Блоги «Клео». Подорожі. Малайзія. печери Бату

Сьогодні я покажу дещо з нашої подорожі до Малайзії - печери Бату (Batu Caves), розташовані в тринадцяти кілометрах від столиці Малайзії Куала-Лумпура Сьогодні я покажу дещо з нашої подорожі до Малайзії - печери Бату (Batu Caves), розташовані в тринадцяти кілометрах від столиці Малайзії Куала-Лумпура. Сталактитові печери Бату знаходяться в тропічному лісі всередині вапнякових пагорбів і складаються з цілої мережі печер. Вони утворилися близько 400 мільйонів років тому, але виявлені були тільки в 1878 році. Печери Бату є однією з найважливіших індуїстських святинь за межами Індії.

Перед поїздкою я читала про печери і дивилася фотографії, але вони мене не сильно вражали. Так ось, можу сказати, що жодна картинка не передає всього масштабу і атмосфери цих печер. Я однозначно рекомендую їхати туди і відчути все самим! Раджу відвести на цю поїздку цілий день, щоб нікуди не поспішати і нічого не пропустити.

Незважаючи на те, що печери знаходяться за містом, добиратися до них дуже зручно. Електричка KTM Komuter відходить від станції KL Central, до якої можна доїхати на метро. У касі або автоматі потрібно купити квиток до станції Sentul, яка знаходиться приблизно на півдорозі, але їхати по ньому ви можете далі до кінцевої станції Batu Caves. Квиток туди варто один рінггіт (усього десять рублів!). Однак зворотний квиток буде коштувати вже два ринггіта, оскільки його ви купите на кінцевій станції Batu Caves. Нам це незнання коштувало невеликого пригоди, про який розповім в кінці.

Всередині поїзда дуже красиво, чисто і акуратно, по всьому салону висять екрани, на яких крутять мультики, а над сидіннями розвішані таблички з анекдотами. У складі є вагони, призначені тільки для жінок, чоловіки туди не допускаються.

Електричка їде до самих печер, тому довго йти пішки не доводиться. Перше, що ми побачили, коли вийшли з вагона і підійшли до печер, - велику статую Ханумана, індуїстського мавпоподібних божества, відданого помічника Рами. Навколо неї і далі по всій території комплексу бігає незліченна кількість мавп. Вони не бояться людей, поводяться навіть нахабно і безперервно щось їдять.

Біля підніжжя пагорба розташовані кілька невеликих індуїстських храмів, прикрашених традиційними фігурками божеств, ліпниною і позолотою.

Першою нам попалася печера Рамаяна (Ramayana Cave). На жаль, вона була на реконструкції, ми змогли подивитися тільки на те, що було на вході і освітлене. Печера повна індуських статуй і картин, які розповідають про все життя Рами.

Ми підійшли до головної печери комплексу - Храмовій печері (Temple Cave). Вхід в неї безкоштовний. Біля підніжжя пагорба стоїть найвища статуя божества Муругана, її висота майже 43 метри. До печери ведуть сходи з 272-х ступенів.

Храмова печера величезна. Якщо не брати до уваги дозвільних туристів, то в основному відвідувачі - це індуси, які приїжджають на священне для них місце. Всередині печери знаходяться два невеликих відкритих храму. У них заходять тільки індуси - вони адже знають, що там потрібно робити.

Стіни печери дуже високі, близько ста метрів, подекуди з них капає вода. У зводі є природні розломи, через які всередину проникає світло.

Раз на рік в печерах Бату проводиться релігійне свято Тайпусам, тоді тут збирається величезна кількість паломників. Фестиваль супроводжується пишними церемоніями, які присвячені богу Муругану. Найбільш фанатичні паломники під час церемонії наносять собі рани гострими сталевими спицями, проколюючи щоки і мову, а деякі навіть підвішуються на гаках, прикріплених до голого тіла. Але вони не відчувають болю, оскільки знаходяться в релігійному трансі.

Виходимо їх Храмовій печери і спускаємося вниз. Вся сходи всіяна мавпами, вони такі хитрі, але все ж дуже кумедні. Дітки-мавпочки намагалися поцупити з мого пальця обручку, але їм це не вдалося.

На півдорозі, на 204-й ступені, доріжка веде направо в Темну печеру (Dark Cave). Вхід в неї коштує 35 рінггітів (350 рублів), тоді як всі інші печери можна оглянути безкоштовно. Ми не розраховували на такі витрати, готівки у нас було не так вже й багато. Нам якраз вистачило на три квитка в цю печеру, після чого залишилося всього 4 ринггіта.

Печера всередині не освітлюється. Нас зібрали в групу з 12-15 осіб, роздали всім ліхтарики і повели всередину. Печера має довжину близько двох кілометрів, вона вся складається з сталактитів і сталагмітів, які формувалися тисячі років. Особлива цінність цієї печери в тому, що вона збереглася практично в первозданному вигляді.

В результаті багатовікового впливу води вийшли освіти всякої химерної форми. Всередині печери живе сила-силенна кажанів, подекуди навіть трапляються їх скелетики. Їхні сусіди - павуки і стоноги.

В кінці нашого шляху по печері показується розлом в зведенні, через який ллється м'яке світло - як в кіно. Тим же шляхом повертаємося назад, виходимо на світло і знову спускаємося сходами, тепер уже до самого низу. Зі сходів відкривається гарний вид на місто.

Біля підніжжя пагорба багато всяких ресторанчиків і крамниць з смакотою. Але нам довелося від всього цього відмовитися, адже в кишені залишилося всього чотири ринггіта.

Ми вирішили, що пора повертатися додому. І тут ми дізналися, що зворотний квиток коштує два ринггіта, тобто на трьох нам потрібно шість рінггітів, а у нас є всього чотири. На всій території комплексу печер, а також в будівлі вокзалу не виявилося жодного банкомату, щоб можна було зняти гроші з карти. Що робити, як повернутися додому?

Ми вирішили, що чоловік поїде один на вокзал KL Centrаl, зніме гроші і повернеться за нами, а ми з донькою будемо його чекати на вокзалі. Ми знайшли затишне містечко на сходинках вокзалу, і тут, в общем-то, збулася моя давня нехитра мрія - без особливої ​​мети зависнути десь, просто сидіти і відпочивати.

Ми чекали повернення чоловіка цілих дві години, але вони пройшли майже непомітно: ми розглядали туристів і місцевих жителів, милувалися красою природи, витріщалися на сувенірні лавки. На решту нам два ринггіта ми змогли купити пляшку води, а от з їжею довелося зазнати. Але ми аніскільки не засмутилися - адже такі непередбачувані моменти в подорожах запам'ятовуються найбільше. Коли чоловік повернувся, ми всі разом благополучно повернулися додому на електричці.

Печери Бату нас дуже вразили. Скільки печер ми ні бачили після, жодна навіть близько не могла зрівнятися з цими ні за величиною, ні за атмосферою. І, мабуть, це одне з тих місць, куди я б не відмовилася повернутися.

попередній пост

Що робити, як повернутися додому?