Розповідь про відпочинок в Анапі велосипедистки з Кургана

Опубліковано в категорії:

Коментарі (5)
Дата публікації: 2013-07-31 2 882 переглядів на цій сторінці

Точка перетину чотирьох природних ландшафтів світу.

Анапа, а саме селище Вітязево, в якому ми і зупинилися, візуально знаходиться в точці перетину чотирьох природних ландшафтів світу: гори, пустеля, рівнина і море. Це унікальне на мій погляд місце. Знайомство з цими місцями почалося з передгір'я, на схід, де беруть початок гори Кавказу. Дорога до міста Анапа лежить по піонерському проспекті, який мені видався трохи нудним, так як його протяжність близько 10 км і по всій його довжині вздовж знаходяться готелі та мотелі. По всій довжині цього проспекту з права і зліва проходить велодоріжка, яка також мене не дуже порадувала, доводилося постійно виїжджати на проїжджу частину автомобілів, так як на узбіччі постійно через кожні 100 метрів стояли машини. Правда є поруч тротуар для пішоходів, але по ньому теж дуже важко пересуватися через наявність дуже великої кількості пішоходів. У порівнянні з Курганов стільки пішоходів у нас можна зустріти в чергове свято, типу дня міста і 9 травня в центрі міста. Ну до кінця нашого відпочинку, пристосувалися до такого руху і вже не дуже це дивувало. Але намагалися долати ці ділянки дороги рано вранці або ближче до вечора, хоча ввечері нітрохи не менше народу і машин, так як прокидаються нічні пташки - любителі барів і дискотек. Анапа, а саме селище Вітязево, в якому ми і зупинилися, візуально знаходиться в точці перетину чотирьох природних ландшафтів світу: гори, пустеля, рівнина і море Ну ось подолавши цей шлях ми виїхали на околицю міста Анапа, і перед нами розкинувся вид на гори, на яких розташовані кулі - локатори. Це військові об'єкти, з яких здійснюється контроль за всім узбережжям. На вулиці було дуже жарко, напевно близько +40 градусів, і треба було піднятися на невеликий підйом вздовж села Су-Псех. Шлях проходив через невеликі поля виноградників. Але виноград ще не встиг дозріти, тому спробувати його не вдалося. Але далі по дорозі вгору ми зустріли невідомі ягоди, схожі на сливу, але ростуть як чагарник і за розміром набагато менше. Пізніше у місцевої жительки з'ясувалося що це дерен. В'язка ягідка з кісточкою. Багато місцевих жителів самі не знають назву цих ягід і не горять бажанням навіть пробувати їх.

Весь підйом був усіяний цими кустарничками з привабливими синіми ягодами. І ось нарешті ми здолали підйом, у нас помітно зменшилися запаси води. І перед нами відкрилися красиві види на Чорне море. Так хотілося скупатися, але на жаль ніяк, великий високий обрив берега перешкоджав занурення в плескалися хвилі моря. За планом потрібно було їхати далі до Сукко, а потім до Великого Утріш. З гори у куль начебто, як нам здалося, є доріжка до Сукко, що спускається серпантином через поля, як раз до села. Але ми помилилися, вірніше, дорога там є, але вона обгороджена, так як приватні поля і вхід суворо заборонений. Але поки ми цього не знали, ми поїхали по ній, спочатку спуск був з вітерцем, але потім спуск ставав все крутіше і крутіше і з камінням. В цьому напрямку все грунтові доріжки з вапняної породи з виступами каменів. Тому нам довелося спускати пішки, щоб уникнути зносу гальм і перекидів через кермо. Спустившись, ми виявили заборонені по полях доріжки і стежку навколо огороджених полів. Назад вже дуже не хотілося повертатися, і тому ми вирішили їхати, вірніше йти, вперед. І знову невеликий підйом і кам'яниста стежка. Пройшовши по ній, ми потрапили до хреста, самотньо стоїть на скелі з прекраснейшем видом на море. І далі вже ніяких стежок немає. Ця стежка і йшла до хреста. Дорогу все виявилися за парканом і один варіант - це повертатися назад. Спека, вода закінчилася. І надія тільки на витривалість. Потихеньку ми повернулися назад - спуск, підйом і ми у куль. Від куль зі швидкісного спуску, де уздовж ростуть плоди сливи, яблук і трохи ожини ми скотилися прямо до траси, яка веде до Сукко. Тут знаходиться і знак із зображенням орла і написом «Початок Кавказьких гір». Далі вже виснажені вирішили їхати вздовж траси, подивитися все таки на Великий Утріш. Доїхавши до станиці Варварська ми поповнили запаси води. До нас тут підійшов чоловік з якимось дивним запитанням, якого він так і не поставив нам, сказав, що це дурне питання. Тут поруч можна купити вино прямо з плантацій. Мабуть, цей чоловік там і відпочив. Проїхавши ще трохи підйомів і великий довгий спуск перед нами нарешті то Сукко. Тут ми пообідали, викупалися в морі. Пляж і дно тут виявилися кам'янистими. Галька різних розмірів. І до того вона нагрілася, що без взуття неможливо було вступити на неї. Від Сукко за поворотом навколо гірської скелі вже виднівся Великий Утріш. На який ми і потрапили через невеликий підйом вздовж траси. Тут також купання. І раптом несподівано нам запропонували дістатися назад в Анапу на теплоході. І ми змучені спекою і підйомами в гору, з радістю погодилися. Півтори години пливли на теплоході. По дорозі нас вітали дельфіни, вистрибуючи з моря і посміхаючись нам. І ось ми в Анапі. Від Анапи по тій же велодоріжці ми дісталися в п. Витязево, де наш чекав міцний сон.

Це було перше ознайомлювальне подорож в сторону гір. Всього їх було 3. Ще одне на велосипедах, а інше на автобусі за Новоросійськ. Гори манять мене своєю красою і висотою. Через деякий час ми повернулися до куль, вірніше в п. Горіховий гай, щоб політати на параплані. В цьому місці збираються групи парапланістов. Спочатку здавалося страшнувато полетіти, але політ був і інструктором і побоюватися було нічого. Найстрашніше, як мені спочатку здалося, це старт і посадка. Але це всього лише здалося. Політ проходь знову ж якраз в сторону куль, над морем і вздовж обриву скель. За якої виднілася стежина до куль. Там же уздовж цій стежці знаходиться дача Алли Пугачової і 960 сходинок до мору по скелі. Пізніше після польоту ми прогулялися по цій стежці. Обриви, море, краса. Потім по дорозі в Анапу ми йшли через Горіхову гай - парк. Парк дуже здивував мене чистотою і алеями з троянд, і запахом пелюсток червоних, рожевих і білих троянд.

У подорож до водоспадів уздовж річки Куаго довелося не брати велосипеди і сісти на автобус. Тому що на велосипеді довелося б відправитися в цю подорож на кілька днів.

Третя поїздка в гори Кавказу була в Малий Утріш і вже на велосипедах. Ця подорож я назвала «Черепашье подорож в малозаселені куточки Чорного моря». Черепашье бо по-перше ми зустріли по шляху велику черепаху, а по-друге, найголовніше, це те, що доводилося забиратися і спускатися з гір черепашачим темпом. Але в цей раз вже без посадки на теплохід, без автобусів та іншого транспорту. Виїхали ми рано вранці в годин 7 ранку, поки не було спеки і людей. Проїхали по вже знайомому маршруту до Анапи, Су-псеха. І вирішили тут уже пошукати грунтові дороги до Сукко. Проїхавши в гору з заднього боку Варварівки ми якраз таки ми побачили ґрунтову дорогу, що йде вдалину повз виноградних полів. Здолавши невеликий підйом в гору, нам відкрилися прекрасні види на виноградні поля, ліси. На самому горбі ростуть ягоди ожини і Берта. Але грунт тут з вапняних порід і каменів, тому на узбіччі ягоди дуже пилові. Велосипед і ноги теж все припадають пилом вапняним крейдою. Проїхавши далі вздовж полів, починається спуск, уздовж якого зустрічаються невеликі підйоми. Спуск по полях привів нас на доріжку, що йде вниз. Дуже екстремальні спуски, набираються швидкість, камені надають спуску особливу екстремальність. І нам довелося круті ділянки долати пішки. Навіть ноги ковзають, а гальма наших коліс вже по інерції котяться вниз. І ось почався більш пологий спуск і ми мчимо по лісовій кам'янистій стежці і раптом нам назустріч, за поворотом попадається черепашка. Дуже сором'язлива попалася, постійно ховалася в свій панцир і боялася висунути голівку. Незабаром черепашаче терпіння скінчилося і вона з усіх почала виходити з рук. Я відпустила її на землю, і вона пошуршать в ліс з такою великою швидкістю, що мені здається черепахи так не в змозі рухатися. Ну і ми разом з черепашкою розійшлися в різні боки. Ми продовжуємо спуск, і він нас виводить у ущелині гір, в якому закладено яблуневий сад. Правда яблука ще до кінця не встигли, але вже можна їсти. Відразу за садом вже і селище Сукко. Щоб поїхати далі потрібно було виїхати на іншу частину селища і по грунтовій дорозі підніматися вгору в селище Малий Утріш. Але нам навігатор показав ще одну дорогу безпосередньо, Ми вирішили поїхати по ній, так як вона повинна була з'єднатися з тією дорогою. Проїхавши трохи через посадки виноградника, до речі, там виноград вже набагато спелее, але ще не зовсім солодкий, ми побачили доріжку, що йде в гори., Правіше від основної дороги вздовж виноградників. Стрілка навігатора показала нам туди. Але незабаром ми побачили табличку з написом «Заповідник», а трохи далі побачили і шлагбаум і забороняє напис «Прохід заборонено». Подумали, повагавшись і вирішили все таки йти далі, так як назад повертатися в Сукко було вже далеко. І вирішили порушити закони, ризикнувши проїхати через заповідник. Ми були попереджені місцевими жителями, що в ліси в тій стороні сунутися не варто. Трохи проїхавши через заповідник наші доріжки зійшлися. Ми знову перелізли через шлагбаум і вже вийшли на відкриту дорогу. Затяжний підйом закінчено, і ми мали швидкісний спуск до самого моря. Місцями також довелося спускатися пішки, але більшу частину під вітерець ми їхали. Спуск десь кілометрів 8 тільки. І під ногами вапняний пил.

Добралися до так званого Малого Утриша. Все в пилу з ніг до голови. Натрапили на єдиний тут питне джерело. Він виявився мінеральним з дуже своєрідному смаком. І ще одна дивна особливість цієї води - це наявність газу, який горить, і якщо його підпалити, то вода починає з трубочки литися швидше. Як нам сказали місцеві жителі, що цієї мінеральною водою багато лікують гастрити. Берег Чорного моря тут кам'янистий, з крупною галькою. Але камені тут нагрілися не так сильно, як у Великому Утрише і можна було вступати босоніж. Накупалися в море. Як виявилося ця місцевість малозаселена місцевими жителями і відпочиваючими. Тут 2-3 будинки і магазинчик, в якому з їжі ми змогли тільки купити хліба і ковбаси. Відпочивають тут в основному дикунами, тобто приїжджають на машинах з наметами і їжею. Зате тут легко усамітнитися від людської суєти.

Трохи побувши тут, ми висуваємося, так як вже піджимає час. Треба б повернутися до темряви. За розповідями тут повинна бути ще одна стежка вздовж моря, через каміння, яка повинна виключити довгий і затяжний підйом в гору. Але як виявилося, що берег моря теж відноситься до заповідної зони. І пройти не вдасться. Єгер з рушницею і злим виглядом запропонував нам повернутися або штраф або 15 діб в Анапі. Ну звичайно ж довелося повернутися з тієї самої дороги, по якій і приїхали. Але вже не через шлагбаум, а по відкритій. За березі ми зустріли тут невелику групу нудистів, загоряють на березі. Дорога назад був трохи складніше, ніж в першу сторону. І вже не так цікаво повертатися по тій же дорозі. Але порадувало одне, що трохи поїхали не по тій дорозі, вже не через заповідник. Знову затяжний підйом по курній дорозі. І нарешті то такий же затяжний спуск. І ось ми в Сукко. З Сукко знову величезний підйом через ліс і поля, і ось ми в Варварівці. А тут спуск і вже майже і в Анапі. Встигли повернутися по світлому. Море вражень і емоцій.

Від Чорного до Азовського моря.

На захід простягаються численні поля: кукурудзяні, соняшникові, виноградні і баштанні. В основному шлях був уздовж траси, вірніше по її узбіччі. Поїздка також почалася рано вранці. З самого ранку вже спека. Узбіччя тут я б сказала не дуже приємна річ. Повністю засипана камінням. Повз пролітають легкові машини, вантажні, спека і місцевий житель, який намагався нас відговорити від поїздки (сказав що на Азовському морі дуже погано, розлита нафта і неможливо купатися), не сполохали нас зі шляху. По дорозі розташовувалися торгові лавки, де продавалися кавуни і дині прямо з бахчей. Також тут можна зустріти ожину. У перший шлях ми купили диньки. І прямо не відходячи далеко легко впоралися з нею. Трохи підкріпившись, ми продовжили свій шлях. У селищі Стрілка ми вирішили відвідати долину лотосів - священних квітів. Після селища ми повернули ліворуч уздовж Козачого Еріка. Виявляється цей водний шлях побудували козаки до лиману. Щоб дістатися до лотосів необхідно було поїхати на швидкохідному моторному човні з бризками і злетами над водою від зустрічних човнів. Незабаром перед нами і відкрилася сама галявина лотосів. Ніжні великі рожеві квітки височіли над водою. Вітер роздував їх пелюстки в різні боки. Є повірите, що якщо дівчина прошепотить ім'я улюбленого в квітка лотоса, то вони обов'язково будуть разом до кінця своїх днів життя. Після вже відцвілих квіток залишаються плоди у вигляді келишок вина, але закриті кришечкою. У цих плодах утворюються горішки - насіння, які можна спробувати. На вигляд вони схожі на фісташки, і мають оригінальний смак. Повернувшись до своїх велосипедом, виявили спущене колесо, довелося зупинитися на перекус і поміняти камеру. Далі проїхавши ще таку ж відстань ми потрапляємо в станицю Голубіцкая на Азовське море. Тут вже відпочиваючих поменше, але все ж є. Азовське море привітати нас великими хвилями і теплою водою. Радісні, ми плескалися в хвилях моря. Таких хвиль я ще не бачила. Чорне море при нашій присутності було набагато спокійніше.

Переночувавши в станиці Голубіцкой, ми вирушили в дорогу назад. Цей шлях ми подолали, як мені здається швидше. І трохи скоротивши шлях траси через кавунові поля. Більше ділянки траси минути не вдалося. Нам також довелося зупинитися залатати колесо. І начебто знайшлася причина постійного спуску колеса - це потертість на покришці, хоча я не впевнена в цьому. Проїжджаючи повз бахчей ми купили кавун і ожини. Перекус був на полі соняшників. Красиві жовті квіти радували наш погляд, а дзижчання бджіл супроводжували наш перекус. І ось до обіду ми вже повернулися назад в п. Витязево.

Ще одне наше подорож по пустелі уздовж узбережжя Чорного моря в напрямку станиці Благовіщенській.

Спочатку дорога виявилася більш прийнятною - трохи піску. Ми швидко проїхалися по доріжці, де ростуть чагарникові дерева - сріблястий лох і тамариск. Але дорога нас привела до лиману, який з'єднується з морем річечкою. З іншого боку цієї річки доріг не було. Залишилося тільки одна дорога - це уздовж узбережжя моря. Але це суцільний пісок. На велосипеді по такій дорозі не проїхати. І ми злізли з них і потягли на собі. Прогулянка по узбережжю моря виявилася дуже цікавою. Я захопилася збиранням раковин, що викидаються на берег хвилями. Цього разу на море штормове попередження, і хвилі плескалися з деякою силою, створюючи великі хвилі. Тут ми зустріли дельфінятко, але до співчуття мертвого. Не впоравшись з хвилями його вихлестнуло на берег. Тим часом група дельфінів в море супроводжували наш шлях. Як мені здається, це у них були пошуки цього самого дельфінятко. Один за іншим дельфіни показувалися далеко в хвилях моря, як би супроводжуючи нас. Набрали багато раковин і накупавшись в море, ми повернулися назад.