Травневий похід на Кучерлинское озеро (Алтай)

1. Карта маршруту
  2. початок маршруту
  3. День 1
  4. день 2
  5. день 3
  6. день 4
  7. день 5-6
  8. підсумок

Про що написано: Звіт про похід

Місце: Кучерлинское озеро і околиці, Республіка Алтай

Дата: 6 - 12 травня 2017

Склад групи: сольний похід

Хочете з нами в похід на Алтай? Щороку йдемо по легендарному маршрутом через Кучерлинское озеро, перевал Каратюрек і озеро Аккем.

Карта маршруту

Маршрут на карті - Травневий похід на Кучерлинское озеро

початок маршруту

Для початку потрібно було дістатися з Новосибірська до найближчого селища до початку маршруту - Тюнгур. Складність була в тому, що похід був в травні і всі транспортні закидання здійснюються в сезон (починається з середини червня) і тому мені довелося добиратися до селища Усть-Кокса (50 км від Тюнгура), а далі шукати на місці попутників.

Автобус Барнаул - Усть-Кокса прибуває в селище пізно ввечері, тому я знайшов місце для ночівлі - найближчий готель. Місце я зняв за 700 рублів в ніч. Готель Аргут вельми зручний, чистий і затишний. Розташований поруч із автобусною зупинкою. У мене не було сил на готування їжі, тому я просто ліг спати.

День 1

На наступний ранок я виходив на трасу в пошуку попутників. Пройшовши близько 1,5 км від межі селища Усть-Кокса мене підібрав перший автомобіліст, ми проїхали трохи по трасі, де я зміг зловити другу машину. Мене довезли до селища Катанда (12 км від Тюнгура).

Ну що ж, за 2 години я подолав 38 км, це було вже добре. Але до самого Тюнгура мені довелося йти пішки, так як по шляху було тільки 4 машини і вони не зупинилися.

Про що написано: Звіт про похід   Місце:   Кучерлинское озеро   і околиці, Республіка Алтай   Дата: 6 - 12 травня 2017   Склад групи: сольний похід   Хочете з нами в похід на Алтай

селище Тюнгур

Я був радий, що вийшло без проблем дістатися до Тюнгура за світловий день. Далі я пройшов до селища Кучерла і вийшов на туристичну стежку.

Перше, що впадає в стежці в сторону озера Кучерлинское - урочище Єлань. Красиве і спокійне місце, де пасуться корови і коні. Краса і Алтай.

Краса і Алтай

урочище Єлань

Ночівлю я запланував трохи далі, тому я пройшов від Тюнгура всього 12 км і дійшов до наступного місця де пасуться коні. Це була невелика галявина з струмком неподалік. Я встав, встановив намет і був радий тому, що перший серйозний ходової день закінчено і моя спина відпочине від важкого рюкзака. Адже я так відвик за зимовий час тягати ці здоровенні туристичні рюкзаки. Я поїв, відкрив книгу, прочитав пару глав і заснув близько 9 години вечора.

день 2

Сьогодні я запланував дійти до самого озера, мені залишалося близько 25 км. Ну що ж, ранок, сніданок, збираю в намет, рюкзак і в дорогу!

Попереду була довга стежка вздовж річки Кучерла. Маршрут для мене був цікавий відкриваються по частинах гірських засніжених хребтів. Погода була похмура: іноді було просто холодно, частенько йшов дрібний дощ. У таку погоду туман дуже красивий і хмари цікаво опускаються і тягнуться по горбах, тому я часто зупинявся і діставав фотоапарат.

За цей день, пройшовши 25 км, я набрав близько 1 км висоти. Так як це був тільки другий ходової дня по маршруту, доводилося звикати до рюкзака і довгій дорозі. До вечора я все-таки добрався до озера. Сонце вже сідало, але вигляд все одно приголомшливий. Оглядовий майданчик піднята над озером метрів на 200 і якраз створює чудовий вид-панораму на озеро.

Кучерлинское озеро - Травень

Я спустився і став з наметом по ближче до озера. Кучерлинское озеро здебільшого покрито льодом, але ближче до берега вода вже встигла розтанути.

Ось і закінчився мій третій день на шляху до озера. Я дійшов до місця.

день 3

Втомившись від довгої дороги до озера, я запланував на четвертий день легку прогулянку. Залишивши намет я взяв з собою маленький рюкзак і все найнеобхідніше: воду, аптечку, перекус і фотоапарат.

Кучерлинское озеро і намет

День почався відмінно, яскраво світило сонце і хмар не спостерігалося. Задоволений я пішов гуляти і фотографувати найближчі околиці.

Спочатку я забрався на оглядовий майданчик, пробув там близько години і багато фотографував. Це місце чудово, особливо коли яскраво світить сонце, а на небі ні хмаринки!

Далі я пішов до нижнього Кучерлинское озера. Воно вже розтануло більше, ніж на половину і вода вже набирала свій контрастний бірюзовий колір, характерний для Кучерлинское.

Нижня Кучерлинское озеро

Побувавши на ньому близько години я пішов до головного Кучерлинское озера і походив уздовж нього. За планом я хотів піднятися до найближчих озер - Синє і Зелене. Стежка до них йде перпендикулярно від озера.

Підйом зайняв близько трьох годин, стежка місцями втрачається на останньому снігу і курумніка (кам'яні брили). У Зеленого озера вид потрясний в обидві сторони, засніжені хребти чудово красуються в цей час.

Повертаючись назад по кам'янистому берегу Кучерлинское озера, я зрозумів що сильно втомився. У таборі я швидко повечеряв і ліг спати. Завтра мене чекав другий день прогулянки по околицях.

день 4

Сьогодні я планував дійти без нічого до перевалу Каратюрек і повернутися в табір. Взявши маленький рюкзачок з усім необхідним я висунувся в шлях.

Спочатку все йшло добре - я повільно набирав висоту. Погода почала змінюватися (спочатку було сонце, потім пішов дощ з градом). Забравшись на хребет, я побачив велику кількість снігу, він був пухкий і я провалювався по пояс, коли йшов прямо по ньому.

По дорозі до перевалу Каратюрек

Тому я шукав вільні від снігу місця, і обходив снігові майданчика. Підійшовши впритул до Кедровим стоянках (місце для табору, неподалік від перевалу Каратюрек), я зрозумів, що попереду мене чекає довга стежка лісом вгору, повністю покрита пухким снігом. Тому я змінив плани, зрозумівши що підйом по такому снігу займе у мене багато сил, часу і я можу не встигнути повернутися в табір до вечора.

Я побачив цікавий хребет йде близько стежки до Каратюрек і пішов за ним. Снігу там менше і ходити по ньому набагато зручніше і швидше. Прогулявшись я зробив кілька цікавих кадрів.

Прогулявшись я зробив кілька цікавих кадрів

Поруч з перевалом Каратюрек

Повертався я з цього ж хребту вниз, Кучерлинское озеро було добре видно зверху.

Кучерлинское озеро - Вид зверху

Через кілька годин я вже повернувся до табору. Ось і закінчився ще один день.

день 5-6

За шостий і сьомий день треба було дістатися до Тюнгура, щоб вже звідти вирушити до Новосибірська.

Стежка була та ж, уздовж річки Кучерла, йти було набагато легше, за рахунок полегшеного з'їденої їжею рюкзака і тим, що стежка йшла на спуск.

На зворотному шляху ми проїздом відвідали печеру в селищі Усть-Кан.

На зворотному шляху ми проїздом відвідали печеру в селищі Усть-Кан

Підйом по сходах до Усть-Канской печері

підсумок

Травневі походи по Алтаю приємні тим, що стежки порожні, так як це ще не сезон для туристів. Можна приємно насолодитися горами, озерами та річками без перешкод. Але підготуйтеся до холодних ночей, у Кучерлинское озера в травні вночі мінусова температура.

Фотографії з походу на Кучерлинское озеро