Сінгапур. Жовтень 2010

1. Жовтень 2010 ЗМІСТ
  2. Частина 2: Сінгапур похмурий і димний ...

Жовтень 2010

ЗМІСТ

1. Частина 1: Все починалося світло і святково
  2. Частина 2: Сінгапур похмурий і димний ...

Частина 2: Сінгапур похмурий і димний ...

Продовжуємо розмову. Отже, мій шурин Аху полетів назад в Пенанг (Малайзія),

Стрімко виїхавши з тунелю поїзд потрапив прямо в обійми чорної хмари, що наповзає з боку Суматри.

"Ось тобі й маєш .." - подумав я, передчуваючи, що сонячні дні полетіли в Пенанг разом з Аху. Поки я думав, поїзд метро з розмаху і смачно так врізався в пелену зливи, і помчав далі, розсікаючи падаючі з неба потоки води, та так, що у вікнах зникли навіть ближні будівлі і споруди, а автобуси сумно пропливали як двоярусні кораблі, причалюючи до черговим зупинок, де дбайливо побудовані урядом навіси і даху давали можливість людям залишатися в якійсь мірі сухими.

А автомобілі з задоволенням плавали в цьому потоці, розсікаючи як човни. Просвистів хрест якогось храму, а ось і півмісяць мечеті здався і помчав у цю сіру пелену зливи.

Я з нетерпінням чекав вечора і нової поїздки в аеропорт, щоб зустріти своїх друзів: Антона і Євгенія. Пізно ввечері важкий Боїнг авіакомпанії Emirates (я навіть бачив хвіст сідає лайнера, поки їхав в метро) примчав втомлених друзів, які перенесли вже пересадку в Дубаї, і ми відразу поїхали в мій готель The Stamford.

Вже завтра ми всі повинні полетіти в Кота Кінабалу, тому бронювати для Євгена одну ніч в готелі було нерозумно, а Антон і так зайняв місце Аху, причому ми все зробили офіційно, на ресепшені поміняли Аху на Антона. Так що, довелося зшахраювати, і після вечері Євген нелегально залишився в номері у нас - ТРЕТІМ, та й до того ж він дуже спартанського плану - заснув на підлозі між ліжками, надівши один халат і накрившись другим. Ледве-ледве змусили його взяти хоч подушку.

Отже, наступного дня ... Як не дивно, але починався він вельми позитивно, через те, що хмари трохи розійшлися, і виглянуло сонце. Ми поїхали в Парк Птахів - Jurong Bird Park, який розташований у величезній індустріальній зоні Jurong і є по суті свого роду залишком лісу, який покривав колись всі околиці. Їдемо до станції метро Boon Lay, а далі на автобусі 194 до кінцевої.

Автобусний термінал знаходиться по суті за торговим центром, тому його треба перетнути, і потрапляємо в величезний зал, який по периметру огинає стоянку автобусів. У нього багато виходів, вони все пронумеровані, на табло висять списки виходів з номерами автобусів і часом ближайщего рейсу. Наш вихід B5 прямо поруч, тут цілих 4 автобусні маршрути, у кожного свій міні-коридор, викладений заборчиками, дуже зручно стояти в черзі саме на конкретний маршрут, не заважаючи пасажирам інших маршрутів. Автобусний термінал знаходиться по суті за торговим центром, тому його треба перетнути, і потрапляємо в величезний зал, який по периметру огинає стоянку автобусів

Поки доїхали до Парку, сонце знову сховалося, стало трохи похмуро. Вхідний квиток 18 сінгабаксов. Заглянули в амфітеатр, де йшло чергове подання з тваринами. Оскільки я вже був кілька разів на цій виставі, воно мене мало цікавило, за п'ять років, що я його бачу, - сценарій той же, та й виконавці теж.

Поки ми там розглядали сувеніри та інше, пішов дощ, і також швидко скінчився. Доріжки парку стали мокрими, та й в цілому вологість сильно зросла.

Ходімо далі. Стали попадатися вже загони, а не вольєри, де мешкають як би сказати - лапобегающіе, а не крильелетающіе птиці - страуси і їх родичі. Ось той красень з синім кольором - казуар.

Так, в цьому місці зібрані дрібні екзотичні птахи, яких вже так просто не приручити, щоб вони не злітали, тому цілий ділянку лісу накритий сіткою. Під яким живе безліч дрібних і не дуже птахів.

У парку водойм не так багато, але зате вони дуже великі, і задоволення отримують як численні водоплавні птахи, так і потужні дерева, скловівшіе над водою свої крони і протягують до неї величезна кількість повітряних коренів.

Оскільки ми були дуже обмежені за часом, тому похід по парку завершили, по суті подивившись все, що там було. Адже сьогодні повинні ввечері ми полетіти в Кота Кінабалу, на острів Борнео, в Малайзію.

На жаль, через загострилася моєї хвороби лікарі не дозволили мені їхати, зажадали, щоб ці 2 дні я кожен день мотався до них в медцентр, тому я лише сумно проводив моїх друзів, і залишився один на 2 дня.

Знову наступав вечір і знову ставало похмуро і незатишно. Індонезія наполегливо гнала дим лісових пожеж на Сингапур ... Зокрема, з Суматри мчали ці клуби диму.

Ставало дедалі зрозумілішим, чому з кожним днем ​​все менше і менше ясної погоди. Цікаво, що поки дим наскакував на Сінгапур виключно вечорами, а вранці все начебто чисто - ось такий вітер. Так, і на наступний день, коли я змучений процедурами виповз з медцентру, було більш-менш зрозуміло. І навіть сонце пробивалося.

А також Баррінгтоні унікальна ніж, що всі її частини, включаючи насіння, містять слабкий отрута, нешкідлива для людей, птахів та інших наземних тварин, але паралізуючий риб. З давніх-давен багато рибалок, особливо в Індонезії, роздрібнювали насіння Баррінгтоні в порошок і посипали їм великі площі води, і потім оегко ловили паралізовану на час рибу.

Пізніше я набрав кілька таких коробочок під деревами, привіз додому і посадив. Поки що сходів немає, але у таких рослин зазвичай сходи через півроку мінімум, а то і пізніше. Наприклад, привезені мною з Борнео (зібрані в лісі біля Кота Кінабалу) насіння однією з акацій, проросли тільки через рік. Зараз деревця вже близько метра у висоту (за рік!).

Закінчуючи з Баррінгоніей, зазначу ще, що зовсім недавно мій друг Павло Неон, який у 2009 році побував в Сінгапурі і на острові Бінтан, привіз звідти також коробочки від Баррінгтон і у нього вони проросли, і один паросток він мені подарував. Якщо кому цікаво, то проростають вони не з гострого кінця коробочки, як це здається логічним, а з тупого .. А я свої коробочки посіяв якраз вгору нога, виходить, може тому і так повільно проростають. :)) Вже пересадив. Чекаємо ...

Погода знову хмуриться, день сірий .. Навіть все будівлі якось зблякли ... Це все знімки з вагона метро.

Далі знову Фонтан Багатства в Синтек-Сіті. У нього розклад наступний: лазерно-музичне шоу кожен день в 20, 20:30 і 21 годину. Сеанси, коли можна обійти центральний фонтанчик за ритуалом фен-щуй: з 9 ранку до 12 дня, з 14 до 18, з 19 по 19:50, з 21:30 по 22 години також кожен день.

Потім всякі квартали рялом з Сантек Сіті ...

Неподалік від ринку в Бугісу знаходиться дуже красивий католицький храм, я кожен раз, проходячи повз, захоплююся його стильним виглядом. Це Храм Святої Діви Марії.

На ринку в Бугісу допізна йде торгівля, причому не тільки шмотками, а й фруктами-овочами. Цілий ряд відданий королю фруктів - дуріане. Запах звідти розноситься на багато метрів навколо. :-)

На лівому знімку - не храм. Це колишній храм. Колись це була Церква Христа. Але потім волею долі її спіткала чорна доля осквернення, а японці, коли окупували Сінгапур, в ній творили страти і тортури. Тому це місце настільки духовно сплюндровано, то навіть Ватикан не зважився знову освячувати храм і повертати його в лоно церкви. Так що тому в цьому місці - просто ресторани, бутики і просто развлекуха.

Ну а далі - це вид на мій готель The Stamford.

Ну одного виду на готель замало, звичайно, тому піднімаємося на старому доброму швидкісному ліфті (він дійсно старий вже і крекче так затишно, розвиваючи швидкість тихохідної ракети).

Індонезія знову перед сном курнули, видихнула клуби диму на бідний Сінгапур і забулася у важкому сні бідного родича ...

А далі ... Далі найжахливіше. Почалося все з кладовища ... Так-так ... Кладовище було зловісним еше тим, що з'явилося з надр Сентози. Там, де ще зовсім недавно літали ельфи і ніжно воркували горлиці.

Але в єдину мить все змінилося. Сили зла вилазили звідусіль ... Скелети з'їдених співробітників Сентози ставали зомбі і норовили залізти на дерева або навіть банани, щоб дотягнутися до інших. Погибщих співробітників станції монорейки ховали тут же, тому моментально утворилося ціле кладовище. Пам'ятайте, я робив акцент на рогах у деяких працівників? Ось саме ці та залишилися цілими, це був амулет.

Але їх змусили пройти по Драконячої стежці до повороту ... А там чаклунський водоспад. Чи потрапить вода з нього на тебе - станеш теж зомбі ...

Насилу вирвавшись на пляж, я з жахом побачив, що з боку Суматри просто несуться клуби диму ... Ага, в змові ... Забувши про те, що хотів позасмагати (та й засмагати нічим - Сонце запакували і заслали, так що одна хмарь ..) , я якось зрозумів, що тут мені НЕ подобається ... І зробив ноги.

Шлях до Мерліона був ще вільний і чистий, вода весело стрибала з фонтанчиків, підбадьорюючи мене.

О Боже, і тут зомбі ... Вони повільно йшли на мене, при цьому погляд був начисто позбавлений розуму, очі не блимали ... А в водоспаді у Мерліона знайшов ще один скелет - став жертвою ще один співробітник Сентози ...

Брррр ...

З хворою головою я ввалився в номер готелю ... Все, капець ... Це я вийшов на балкон ... Обкурений Суматра Сінгапур перебував в стані шоку, що не меншому ніж я. Якось подумав, що мої друзі - щасливі, умотал, і ВЧАСНО умотал від цього жаху.

Я в житті НІКОЛИ не бачив Сінгапур таким похмурим, зловісним і навіть жахливим .. Підкреслю, що цей знімок ніее робився о 2 годині дня !!!

Я згадав про газету, яку мені щодня приносять в номер, і яку я змушений ховати в шухляду, так як покоївка по-просту краде ці газети, вважаючи, що їх уже прочитали (я один раз вранці о 9 годині поклав газету на ліжко, щоб потім почитати, пішов снідати, після сніданку прийшов - номер в процесі збирання, а газети вже немає. Я запитав у покоївки - де газета? - Вона, сконфузившись, вийняла її зі свого візка і повернула мені.

Так ось, з тих пір я ховаю газети в ящик. Ну скаржитися на таку дрібницю я не став би ніколи, знаючи які мізерні зарплати у такого роду персоналу (зрозуміло, вона газети бере для перепродажу по в 2-3 рази меншою ціною).

До речі, джерела пожеж - не природне, а зрозуміло, від людей. Справа в тому, що в жовтні зазвичай селяни в Індонезії починають підготовку до чергового сільськогосподарського сезону. Зрозуміло, там немає зими, і тому природа дозволяє вирощувати все цілий рік і знімати по 3 врожаї на рік. Яка грунт витримає таке навантаження? - Звичайно ж, через п'ять років земля перестає давати врожаї, будучи висотаних до межі. Але у тамтешніх селян, по-перше, немає грошей на дорогу меліорацію, добрива та інші способи відновлення родючості грунту, по-друге, немає грамотності в цьому плані, там часто люди навіть школи не закінчують. Тому найпростіший спосіб: палити ліси, і на випалену ділянках після видалення всієї гару, можна вирощувати нові врожаї, адже земля після лісу - дуже родюча, та й продукти горіння лісу, зокрема, зола, - прекрасне калійне добриво. І безграмотні селяни не розуміють, що рубають сук, на якому сидять. Так все лісу закінчаться, і вони помруть з голоду. І найжахливіше, що уряд Індонезії палець об палець не вдаряє для вирішення цієї дуже серйозної проблеми.

І тільки втручання МЗС Сінгапуру і Малайзії (південні провінції Малайзії також оповиті димом), які висловлюють ноти протесту проти димової атаки з боку Суматри, як-то діють, і влади в Індонезії заспокоюють селян, забороняючи спалювати ліси. Але все тимчасово .. До наступного разу. На жаль.

... Власне, 2 дні пролетіли моментально, бо то процедури, то скрипіння після них, то бігання від кошмарів на Сентозі ... Ось і друзі повернулися з Кота Кінабалу, задоволені як слони після миття .. А з ними і дим став пропадати кудись ( підозрюю, що спрацювали офіційні натиски Сінгапуру і Малайзії на Джакарту і місцева влада Суматри). Хоча ясного неба так і не було.

Настав наступний день ... Знову сірий, як миша в російській поле ... Правда світлішими, дим зменшився (напевно підняли на ноги всі збройні сили і вивели в протоку, давши кожному солдату по вентилятору, щоб дулі в бік Суматри, запобігаючи нові клуби диму в Сінгапурі) . І ми вирушили в Fort Canning Park, мій улюблений парк, недалеко від готелю, прямо в центрі Сінгапуру.

Це парк знаменитий тим, що на цьому місці було перше укріплення британців після колонізації Сінгапуру. По суті їх фортеця. Колись навколо цього пагорба не було будинків, і тому з нього прекрасно проглядалася вся акваторія.

Цей же форт британці використовували і в другій світовій війні проти японців, хоча і були змушені потім бігти, віддавши Сінгапур на розтерзання самураям. У парку збереглися дуже старі поховання, правда могили давно знесли, всі цінні пам'ятки змістили в одну композицію, а ось колумбарій в стіні - залишився.

Антон як добропорядний гість лише запитати хотів у британського охоронця - де тут туалет (папірець вже є), - а той в чисто англійській манері, не повертаючи голови повільно жестом показав ... Усередині фортифікаційної споруди щосили кипіла мозкова робота .. Британці розбиралися .. ну до силу того, як вони вміють ...

Зрозуміло, це був музей битви за Сінгапур з восковим фігурами, які були часом зроблені просто блискуче! Трохи видали навіть не відрізнити від справжніх людей, ми іноді навіть здригалися, коли чергова фігура з'являлася десь внехапно з-за рогу. Це все завдяки ретельно підібраному освітленню з боку музейних працівників.

Ми гуляли по парку, думаючи про проведену екскурсії в форте (до речі, вхід 3 сінгабакса), а також насолоджуючись велетнями-деревами, як раптом гримнуло, ми оком не встигли моргнути, як ліванул тропічний дощ. Перше укриття, що нам попалося, - виявилося альтанкою над ... могилою какогр-то султана. Ну що робити ... З нами близько години сиділо приблизно 20 голубів, також рятувалися від зливи. Женя, роблячи знімки, зрозуміло, збив ногою стояли біля могили якісь куріння, причому так, що вони вилетіли під зливу і погасли. Втім, там на табличці написано було, що всякі обряди, в т.ч. і куріння, заборонені. Так що, Євген мимоволі зупинив неправомірні дії незнайомця, який поставив ці скіпи. Ми гуляли по парку, думаючи про проведену екскурсії в форте (до речі, вхід 3 сінгабакса), а також насолоджуючись велетнями-деревами, як раптом гримнуло, ми оком не встигли моргнути, як ліванул тропічний дощ

Постоявши біля години над могилою, ми вже зрозуміли, що досить набралися мудрості від гранітів, які там лежали, пора б і рухатися далі. І нарешті, злива скінчився. Вірніше, його вимкнули, повернувши невидимий кран на небі.

Також я вже говорив про атракціон Mega-Zip, який відкрили нещодавно на Сентозі. Це свого роду катання на ролику по похилому тросу, верхня частина якого знаходиться високо на горі в центрі Сентози, а кінець - на одному з насипних острівців в пляжній зоні, так що нещасний користувач атракціону бовтається в повітрі, пролітаючи над лісовою, готельної та пляжної зонами острова.

Я вирішив зняти Антона і Євгенія, коли вони будуть летіти, і тому вони вирушили на цей атракціон, а я поспішив на монорейці на пляж, і потім ще довго майже бігом мчав на кінець пляжу Сілозо, куди прибувають з Mega-ZIP, після чого дав СМС Антону, щоб вони можуть "вішатися" на ролики і летіти вниз.

Антон упивався свободою польоту і крутився як дзига, а Євген намагався потрапити в кадр, перевіряв, з зачіскою чи все в порядку, чи не пом'ялася чи метелик на майці, заменющей фрак ...

Щоб відобразити на фотографії, де реально був Євген, він вліз на буква назви того самого пляжу. :)

Як ми бачимо, погода, хоч і перестала плакати, але все одно було все сірим. І десь все ще димним.

Кораловий риф був представлений величезним акваріумом.

Прісноводні риби (наприклад сама величезна прісноводна рибина в світі - арапайма) теж сиділи в величезних акваріумах. Як і всякі вже морські, але не риби, а каракатиці і кальмари.

Але головна експозиція - це закільцований тунель, прокладений в величезному океанаріумі, де можна бачити величезних морських риб і тварин, в т.ч. і акул. Тунель має дві доріжки - рухому і звичайну. Можна йти самому пішки, а можна їхати. Кататися так по кільцю можна нескінченно, обмежень немає.

Далі були вже сранітельно невеликі акваріуми з медузами і морськими кониками всіляких форм і забарвлень. Я часом навіть не міг зрозуміти - де рослини, а де, власне, рибки ... Коли гілка дивовижного рослини раптом повернулася і втупилася на мене вузенькою мордою з витягнутими губками, я був ощеломлен.

Далі був обід прямо в фудкорті близько "Підводного світу", і перебирання по тій же канатці назад в Сінгапур.

Так, звичайно ж, друзі відвідали і інші атракціони, як Sentosa 4D, Cinema-Blast і інші. Цін не називаю, бо просто не пам'ятаю. Їх легко подивитися на сайті Сентози - http://www.sentosa.com.sg/en/

Як то кажуть, просто дивимося ... Вид на Сінгапур анфас і профіль. Тільки вже не при яскравому сонці, як це було під час візиту сюди з Аху, а ось так .. з димком, хмарами і іншим ...

Коли йшли назад, то вже вечоріло ... І якось на короткий час стало трохи ясніше, серпанок пропала, і тому вийшов ось такий прекрасний кадр виду на Marina Bay Sands в повній красі.

У нас залишилося по суті два дні. У передостанній ми рушили в зоопарк.

Хто приїхав до Сінгапуру,
Наплювавши на зоопарк,
Той - як зграя диких дур,
Надевавщіх "Гуччі" в парк.

Я також бував в зоопарку Сінгапуру много разів, и Вже не один раз про нього розповідав. Коротко розповім и в цею раз. Дійсно, цей заклад відрізняється від своїх аналогів в інших країнах тим, що тварини живуть в теплому кліматі круглий рік, тому більшість з вихованців зоопарку можуть бути на відкритому повітрі завжди, за винятком обителей полярних широт, як північного, так і південного півкуль - для них треба робити особливі місця утримання з підтриманням холодних температур.

Тому абсолютна більшість мешканців зоопарку живуть не в клітках і не у вольєрах, а в загонах. Багато вже дуже ручні, і тому ніяких огорож або бар'єрів немає взагалі. Наприклад, відразу після входу можна побачити цих маленьких обез'янок, які просто сидять в кущі, де їх будиночки і годівниці, і нікуди не прагнуть втекти. Ще один доказ неправоти тих, хто кричить, що всім тваринам потрібна воля, і ратують за те, щоб ніяких клітин. Ось тут - самі тварини "посадили себе в клітку", їм і так добре, навіщо кудись в ліси тікати.

Недалеко розташувався порівняно новий відділ - з носаті обез'янамі пробоскісамі. Ось тут вже реально величезний вольєр, покритий сіткою (і зі склом для обозреванія). Так, тут обез'янам привілля, місця скільки хочеш для розваг, проте, мабуть, поки вони ще дикі, щоб уникнути ізчезновеніе їх тримають під сіткою. Втім, служниця розповіла потім, що такий стан напів-неволі через надзвичайну рідкості цих приматів, їх всього в світі залишилося не больще 2000 особин, і все на Борнео. Цілком можливо, що через якийсь час їх переведуть у відкритий закон, в яких живуть і інші.

У пробоскісов носи різні: у самок гострі, як у Буратіно, такі ж і у дитинчат. А у самців носи - м'ясисті і звисають вниз такою собі бовтається соплів. Особливо кумедно, коли самці шмигають носом, або проводять лапою по ньому: він дуже смішно коливається ...

Поруч з загоном пробоскісов є класно зроблений макет їх зграї.

А злива став перетворюватися в дрібний дощик (хтось на небесах крантик прикрутив трохи), і вже стало можливо під парасолями ходити, не турбуючись, що сухий залишиться тільки голова.

А це видри. Просто видри. Які постійно бідкаються на життя, благально їжа і дивлячись на відвідувачів: може хто подасть шматочок їжі бідолахам. Але це реальний обман: варто відвідувачам піти, як ці обманщики починають весело грати, носячи в воді (у них там струмок тече в загоні) як міні-субмарини на скипидарі.

Всі антилопи, газелі та інші олені живуть в гігантського розміру загоні, де вони можуть без шкідництва для своєї нервової системи спокійно їсти сіно та гризти те, що їм принесуть. Зростаючі там дерева дбайливо обгорнуті сіткою, щоб легковпадающіе в паніку копитні НЕ здерли кору в якості моральної компенсації за переляк.

А ось і зебри, власне.

Ну і щоб африканський ряд був повним, потрібні ще жирафи. Вони теж є, в своєму загоні. У них взагалі ВІП-розміщення, на березі озера. Так що, жирафи часом нагадують менеджерів компаній, томно дивляться на воду і думають не про роботу, а про Таїланді або Балі .. Або в крайньому випадку про Туреччину.

Відділ південно-амерікннскіх звірів був також під сіткою, і тут крім летючих лисиць були ручні і дуже пухнасті лемури, зі своїми смугастими знаками вони чинно простували по перилах.

І тут я помітив, що знову якось сильно потемніло.

Після чергової зливи ми продовжили похід. Все було вимито до блиску, в тому числі і панцири гиганські черепах, які вітали принесену їм їжу гортанними звуками, як ніби заліз в колодязь людина знайшла скарб на дні, висловлюючи свої емоції прямо внизу. А ігуани томно брали вологі ванни, адже зоопарк знаходиться в лісовій зоні, і тому після кожної зливи там все випаровується, і всі відвідувачі мокрі - що без парасольок або з парасолями.

Ми повернулися в центр міста ... І ось я голову ламаю - що за перехрестя я зняв .. І навіщо. Не пам'ятаю. Ну ось, коротше, просто красивий перехрестя ...

А потім вже я поїхав на свої процедури ... Повертався назад пішки. По дорозі зустрів занедбане кафе, воно вже закрито пару років як, а столи і табуретки - кам'яні, їх так просто не прибрати. Якось навіяло смуток навіть. Хотілося тут посидіти, подумати - а хто тут раніше працював, що тут було .. Чому зламалося все ...

І потім я рушив на Орчард Роуд.

Після повернення в готель ми всі пішли до Фонтану Багатства (так-так, в який раз!). Там було чергове лазерно-музичне щоу.

Далі просто гуляли по центру, бо це останній вільний вечір (завтра ввечері ми вже вирушимо в аеропорт).

Останній день був присвячений Universal Studios для моїх друзів. Готель був оплачений ще на добу, тому не було потреби виписуватися днем ​​м шукати, як провести час ... Літаки у нас вночі (у мене о 2:40, у друзів о 1:40), тому ми можемо виїхати з готелю в 11 вечора, і встигнемо. Так що тому день від'їзду був у нас повноцінним.

Я в Universal Studios не пішов, тому що вже три рази там був, та й лікарі мене викликали наостанок. Так що там побували тільки Антон і Євген. Просто кадри звідти.

Ну і остання вечеря ... Антон шикарно замовив величезну рибину, яку тут же засмажили. На жаль, цей фудкорту Бугісу вже немає. Як я вже говорив, там щось реконструюють.

Ну і як не потрапити знову до Фонтану Багатства, особливо, щоб пройти покладений ритуал обходу центрального фонтанчика з загадуванням бажань ...

Все, що пережито було в цій частині розповіді, в динаміці можна побачити у відеоролику нижче.

Увечері ми виписалися з готелів і поїхали на таксі в аероорт. Вірніше, Євген виписався ще вранці і приніс свої речі до нас в номер, щоб не мучитися з біганиною в готель до 12 дня. Я полетів пізніше, але прилетів до Москви раніше, тому що прямий рейс, а друзі летіли Emirated і тому робили пересадку в Дубаї.

Що можна сказати? - Реально таким похмурим і страшним Сінгапур я не бачив раніше жодного разу. Зрозуміло, щодо зомбі і кладовищі на Сентозі - все зрозуміли, що це жарти, просто Сентоза готувалася до зустрічі Хеллоуїна, і тому там настромлювали цих скелетів, пам'ятників та інших кошмарів, а також ходили актори, граючи зомбі.

А ось що стосується диму ... Це був реальний кошмар. Сутінок серед білого дня, навіть відсутність засмаги без сонцезахисних кремів, запах диму, який нагадав мені Москву липня-серпня 2010, порожні пляжі Сентози ... Ну і як фон - катування мене медичними процедурами, через які я так і не зміг вибратися в Кота Кінабалу , де було і сонце, і чисте повітря і море і все, все, все ...

Ця поїздка залишила складне враження. Напевно одна з найважчих за останні роки. Але все одно, радість зустрічі з Сінгапуром, цим таким бажаним місцем приїзду, - вона не змогла пробити у враженнях лише суцільний негатив. А попереду ще була поїздка в грудні 2010, а потім і на китайський новий рік 2011 ...

Так що, в цілому, коли вже повернувся в Москву, то весь негатив у враженнях кудись пропав. І тільки ось зараз, коли писав ці рядки, я просто згадував, як там було хреново, і таке відчуття, що це було не зі мною. І весь димний Сінгапур - це був просто важкий сон.

До нових зустрічей і нових вражень!

Пам'ятайте, я робив акцент на рогах у деяких працівників?
Я запитав у покоївки - де газета?
Яка грунт витримає таке навантаження?