"Нігіінскіе Робінзони" або "Від Колпашево до Тима" (частина 16)

Мир дому вашому, брати риба !!! Давненько ні чого не крапає ​​я на нашому сайті, літо випало жарке в плані роботи, а коли і виходило куди-небудь вискочити нічого путнього лавлівать не доводилося. Але ще з літа почав я підготовку до здійснення давньої своєї мрії, заїхати в наші ебеня тайгові з осені, не чекаючи як раніше, поки Об встане. А це не погана перспектива хапнути по повній всю красу тайговій риболовлі і перший лід на річках і озерах і т.д. і т.п. Загалом, мрії збулися, про що і спробую перед Вами відзвітувати. Початок листопада останні збори завершені, созвона з поромника отримана дата останнього порома на Нарим, все вилітаємо на крилах очікуваного нас рибальського щастя на зустріч «Казковій тайги». Друган Саня вилетів навіть на півтори години раніше на «Таблетці» з «Бураново» начинкою. Свою відремонтовану «Пімаху», частина скарбу, продовольства і звичайно рідкі компоненти без яких два місяці в тайзі не були б такими барвистими, я відправив з поромом ще у вересні. З цього вилетів на «кукурузник» практично на легке, і вже перед Кожевниково Саню наздогнав, пішов вперед в Мельниково, пару годин задрімав, сам здивувався як зміг перебороти наступаючі на мозок одна інший красивіше картини майбутнього життя в тайзі, та ще з сумки лежить під головою пхалися та що там говорити просто нахабно Піна ДВІ ліцензії на лося і ДВІ ліцензії на ведмедя. Але все таки заснув.! Наснилися звичайно лось з ведмедем сидять з моїми ж вудками по перволедку на моєму улюбленому вирі. Спочатку хотів щось заперечити, але потім вирішив Ліпше прокинутися. Загалом, свіженьким і повним сил, в Чажемто наздогнав Саню, далі по щебеню пилілі вже разом і пилілі сніжним пилом, що знову таки тішило. Прибувши в Парабель, відразу на паром, в планах було перевантажити всі речі в Санін УАЗ, загнати його на паром, «Кукурузника» домовилися за раніше прилаштувати в Парабелі і переночувавши в готелі, зранку рушити на Нарим. Мабуть небеса нам симпатизували і на березі крім порома стояв катер адміністрації Нарима і ми не стали відмовлятися від перспективи через 4 години сидіти за столом у єгеря Миколи. І ось ми вже в трюмі катера слухаємо плескіт холодних обских хвиль, підкидаємо дрова в піч, перекидаємо пісярік за пісяріком і проводимо нараду. На порядку денному одне, але важливе питання. Від Нарима до кордону добиратися своїм ходом на снігоходах, а це треба чекати і сподіватися на Діда Мороза і на наших доблесних синоптиків і все одно дістанеться на болтах і нам і снігоходах, або витративши певну суму, домовиться з всюдиходом. Повірте чоловіки, це було напевно найкраще нараду в моєму житті !!! Коротше, перекинувши по пісяріку, вже з другої нольпяхі було вирішено ні кого і ні чого не чекати, а швидше валити в тайгу на всюдиході. Опускаю всю «веселку» гостинності та привітності Миколи і його дружини Люби про це я вже багато разів писав в попередніх звітах. І ось на третій ранок після прибуття в Нарим ми готові стартувати в тайгу.

І ось на третій ранок після прибуття в Нарим ми готові стартувати в тайгу

Перед цим всю ніч сипав сніг, який приносив нам тільки радісні емоції і надію на хороші заморозки і перший лід. Всюдихід, рівномірно гурчачи, здавалося просто летів по пісковику, ми звичайно хай вибачать мене непитущі і язвенники пили гірку, відкривали задні двері милувалися наступаючої на тайгу зими, в обличчя летіли клуби снігу обдаючи приємною свіжістю, а в душі все співало і вирувало, так зрозуміють мене люди в міру збільшують.

Перед тим як пірнути в болото, ми зупинилися трохи розім'ятися, поправити спорядження. Тут-то і виявили відсутність кой якого спорядження, а саме капота одного з «Буранов». Подзвонили в Нарим, зв'язок ще була і дізналися що капот злетів ще в селі, і добрі люди дізнавшись Колін капот вже принесли його додому! От би у нас в місті так було б.

От би у нас в місті так було б

Як на гріх в першій же калюжі всюдихід вирішив перепочити, та ще й взуття зняти. Трохи більше години пішло у газик на відпочинок, ми тим часом благополучно його взули назад.

Прибувши на кордон, помітили що раніше у нас були гості, і явно з почуттям гумору. Про що свідчила прибита табличка на вході в хату. Почуття гумору ми оцінили по достоїнству.

Почуття гумору ми оцінили по достоїнству

І відсутність совісті оцінили теж, так як замість хохмовой таблички у нас вилучили 3 бочка по 50 л з лазні і нову каструлю люмінівую. Коротше мабуть розбагатіли на цьому гумористи, дай їм бог здоров'я. Зірвати нам лазневі дні їм не вдалося, запаяли пробиті бочки, та й каструлю закопчену варінням грибів на багатті відмили, але осад все одно залишився. ЧОЛОВІКИ не беріть ніколи в тайзі нічого чужого, тому й не замикаються, зимарки, кордони і хатинки щоб могли Ви перепочити по дорозі. Продукти, ложка, кружка, якщо необхідні, завжди будь ласка. Гаразд, не буду про сумне, нормальні люди, а їх більшість і так все розуміють. Не буду детально зупинятися на святкуванні дня заїзду і проводах всюдихода, коротше добу з життя випали.

Помахавши в слід іде всюдихода, розуміючи, що найближчі три тижні ні до нас гостей не чекати ні ми на велику землю не висунемося. Миколі з Мішею то не звикати, а ми з Сашком відразу відчули себе прям «Робінзон», струму трохи упакованими, технікою, снастями та зброєю всіх мастей і калібрів. Так знову ж у Робінзона було літо всюди, вітаміни кругом банани, кокоси, фініки. У нас же з вітамінів одна журавлина на болоті але під снігом, але багато і велика, ну і «Біленька», «Жигулівське» і «Шардоне» напівсолодке, і було у нас всього цього на початку ну мля поболе ніж у Робіка фініків !! ! Загалом, рибалити ми все-таки почали !!!

Загалом, рибалити ми все-таки почали

Поки Нігія не замерзла риблілі в схил з берега, використовуючи літні вудилища і спінінгів палиці.

Коли Нігіюха стала підмерзати, а ходу на лід ще не було, винайшли дерев'яний махового бур, принцип простий береш кол 3х метровий і добре розмахнувшись, лупішь по льоду, потім тонким прутом розгониш шугу і лунка готова.

Клював окуняра на все, на балансир, особливо не задурити з їх забарвленням та й розміром теж.

На блешня, практично на будь-які, і на Вибрики теж, розмір Окуш відразу як то почав радувати, мабуть щільність крупного була достатньою і дрібниця він не підпускав.

Саня пробував великі блешні і вельми успішно, часом його екземпляри перевершували в розмірах наших з Мішею виловлених на балансири.

Так тривало приблизно з тиждень. Нігіюшка, то підмерзне, то розтане, почали боліти руки від махання вудлищами і деревобуром. Хотілося все-таки скоріше вийти на лід, скоротити, так би мовити дистанцію між собою і рибою і отримувати задоволення від справжньої зимової риболовлі.

Якось вранці пили чай, я у вікно помітив, що мангал з Бураном теж сумують - одному хочеться швидше достатнього снігу, щоб поганяти по околицях у пошуках лосиного сліду, а другого вже несила терпіти тієї лосятини посмажити, ну і я з цими невоодушевленнимі предметами був повністю солідарний. І ось нарешті, Микола повернувся в один з вечорів з пішого обходу околиць і повідомив нам, що на сусідній річці Пижіно один з вирів замерз, він по ньому був схожий - лід тримає. Ну і природно на ранок все рвонули туди, потопталися по льоду - потріскує, але тримає впевнено. Забурюються і вперед. У мене на балансир, відразу хапають поспіль п'ят Окуш, але дрібниця, грам 100 - 150 і буквально слідом Мішаня вивалює на блешню трьох поросят, де - то під кілошнік.

Але в подальшому нас чекало лише розчарування, клювання різко обрубав і ми не зловили більше жодної рибки. Коли поверталися до снігоходи, помітили залишену господарем пам'ятку для нас, що головний все-таки він в тайзі. Але вирішення цього питання залишили на потім, коли знайдемо барліг, адже ліцензії в сумці ще лежать.

І ось нарешті, через кілька днів - свято, в ніч стукнув хороший (за двадцаточку) морозчік, і Нігіінскій перший льодок був в стані витримати наші тлінні тушки.

Кльовом назвати це складно, тому що навіть для того, щоб спокійно прикурити, мормиху або блесенку краще залишити на льоду.

Клював, звичайно різний, від стограмових піпісок, до подкілошних кабанчиків. Саме радували яльці з чебака: яльці - розміром з оселедець і чебака - з габаритами вобли.

Ще одне з особливо неприємних моментів - це короткий північний день, світає конкретно о 9.00, а о 16.30 вже практично темно.

30 вже практично темно

Але клювання не засмучує, і припинявся або в сутінках, або вже в темряві.

Підходила до кінця третій тиждень нашого перебування, у нас в гостях вже встигли побувати місцеві жителі Нарима. Льодок міцнішав, сніжку потихеньку підвалюють. Дня на три давануло навіть морози під 40С. Прибулі гості повідомили, що відчайдушні Наримська голови носяться через Обь не тільки на снігоходах, але навіть один переїжджав на УАЗику, це знову таки було приємною звісткою, так як наші «фініки» починали закінчуватися, а в свою чергу в Новосибірську чекає відмашки мій друг Роман , що не терпить до нас приєднатися, щоб розділити всю красу зимового лову, а заодно поповнити наші мізерні запаси рідких вітамін. Ми теж почали готуватися до приїзду Ромич - засолюючи жирних яльців і окунів, для подальшої Вялков їх за грубкою.

І ось ми нарешті через місяць виїжджаємо в цивілізацію в Нарим. Перед цим бурхливо влаштовуємо проводи Михайла в армію, коротше свята одні - Мишу проводжаємо, Рому зустрічаємо, веселуха одним словом. Але Мішаньке треба віддати належне, справжній тайговик виросте - замість того, щоб перед армією з х .. м як з ножем по Нариме за дівками бігати, він з нами в тайгу поїхав. Благополучно зустрівши Ромич, не довелося йому навіть УАЗик кидати в Парабелі і на таксі їхати до берега, з подальшою переправленням через Обь на снігоході. Мороз зробив свою справу, і друган, хоч і з тремтінням у колінах, прибув в Нарим своїм ходом, благополучно доставив нам продовольчий обоз зі свіжим пивом, горілкою, вином і навіть пряниками. І з першими променями суворого Наримського сонця, ми смикнули назад на кордон. Найцікавіше, що Нігіінскіе окуні теж мабуть були раді Ромі і його дякували своїми розмірами і клювали у нього на всяку фігню, аж до якоря.

Як справжній любитель балансиров, блешень і всякого іншого заліза, Ромич все-таки зглянувся і до блешні, але крупняка все одно клював практично тільки у нього.

Ну природно, з нагоди приїзду друган, звичайно була позапланова лазня з купанням в снігу і в ополонці.

Після лазні, природно пиво з грамотно посоленими, вимоченими і в'яленими Єльцов, окунями. Ну а під горілочку вже пішли фірмові дядька Колліни смажені яльці.

Ну а під горілочку вже пішли фірмові дядька Колліни смажені яльці

Загалом настрій і життєвий тонус зростали з кожним перекинутого пісяріком, що і виражалося на Сашиному задоволеному особі.

Потім дня на три, давануло конкретні морози, але тим не менш, з пляшкою коньяку за пазухою, жменею грохотулек в кишені і термосом під рукою, 2 - 3 години, висиджували спокійно. Благо хатинка в п'ятдесяти метрах, завжди можна добігти і притулитися будь-яким місцем до її теплим цеглин.

Напевно і окуні думали так само і клювали нічим не гірше, мабуть риб'ячий рай все таки існує і потрапити в нього можна або через сковороду, або через засолювальними ємність.

Так, мало не забув, перед приїздом Роми ми з Сашком намастирілі близько 40 жерлиц. Поїхали всі разом їх виставляти, але по дорозі на озеро нам попався Лосиний перехід. Нам з Миколою довелося повернутися в хату за карабінами і віддатися безпосередньо полюванні, Саня ж благополучно з'їздив на озеро, половити, і виставив жерлиці. Так що Ромич пощастило, після морозів потрапити відразу на перевірку жерлиц, і коли ми з Миколою повернулися після чергового полювання, тут же і хлопці з озера повернулися з результатами явно кращими, ніж у нас.

І на радість нам, вилучили ми з цієї шеренги найбільших на котлети, і вони були такі люб'язні, що подарували нам ще й гарну чашку ікри.

Ще, практично щоранку, ну або через ранок, нас відвідували великим табуном касачі, і снідали ми завжди з ними разом: вони - березовими гілками, ми - чаєм з пряниками, ну або пісярікамі з огірочками, в залежності від проведеного вечора. Стріляти я їх мужикам категорично заборонив, тому як під нарами стояв надкушений чотирма банками ящик тушонки і в сінях, починаючи від ковбаси і сала, закінчуючи лосятиною, м'яса було навалом, і вбивати чисто з мисливської азарту, не було ніякого сенсу. Вже перед від'їздом, Нікола зрізав одного чорниша для Сани, щоб він відвіз додому дружині показати і спробувати.

А мисливський азарт ми тамували збиваючи з мелкашки кедрові шишки на що стоять за хатою кедрині, і очей точили, і горішки клацали довгими тайговими вечорами.

З етичних міркувань не викладаю фотографії з загальним обсягом виловленої риби, щоб не травмувати чиюсь або не зміцнілу свідомість і не накликати на себе критику, як в попередньому звіті, коли нам доводилося гребти рибу лопатою, протрясено її через ліжкову сітку, щоб відокремити від снігу і упакувати в мішки, попередньо розсортувавши за розмірами. Цього разу купи були значно більше, ну дик і прожили ми значно довше, і виходило в день риболовлі по мішку - півтора на душу населення нашого населеного острова. Після виїзду, Микола з Сашком благополучно реалізували наш загальний улов Новосибірським перекупникам, тим самим, практично покривши всі витрати на двомісячне щастя в тайзі. Провівши Романа, ми прожили на кордоні ще 8 щасливих днів, і після відвідин мною Каргаска і Томська, і здачі всіляких звітів по веденню мисливського господарства, я прибув в наш рідний Новосибірськ. Як у нас тут не особливо добре пахне, після двох місяців тайгового кисню, скільки машин багато, одне заспокоює, що 2 або 3 січня вже Нового Року, знову поїду в тайгу. Ось так ми провели свою тайгову «робінзоніаду», за сім буду закруглятися. Для бажаючих приєднатися, мій телефон: 8-913-471-34-21. Якщо телефон не відповідає, значить я в тайзі, залишайте СМС зі своїм телефоном, або пишіть на e-mail: [email protected] я обов'язково передзвоню. Всіх з наступаючим Новим Роком - щастя, добра, успіхів, а головне здоров'я всем !!! Ну і природно всім і завжди кльових рибалок !!!