Інтернет-магазин - Статті - Розповіді про подорожі - Грузія - 2014. Батумський ботанічний сад

Ірина І., м.Херсон

Батумський ботанічний сад
17.09.2014
Вранці встали рано, поснідали і тільки зібралися виходити, як почався дощ. Але ми до цього вже так звикли, що спокійнісінько подалися на ж / д вокзал - на цей день ми запланували поїздку в Батумський Ботанічний сад.
На вокзалі взяли квитки на електричку - по 50 тетрі. Квиток величиною із сірникову коробку касир не менше хвилини обробляла в дивовижному апараті, який треба накручувати ручкою, як старий телефон. З висоти залу очікування відкривається вид на що йде вдалину вулицю і таке відчуття, що підглядаєш за життям в місті. Повз проїжджали великі, в основному турецькі, фури і проходило багато жінок в чорних сукнях. Як я розумію, так одягаються жінки вийшли заміж. Виглядає жахливо. Ірина І

До акуратною платформі підкотила електричка і ми поїхали. Поїзд мчить то серед заростей, то майже поруч з морем і дивитися у вікно приємно і цікаво. Свою зупинку «Зелений мис» ми відстежували по GPS - виходити треба після другої серії довгих тунелів.
Ботанічний сад займає 113 гектар і тягнеться аж три залізничних станції. Пройшовши трохи по ходу поїзда, ми знайшли вхід і заплатили за квитки по 8 ларі. Відразу від входу кидається в очі ідеальна чистота і протягом дня ми бачили чимало службовців зайняті прибиранням, пересадкою, чищенням і досажіваніем.
Парк починається відразу: розкішними алеями, високими пальмами і розлогими магноліями. Листя бананових пальм тут завбільшки з мене, суцвіття гортензій - з футбольний м'яч. Я думала, що в середині вересня буде мало квітів, але вони цвіли майже всюди. А якісь плетуться ліани заплели гори і навіть дерева разом з верхівками. До акуратною платформі підкотила електричка і ми поїхали
У парку чимало фонтанів і є навіть природні джерела питної води. Уздовж алей, на оглядових майданчиках і в затишних закутках розставлені бамбукові лави. Високо в гілках свірістіт кольорові птиці і прекрасно себе тут почувають ворони. Майже всі дерева підписані, усюди таблички.
З майстерно розміщених оглядових майданчиків видно море і Батумі. Самі майданчики обгороджені білими стовпчиками, що надає місцю особливої ​​курортного. По алеях котяться електричні машинки з ледачими пасажирами, є безкоштовні туалети. Також знайшлося пару місць, де можна поїсти, але вибір невеликий і коштує дорого, так що ми правильно запаслися перекушуваннями. У парку легко проводиться весь день, лише після дощу знову стало жарко і тому кілька втомлює.
Хоча парк знаходиться на досить високому березі, майже всюди чути легкий шелест моря, і цей шум переносить у часі, несучи в недалеке минуле. А ще всюди запахи - квітів, хвої, дерев.
Трапляються групи екскурсантів. Росіяни як завжди гучні і грубуваті, турки відокремлено-спокійні, поляки - уважно-споглядальні. Одна з груп відразу визначила в нас українців, так і не знаю як.
Парк надзвичайно багатий. У ньому росте все, що змогли перенести в благодатний приморський клімат Грузії: рослини з субтропіків Закавказзя, Нової Зеландії, Австралії, Гімалаї, Мексики, Південної і Північної Америки. Всього дев'ять відділів, плавно переходять один в інший. Колекція налічує вже більше п'яти тисяч видів рослин і ми бачили, як за ними доглядають, а також недремним, але доброзичливу охорону.
Плутаними алеями ми спустилися до сітчастої огорожі і тут Слава ліг під тінистими соснами і відмовився далі йти. Тільки півгодини сну змогли відірвати його від м'якої трав'яний підстилки. Потім ми пройшли трохи туди, де виднілися люди і там виявилося кафе і вихід в Чаква.
Тут, поступово спускаючись до моря, ми побачили красивий вихід прямо на берег. Біля хвіртки тітонька торгувала водою і чурчелой і більше нікого не було видно. Не знаю, чи можна пройти з цього боку безкоштовно, тому що цілком можливо, що тітонька одночасно спостерігає за входом. Думаю, ризикувати не варто, тому що квитки необхідно зберігати протягом усього часу і при всій грузинській доброзичливості й терпимості, в Грузії порушення закону веде до покарання.
Ми влаштувалися на чистому прекрасному пляжі і більше двох годин купалися і загоряли, насолоджуючись м'якістю оксамитового сезону. Море було дуже теплим, спокійним і чистим. Батумі вставав з-за моря тонкими хмарочосами.
Ми розважалися галькою: будівництвом веж - хто вище побудує, змагалися хто далі її кине в море, хто більше створить бризок, чий камінь при падінні видасть кращий звук, що булькає, потім вибачалися перед Морем, кажучи, що воно гарне, доїдали чурчелу і знову купалися. Цікаво, що кожен раз, як ми починали кидати каміння, припливали риби - довгі і сріблясті, вони дуже цікавилися нашими діями.
Поруч по коліях пробігали поїзда і ми зрозуміли, що в Ботанічний сад можна потрапити ще і через цю станцію - білу з червоним дахом. Починати від Зеленого Мису, мабуть, краще, тому що тоді поступово спускаєшся до моря, а не піднімаєшся по алеях. До того ж опинитися на морі після спекотного дня надзвичайно приємно і приймається як ще одна розвага.
Наш потяг в Кобулеті був близько 18-ї вечора і години за півтора ми зібралися і пішли вздовж моря на наступну станцію. Вона виявилася дуже близько і ми пішли до наступної. Йшли по шляхах, переходили мости, дивилися з висоти на рибу і тих, хто бажав її виловити. Зліва від шляхів багато пансіонатів, багато занедбані, при чому трапляються дуже гарні. Праворуч - довга тінистий алея, заросла, із залишками лавок. Хотілося б побачити ці місця в розквіт їх курортного життя, коли люди були зовсім іншими.
На нашій станції Чаква шлях займав вантажний потяг. Захвилювалися, я відшукала міліціонера, тому що в Грузії міліціонер це друг і помічник, і запитала, куди ж прийде наш поїзд, якщо шлях зайнятий? Він повів мене до диспетчерів, які пояснили, що електричка прийде о 17:40 і що вантажний потяг обов'язково звільнить йому місце.
Навпаки станції ми знайшли магазин «Продукти і змішаний товар». Цікаво, що у нас маленькі ж / д станції нерідко розташовані в кількох кілометрах від житла, а тут поїзд зупиняється в центрі селища - все зроблено для зручності пасажирів.
Поїзд запізнився на 20 хвилин і коли наша електричка зі свистом увірвалася на станцію, я побігла перелазити через товарняк, тому що вона прийшла на другий шлях. До мене кинулися всі - міліціонери, службовці станції з криками - НЕ перелезааать! Вони багатоголосо запевнили, що без нас електричка не піде. І дійсно, тільки коли через п'ять хвилин товарний склад відійшов, двері електрички розсунулися і стали виходити люди. Для безпеки все було зроблено вірно.
Влаштувавшись, ми стали чекати обілечування і воно прийшло у вигляді тітоньки, яка запитала де наші квитки. Виявилося, що квитки треба брати на початку вагона з автоматика.
Коли ми вийшли на станції в Кобулеті, з'явилося сильне відчуття телепортації - ось тільки що заходили в поїзд і раптом раз - і вже виходимо. Цілий довгий день дивно стиснувся і залишився десь в минулому - величезним морем, синім небом, пишним садом.
По дорозі купили їстівних каштанів - всього по 4 ларі за кілограм і грузинського кави - м'якого і ароматного. В «Оазисі» замовили хачапурі по-імеретинськи і шашлик. Хачапурі був дуже красивим, товстим і набитим сиром - одним з кращих нами спробувати, але по-аджарський мені все-таки більше сподобався. Шашлик теж був смачним, але свинячим і тому жирним.
Після вечері я вмовила Славу трошки пройтися по набережній. І він мужньо погодився, враховуючи, що весь день протаскался і вже уморився. Ми сиділи і дивилися на західне небо і як Шарудило на березі люди, слухали тиху музику і вдихали чудовий запах моря. Я гостро відчула, що відпустка закінчується, а разом з ним - Літо.