично у всіх дітей відзначається зниження самопочуття, піднімається температура, блювота, кишкові розлади. Але це все ознаки гострої вірусної, або респіраторної, або кишкової інфекції. У маленької дитини з незрілим імунітетом ризик перенести вірусну інфекцію в чужій країні з чужою мікрофлорою вище, ніж у дорослих.

І виявляється, що ця «акліматизація» на ділі виявляється вірусною інфекцією. І діти з «акліматизацією» часто потребують противірусної лікуванні.

Регіон Кавказ, в якому знаходиться Абхазія, ендемічний щодо кишкових інфекцій, поліомієліту, вірусного гепатиту А. І подорожувати в Сочі з неприщепленим дитиною - значить, піддавати дитину ризику перенести небезпечну хворобу ».

Спонсор публікації - фармацевтична компанія «Ферон»,

виробник лікарського препарату «Віферон».

виробник лікарського препарату «Віферон»

ВІФЕРОН. Бережна захист від вірусів

ВІФЕРОН® Свічки (супозиторії) мають широкий спектр противірусної активності. Препарат допоможе швидше впоратися з грипом і застудою, а також застосовується при лікуванні герпетичної і урогенітальних інфекцій у вагітних.

Оригінальна формула ВІФЕРОН® бореться з вірусами на будь-якій стадії захворювання. ВІФЕРОН® діє дбайливо, він дозволений до застосування з 14-го тижня вагітності і при годуванні груддю.