"Відкриття" гірськолижного сезону в Капруне.

Попередні звіти та фотоальбоми про мою жовтневе поїздці: Попередні звіти та фотоальбоми про мою жовтневе поїздці:   1

1. Золота осінь в Альпах. Якщо рай не тут, то де?

2. Браєс - озеро мрії

3. Глосглокнер. Дорога до вершини Австрії

4. Зальцбург. Зустріч № 7

Понеслася далі ...

Пару років тому побачив на іншому подібному сайті розширений звіт про поїздку в цей регіон. Високі Альпи, озера, водосховища, водоспад. Приголомшливі місця. Повний фарш моїх уподобань. Ще тоді я заразився ідеєю неодмінно поїхати сюди. І ось в жовтні ми приїхали в Капрун. Всього на два дні. Чому саме сюди, а не в Цель-Ам-Зеє? Дуже просто. Там виявилися дуже дорогими готелю. 100 євро і більше на двох за добу це для наших гаманців перебір. Хоча кого я обманюю ?! Все одно б приїхав.

Програма перебування включала: підйом на Китцштайнхорн, прогулянка навколо озера Целлер, поїздка до водоспаду Кріммль і звичайно високогірна панорамна дорога Глосглокнер. Зупинилися ми в готелі Pension Baranek . Близько 130 євро за дві ночі на двох. Трохи про готелі. Приїхали ми після 6 вечора. Господарі - молода чеська пара. Зустріли нас халявної сливовицею !!! Випили по три чарочки без закуси приголомшливо смачного продукту. Тільки перед цим забігли в номер і кинули речі. Сам номер дуже сподобався. Чисто, зручне ліжко, відмінний санвузол. Шкода, що не на третьому поверсі. Вид з балкона був відмінним, але і так круто. Сніданки відмінні з гарячими стравами. Загалом рекомендую.

Сама село компактна. Все необхідне в наявності. Бутіки з одягом (особливо спортивної), аптеки, продуктові магазини і купа кафе, ресторанчиків. Але найголовніше навколо - гори до цього красенем льодовиком Китцштайнхорн. Він як магніт так і манить до вершини, з якої відкриваються фантастичні види на округу. Але про нього пізніше.

Через не повних два дні ми зовсім мало погуляли по Капруна. Фактично тільки в день повіту. У перший же день ввечері прогулялися в центр, щоб поїсти. Місце вибрали практично на бум. Просто заглянули в tripadvisor і вибрали тор-1. Ним виявився ресторан Helbergers Beisl. Непогане місце з великим вибором стейків за космічними цінами, недоспагетті недобалонезе (не беріть !!!) і хорошим німецьким Вайсбір від баварської королівської пивоварні. Відмінно посиділи, але заклад маленьке, а народу тьма. Краще бронювати стіл заздалегідь.

Канатки навколо крім цілорічного Китцштайнхорн все закриті. А жаль. Адже в золоту осінь природа особливо гарна. Піднятися наверх хоча б на тисячу метрів і спуститися вниз по панорамної дорозі було б просто супер. З діючих розваг зазначу родельбанн. Рекомендую всім. Скільки я вже їх бачив, але прокотився в перший раз. Спасибі Леху. Стільки емоцій. Якби не час, ми зависли там надовго.

Місця навколо просто шикарні. Справжня австрійська казка з гірськими пейзажами навколо. Заради цього я і приїжджаю щороку в цю країну. Загалом хто знає, той мене зрозуміє. Відмінна оглядовий майданчик знаходиться у Friedhofskapelle. Види хороші практично на 360 градусів. І тільки яскраве осіннє сонечко завадить це зробити.

Але одна справа милуватися горами знизу, а інше забратися вище і оцінити масштаб краси вже зверху. Льодовик вабив до себе. До Кітцштайнохрна найвища точка в моїй туристичної кар'єрі був пік Німеччини гора Цугшпітце. Трохи менше 3 тис. Метрів. У червні того ж 2016 року види були зачаровують і заморожують, але тільки в сторону Австрії. Якщо розвернутися назад в сторону Мюнхена, то там вже рівнина і ніяких тобі снігових шапок. Китцштайнхорн повинен був показати зовсім інший рівень краси. 3029 метрів над рівнем моря і панорама снігових шапок на 360 градусів.

Приблизно о 8 ранку я подивився на офіційному сайті льодовика (є російськомовна версія) веб-камери і ахнув. Пам'ятаю ще з давніх-давен мені шалено хотілося побачити з висоти справжнє море з хмар. Спасибі погоді за це свято. Моя мрія так близько. Розштовхав спав Леху і практично стусанами погнав до машини. Таке видовище я не готовий пропустити. Поруч з канатки величезна безкоштовна стоянка. Місця повно. Вже підходячи до кас, побачили ось таке видовище. Просто море лижників вже рано вранці. Але я пам'ятаю, що є окрема канатка панорамабан і знаходжу її трохи вище цієї. Крім технічного вагончика там немає ніякої движуху. Біля кас я побачив схему працюють канаток і поруч з нашою горить червоний. Ех !!! Доведеться відкрити лижний сезон разом з цією юрбою.

Біля кас стояли, як «дві тополі на Плющисі» або, як два фаната, наприклад, «Спартака» на фансекторе «ЦСКА». Навколо народ в яскравому спорядженні з лижами, а ми стоїмо руки в кишеню і офігіваю від просходящіе. Але види схилів гір до хмар і через заворожували. Золоту осінь в Альпах я запам'ятаю на все життя.

Довелося купувати лижний проїзний на добу вартістю приблизно 48 євро. З них 2 євро повернуть в касі після повернення вниз. Для цього в касі просто кладете карту. Говорити нічого не треба. Все зрозуміло і без слів. Цугшпітце і Китцштайнхорн поки найдорожчі канатки в моєму житті. Зробили б для російських спеціальну знижку в 50%. Ми ж їм історично стільки раз допомагали !!! Невдячні !!! Ну добре! Забудемо про погане. Зануримося знову в казку. Для початку нижче схема канаток.

На самий верх в нашому випадку ми потрапляли аж в 5 заходів замість трьох !!! 4 канатки і 1 залізниця до самої вершини.

До першої зупинки підйом захоплює як ніяк. Через густі хмари, як їжачки в тумані, кабінка повільно рухається вгору. Зупинка прохідна для всіх, а не тільки для лижників. Магазинчик екіпіровки і едальние. Ось влітку сюди ласкаво просимо !!! Хоча звичайно не всі тут так погано. Обернувшись назад я встаю в стопор. Бачив подібне до цієї хвилини тільки на фотках інших турістеров. Неймовірна краса. Відчуття, що твій корабель зазнав аварії і тебе винесло хвилею на острів, з вершини якого ти дивишся в безкрає море в надії побачити рятівний судно.

Далі ми піднялися на наступний рівень. Там уже було вітряно. Добре, що тепло одяглися. «Хмарне море» у льодовика і не думало розходиться. Вагончики пірнали і виринали. Погулявши по окрузі, ми вирішили погрітися ранковим чаєм з тортиком. Кондитерка в Австрії просто чудова. На голову вище продукції нібито знаменитої пітерської «Північ», де я побував днями і дуже розчарувався. І саме тут я відчув дивний, неприємний запах чогось. Сильно нагадував запах армійських онуч в сушарці. Багато на цьому не зациклюючись, пішли гуляти далі.

Ще вище веде єдина канатка, яка розділена на дві частини. Приблизно по середині можна вийти, але там особливо нічого цікавого немає. Ми, не виходячи з кабінки, рушили далі. Окремо відзначу кабінки. На відміну від німецьких (а я був в Баварії на 8-ми канаткх), австрійські дуже плавні, сучасні. Від підйому отримуєш кайф. Особливо порадував підігрів сидінь. Вже на другій зупинці ми так нормально підмерзли і стояти на місці не рекомендується. А сидіти в холодній кабінці тим більше. Підігрів сидінь на канатках просто обов'язковий. З ним можна в кабінці хоч годину кататися.

Чим ближче до вершини, тим більш захоплюючі види і ти вже реально відчуваєш масштаб льодовика. Канатка номер 4 була подолана. Далі від вершини нас відділяє лише маленька залізниця. Ми звичайно сильно здивувалися їй ще внизу. Чому саме вона аж на самому верху на висоті майже 3 тисячі метрів незрозуміло. Зазвичай їх роблять першим етапом підйому, як у Зеефельде. І виявляється саме так і було до 11 листопада 2000 року. Тоді сталася жахлива катастрофа через недотримання правил пожежної безпеки, що забрала життя 155 осіб. Найбільша катастрофа в післявоєнній Австрії. Не хотів спочатку розповідати вам, але думаю це буде неправильно.

Фунікулер був відкритий в 1974 році. З 1993 року поїзд був модернізований: 2 вагона придбали футуристичний вигляд, поставлена ​​гідравлічна система і кабіна обігрівачі для контролерів. Потяги обслуговували понад 1 000 осіб в день. Склад піднімається під кутом в 30 градусів зі швидкістю 25 км / год без двигунів на одній лише лебідці. 3,9 км поїзд долав за 7 хвилин. Велика частина дороги проходила прям в горі. Пам'ятайте Цугшпітце?

11 листопада пальне масло (всього було 120 літрів) потрапляє в несправний обігрівач в приладовій панелі (обігрівач був побутової і не був призначений для установки на транспорті, труби з гідравлічним маслом проходили прямо через обігрівач, масло потрапило на нагрівальний елемент), коли поїзд зі 161 пасажиром ще був на станції. Через це загорілася задня кабіна контролера, в якій нікого в той момент не було. Пасажири стали задихатися токсичним димом з чадним газом. У вагоні не було стоп-крана, датчиків диму, пристроїв зв'язку з провідником, засобів екстреного відкриття дверей силами пасажирів, а вогнегасники були в замкненій кабіні. Поїзд несподівано зупинився через 600 метрів після входу в тунель. Це сталося автоматично через зниження тиску в гальмівній системі. Загорівся пластиковий підлогу і витекло масло. 12 людей розбили скло лижною палицею і спустилися на 600 метрів вниз по темному тунелю. Це були єдині вижили в двох потягах. Серед них була людина, багато років служив пожежником, він допоміг прийняти правильне рішення. За цей час вигорів 16-кіловольтної кабель під рейками, і на всьому курорті відключилася електрика. Контролер відкрив двері вагона вручну. 149 осіб пішли вгору в напрямку диму, так як внизу горіли задні вагони, але вони не пройшли і двох сотень метрів (в основному не більше 15 метрів). Жоден з 149 пішли вгору пасажирів не вижив. Останки деяких можна було впізнати тільки по ДНК. В паралельно йде вниз поїзді загинули один провідник і єдиний пасажир. Дим на швидкості 144 км / год піднявся на 2,5 кілометра вгору по тунелю до станції і ресторану, де вбив ще 3 осіб. Після катастрофи і розслідування фунікулер відновлювати не стали, а що залишилися від нього станції переробили для використання кабінного підйомника «Глетчерджет 1», по якій ми з Лехой і піднімалися. Безумовно, чорний день в історії канатки і всієї Австрії. Після цієї події всі гірськолижні курорти Австрії були закриті і створили експертну групу для розслідування того, що сталося. До суду притягнули 16 осіб відповідальних за експлуатацію курорту і ......... Їхніх виправдали, списавши це на нещасний випадок.

Повернемося до приємного. У підйому до вагончика справа виявляється є якась екстримальних траса. До нас підкотив хлопець і дуже впевнено пірнув вниз. А там взагалі немає ніяких огорож і прокладеної траси !!! Ми звичайно конкретно пріфігелі. На самій верхівці є оглядовий майданчик і ресторанчик. Оглядовий просто шикарна, але продувається. Довго не погуляєш. Так само на оглядовому є безкоштовна вебкамера, що дозволяє відобразити себе на тлі величних альп без сторонньої допомоги. Для цього натисніть відповідну кнопку і за сигналом вона вас сфотографує. Саме фото на сайті канатки у відповідному розділі. Якість не дуже, але на пам'ять зійде. Час летів швидко і настав обід. У ресторанчику стояв той же неприємний запах, що і в кафе внизу. Але що саме так смерділо ми зрозуміли тільки взявши по тарілочці фірмового австрійського супу з сиром. Я з'їв, напевно, пару ложок і далі не зміг. Сморід просто божевільна. Суп не доїли і довелося взяти навпіл картопельки фрі з сосіндровічамі, які хоч якось згладили цю хімічну атаку. Панорами гір з ресторану не менше шикарні. Сіли біля вікна і далі за програмою їхати до Кріммльскому водопаду не було ніякого бажання. Залишу його на літо. Ось так сиділи б ми і сиділи, але, по-моєму, трохи нижче перед посадкою на фунікулер є тунель. Я про нього нічого не знав, а даремно. Це була дорога метрів 200 довгою до ще однієї оглядової. Ідеш завжди вниз і куди? Що в кінці ми не знали? Я думав, що там, як на канатці Карвендельбанн в баварському Міттенвальді вихід до лижної траси. А виявилася ще одна оглядовий, але висить над урвищем і з приголомшливою панорамою.

Ось воно 100% щастя !!! Я не був в найкрасивішому місці на думку на острові Пхі-Пхі (Таїланд). Він пише: «До то тут не був для мене найнещасніші люди на Планеті». Дивовижний факт, але я через це абсолютно не відчуваю себе нещасною людиною навіть у своїй квартирі. Може він мав на увазі не нашу планету ?! Я не знаю. У кожного свій рай і мій далеко не в Таїланді. Він трохи схожий на ці чудові австрійські місця з горами, льодовиками, озерами, найчистішої водою, повітрям, комфортною для мене температурою, високим рівнем життя населення, пряниковими будиночками з привітними господарями і неймовірно смачною їжею, напоями. Ще б додати пейзажі улюбленої Патагонії і побільше норвезьких фіордів. Рай де немає страшних видів подібних, наприклад, індійським, китайським і тим же тайський, де люди плюндрують свою природу не тільки колосальними викидами з промислових об'єктів, а й самі своїми власними руками.

Спускатися вниз не було ніякого бажання. Із задоволенням тут заночував, але в зимовий період все нічліжки закриті. І звичайно хотілося побачити красиве озеро Целлер на заході. По дорозі вниз на одній із зупинок підкріпилися супом. Як же я люблю австро-угорський суп-гуляш. Смачно і ситно, що в холодну пору особливо важливе. Канатка вже близька до закриття.

Ми спустилися вниз і поїхали в Цель-Ам-Зеє. Китцштайнхорн я запам'ятаю на все життя. Це місце для обов'язкового відвідування. Але озеро Целлер манило так само зверху, як Китцштайнхорн знизу. Їхати від канатки не більш ніж 30-ти хвилин. Озеро неймовірної краси і відмінного місця розташування. З усіх боків гори, але c двох вони впритул, а з інших двох сторін віддалік. Уздовж берега багато крамничок. Як же приємно просто посидіти на одній з них і взагалі ні про що не думати. Відключити мозок від проблем хоча б на годинку. Чудовий вечір. Про Цель-Ам-Зеє розповім в окремому звіті.

Чи не повні 2 дня в Капруне пролетіли непомітно через неймовірно красивих місць. Природа не дає людині відпочинку від споглядання казки. Тут дуже багато сюжетів. Два дня дуже мало для такого красивого місця. Але я обіцяв собі вже влітку 2017 роки повернутися на тиждень і прошерстить все, що тільки може дозволити мені мій організм в і час.

На прощання в дорогу господар готелю дав нам по баночці чеського пива «Зубр» і ми вирушили по Глосглокнер до головної мети поїздки - Південному Тіролю. Але це зовсім інша історія. Далі буде….

Якщо рай не тут, то де?
Чому саме сюди, а не в Цель-Ам-Зеє?
Хоча кого я обманюю ?
Пам'ятайте Цугшпітце?
Ідеш завжди вниз і куди?
Що в кінці ми не знали?
Може він мав на увазі не нашу планету ?