Частина 1. Як потрапити в Цель-ам-Зеє

Голос командира лайнера: "Над Зальцбургом туман, посадка неможлива. Паливо у нас є, якщо за годину мряка не розсіється, підемо на посадку на запасний аеродром - до Відня".І ми почали кружляти над Зальцбургом.Відчуття не з приємних.За ілюмінатором черзі проходять картини - величезна яскрава місяць на тлі ще темного горизонту (був повний місяць), темні хмари, проколоті гірськими вершинами, і гігантська пляма туману, крізь який ледве проблискує цятка світла - Зальцбург.Починає крутитися голова, здається, що ця карусель ніколи не зупиниться.Взагалі-то я не збиралася писати про чудовий відпочинок в Австрійських Альпах, але розповіді Іри Федорченко і Тані тагином про їхні подорожі, а особливо звіт про їх перебування в Австрії, надихнув і мене поділитися своїми враженнями!Ми з чоловіком їхали в Австрію просто відпочити і покататися на лижах.Ну що ж, можна показати і інші принади Австрії, подивитися на неї очима гірськолижників і дозвільних гуляк.

Кращі спогади за минулі роки пов'язані у мене з чарівним австрійським містечком Цель-ам-Зеє Кращі спогади за минулі роки пов'язані у мене з чарівним австрійським містечком Цель-ам-Зеє. А поїхали ми туди вперше в 2007, - чоловік вирішив покататися в австрійських Альпах і покликав мене з собою. Я дивувалася, що буду робити на гірськолижному курорті (не катався, тому що панічно боюся з'їжджати з гірок), але все ж піддалася на вмовляння і не пошкодувала. Виявляється, в горах не обов'язково кататися на лижах, там є ще багато цікавого і красивого. Дві зими поспіль ми відпочивали в цьому чудовому містечку на березі озера Целлер.

Вірніше, в його передмісті Шютдорфе, що має на карті ще одна назва - Цель-ам-Зеє Південний. На подив, цей відпочинок припав до смаку не тільки гірськолижникові, а й лижниці рівнинній. Там я накаталась по чудово прокладених трасах на бігових лижах. До того ж, цілюще гірське повітря в поєднанні з озерним, повністю позбавив мене від мучив сильного кашлю. З того часу минуло чимало років, але я завжди ностальгічно згадувала цей чудовий відпочинок. І ось в цьому році мій чоловік Юра і я знову зібралися в гори. Свій вибір ми зупинили на знайомих і улюблених місцях - Цель-ам-Зеє. Наш рейс - Москва-Зальцбург. Кажуть, що можна летіти і до Мюнхена. Але від аеропорту Зальцбург Цель-ам-Зеє знаходиться в 85 км, а від аеропорту Мюнхен - в 180 км. Втім, в Мюнхен ми їздили на екскурсію з Цель-ам-Зеє в 2008 році. Розповім трохи про цю поїздку, вірніше, про те, що їй передувало. Чоловік пішов кататися, а я повинна була зустрітися у підйомника з нашим гідом, щоб оплатити екскурсію. Я бігала по пункту прокату, але дівчина як крізь землю провалилася. І тут до мене звернувся молодий чоловік у форменому куртці агентства Vorderegger - це австрійська приймаюча турфірма. "Ви когось шукаєте?" Я сказала, що шукаю нашого гіда, щоб купити екскурсію в Мюнхен. Він запитав ім'я гіда і підтвердив, що її тут сьогодні не було. Дізнавшись, що я з Москви, він дуже зрадів і заговорив зі мною по-російськи. Виявилося, він литовець, тут живе вже давно і дуже радий зустрічі з землячкою з СРСР. "Чи не хочете купити путівку у мене?" Я завагалася, все-таки бачила його в перший раз, але він був дуже переконливий, і форма турфірми ... Коротше кажучи, понадіявшись на австрійську чесність, я заплатила гроші і отримала ваучер. Молодий чоловік пояснив мені, де ми повинні чекати автобус. Це було не там, звідки ми їздили раніше, хоча і на тій же вулиці! Увечері я розповіла про все Юрі, і ми вирішили покластися на долю і чекати дня поїздки.

З сумнівом стояли ми на новому місці зустрічі, коли до нас під'їхав мікроавтобус і водій запитав: Ви в Мюнхен З сумнівом стояли ми на новому місці зустрічі, коли до нас під'їхав мікроавтобус і водій запитав: "Ви в Мюнхен?" Він довіз нас до центральної площі, де чекав шикарний двоповерховий автобус, на якому ми з комфортом доїхали до Мюнхена і повернулися назад. А сусіди по готелю, які купили путівки у нашій дівчата-гіда, добиралися до Мюнхена на маленькому мікроавтобусік і дуже втомилися. І ще трохи про поїздку в Мюнхен. По-перше, ми проїжджали через найменшу австрійську село, в якій всього 16 будинків, але є відділення двох банків!

А, по-друге, нам пояснили, що кордон між Австрією і Німеччиною дуже звивиста, так що зрозуміти, на чиїй території ми знаходимося зараз, можна тільки за кольором автобусних зупинок і ще по оператору мобільного зв'язку. І дійсно, оператор змінювався досить часто з австрійського на німецьку і назад. (Зауважу, що те ж саме було на дорозі між Цель-ам-Зеє і Зальцбургом).

Але повернемося до дня сьогоднішнього. Настав напередодні від'їзду. Виліт був ранній - 06.00 ранку. Ми вирішили не зв'язуватися з нічним таксі - все одно не засинаємо до 2-х годин - і в Домодєдово поїхали в ніч, на останньому Аероекспрес. Зайняли крісла на підході до великого реєстраційному залу, і тут я побачила дивне видовище: молоді люди квапливо розпаковували вже замотані плівкою валізи і викидали звідти речі. Все стало зрозумілим, коли вони почали спішно перевантажувати в валізи з сумок і пакетів запаси елітного спиртного, нарікаючи, що речі можуть не поміститися в сумках. Дивно, що вони не знали про заборону на провезення в ручній поклажі будь-яких рідин, по крайней мере, за кордоном він діє вже багато років. Але це так, до слова. А ми покемаріть години дві в кріслах в компанії інших любителів гірських лиж, теж заїхали в Домодєдово в ніч; потім вчасно встали в чергу на реєстрацію, яка за нами перегородила весь зал - лижі та рюкзаки, діти і валізи. Дітей було дуже багато, років від 4-5, і вели вони себе напрочуд спокійно, враховуючи нічний час. Звичайно, адже це були справжні спортсмени-гірськолижники!

Наш літак не запізнився, злетіли в 06.30. Всі сонні, дрімають в кріслах. Після сніданку Юра спав, а я базікала з сусідкою, - та направлялася приблизно в ті ж краю, що і ми, але раніше там не бувала. У попередні наші польоти, пролітаючи над Альпами, ми потрапляли в зону невеликий турбулентності. Але на цей раз все було спокійно, і о дев'ятій ранку оголосили: "Зайняти свої місця, пристебнутися, починаємо знижуватися для посадки в Зальцбурзі". А через півгодини: "Над Зальцбургом туман, посадка неможлива. Паливо у нас є, якщо за годину мряка не розсіється, підемо на посадку на запасний аеродром - до Відня". Мені відразу згадався літак з польським керівництвом, так невдало сів в тумані, і я подумала - добре, що наш пілот не експериментує з посадкою. І ми почали кружляти над Зальцбургом. Відчуття не з приємних. За ілюмінатором черзі проходять картини - величезна яскрава місяць на тлі ще темного горизонту (повний місяць), темні хмари, проколоті гірськими вершинами, і гігантська пляма туману, крізь який ледве проблискує цятка світла - Зальцбург. Починає крутитися голова, здається, що ця карусель ніколи не зупиниться.

Так минула година Так минула година. Горизонт вже почав світлішати, коли ми відчули, що літак піднімається. Летимо до Відня. Долетіли швидко, хвилин за 40. Там теж був туман, але ми благополучно приземлилися - все-таки столичний аеродром. Всі почали питати, що буде далі. Спочатку припускали, що за нами пришлють автобуси і відвезуть в Зальцбург, звідки розвезуть по місцях призначення. Але командир сказав: "Все залишаються на місцях пристебнутими. Зараз заправимося, будемо чекати погоди в літаку." І потягнулося час.

Ще не скінчилася заправка, вставати не можна було, але і після цього легше не стало. Добре хоч стюардеси розносили воду - єдине, що у них залишилося від продуктового запасу. Через дві години командир повідомив, що в найближчі 4 години туман навряд чи розійдеться, а надсилати за нами автобуси турфірма не планує. Ми перебували в літаку вже близько семи годин. За московським часом було 13.30, а за місцевим, австрійському, мінус три години - 10.30. По ньому і будемо орієнтуватися далі.

Молодь, якій в літаку було дуже багато, почала бешкетувати. Кого-то на курорті чекали батьки, хтось просто не хотів далі продовжувати безглузде сидіння. Піднявся шум. "Випустіть нас і віддайте багаж, ми поїдемо самі, на таксі." Пілот посміхнувся: "На таксі? Це обійдеться вам в 1200-1500 євро!" Мій чоловік і ще кілька людей пішли на переговори. Виявилося, що якщо до 17-18 годин мряка не розсіється, у екіпажа настане регламентний час - три години, коли вони не мають права летіти. Загалом, не виключений варіант ночівлі у Відні. Командир порекомендував охочим вийти і їхати на поїзді. Ми вхопилися за цю ідею, хоча спочатку були категорично проти висадки. Але не ночувати ж в літаку або в аеропорту. Склали списки посадкових талонів, щоб знайти багаж. До літака подали автобуси. І тут - нове рішення: всі залишають літак з багажем і чекають в аеропорту подальшого розвитку подій. На першому ж автобусі ми доїхали до будівлі аеропорту, пройшли паспортний контроль і отримали свої речі - чемодан і лижі. У паспорті - штамп віденської митниці. Ми в Австрії!

Але що ж робити далі? Сидіти і тупо дивитися на табло відльотів - не оголошений чи наш рейс? - зовсім не хочеться. Як бути? Ми з чоловіком вже визначилися - їхати своїм ходом на поїзді. Народ почав групуватися за інтересами, а точніше - за пунктами призначення. Зібралася і група прямують в Цель-ам-Зеє - чоловік 10. Все-таки Інтернет - велика річ! У одного з "наших" він працював, і ми дізналися, що о 13.30 і 14.30 з віденського вокзалу Westbahnhof відправляються поїзди до Цель-ам-Зеє. Але як дістатися до вокзалу? "Треба їхати на експресі до центру Відня," - вигукувала одна дама. Багато подумували про таксі. І тут прийшло на допомогу моє знання німецької мови, закладене ще в середній школі. Більше їм ніхто не володів. Я спочатку дізналася, де знаходиться інформаційний центр, а вже в ньому - що від аеропорту до потрібного вокзалу йде прямий автобус. І гордо повела нашу маленьку групу, що складається в основному з чоловіків, на вихід. А за нами рушили й інші.

Автобус стояв за два кроки, як ніби чекав нас Автобус стояв за два кроки, як ніби чекав нас. Ми швидко завантажили речі, і через 10 хвилин салон заповнився в основному російськими туристами, навіть не всім вистачило місця. Хвилин через 20 в'їхали до Відня. У центр ми не заїжджали, а й проїзд по околичних вулицях був цікавим. Будинки різних стилів, і старовинні, і стилю модерн, і сучасні, і зовсім без всякого стилю. На деяких будинках виднілися напівстерті написи "Независимая Австрія" і дати 1955-1956. Виявляється, ці написи пов'язані зі звільненням Австрії від післявоєнної окупації.

27 липня 1955 року набрав чинності Державний договір, який відновив незалежність і повний суверенітет Австрії, після чого війська союзників були виведені з країни. У цьому ж році, 26 жовтня, уряд затвердив федеральний конституційний закон, що проголосив постійний нейтралітет Австрії і виключає можливість приєднання до будь-яких військових союзів або створення іноземних військових баз в Австрії. З тих пір 26 жовтня австрійці святкують Національний день Австрійської республіки. Автобус зупинився біля залізничної станції, але водій попередив: "Це ще не вокзал." І ось ми під'їхали до великого старовинної будівлі Westbahnhof, Західного вокзалу, який є одним з найстаріших вокзалів Європи. Він був побудований в 1858 році і вперше реконструйований в 1952-му. Починаючи з 2008 року, і по сьогоднішній день на Західному вокзалі ведеться модернізація і ремонт. Вокзал внесений в охороняється державою список архітектурних пам'яток Австрії завдяки своїй унікальній даху.

Від усієї групи нас залишилося 5 осіб - окрім нас, ще один чоловік і подружня пара. Стали озиратися в пошуках інформації. Знайшли розклад, але відразу розібратися в ньому не так-то просто. Але ось і інфоцентр! Тепер ще один "цельамзеец" проявив себе. Переговоривши з інформатором по-англійськи, він отримав роздруківку. Якщо сісти на поїзд 14.30, то треба зробити одну пересадку в Зальцбурзі, якщо ж на поїзд 13.30, то дві: в Зальцбурзі, де перерва між поїздами близько 15 хвилин, і в Шварцахе, де розрив всього 3 хвилини. До того ж проміжний поїзд не був відзначений як "точний", тоді як в розкладі за часу відправлення і прибуття першого і останнього поїздів стояло Prognose - punktlich. Але нас це не злякало, головне - швидше дістатися до місця. Ми подивилися один на одного і одноголосно вирішили - їдемо на 13.30! Залишилося купити квитки. Вони продаються в автоматі не для кожного поїзда в окремо, а на весь шлях між двома станціями. І тут знову настала моя черга. Я згадала, як ми купували квитки в автоматах в Італії, і виявила, що квиток на двох коштує дешевше одиночного. "Давайте купимо один квиток на п'ятьох," - запропонувала я. Так і зробили, заощадивши по 6 євро на людину, і отримали один маленький квадратик щільного паперу з назвами "Відень" і "Цель-ам-Зеє", класом вагона 2 і написом "Число пасажирів 5". Вийшли на потрібний перон, знайшли в поїзді вагон 2-го класу, занурилися (рюкзаки, валізи, чохли з лижами, сумки), плюхнулися на вільні місця ... Ура! Поїхали!

Поїхали

Про наших залізничних пригоди ви дізнаєтеся з наступної статті.

Далі буде

Ви когось шукаєте?
Чи не хочете купити путівку у мене?
Пілот посміхнувся: "На таксі?
Але що ж робити далі?
Сидіти і тупо дивитися на табло відльотів - не оголошений чи наш рейс?
Як бути?
Але як дістатися до вокзалу?