Шокуюча Азія або "Hi, India!" Частина 1

22 січня 2014 р 10:00 Гоа - Індія Грудень 2013

Введення. Введення

Перед тим, як назвати свою розповідь, я довго роздумувала. На початку я міркувала про назви: «Здрастуй Азія!» (... нарешті я вперше опинилася тут), то чи «Привіт Індія!» (Як-то сухувато), а може «Розвідка в Індію» (тому що я ще повернуся туди ...) «Чарівність Індією» (швидше за Хампі), «Моя Індія» і багато чого подібного приходило в голову ...

А чому ж я зупинилася на такій назві?

Згадала, кілька років тому, а тоді ще ютуба і в помині не було або він був, десь на заході, але до нас ще не дійшов, я дивилася відеокасети про «Шокуючу Азію», яку при перегляді, і то не кожна психіка витримає. Гаразд, жартую ... лякати не буду.

А, по-друге, зважувала, що вистачить і розповідь з єдиною однією частиною.

Згадуючи все про подорож і друкуючи в ворде докладний доповідь, не тільки для друзів нашого улюбленого сайту, але і для деяких учасників і персонажів, які брали участь в моєму індійському мандрівці, я твердо зрозуміла, якого не вкладуся і в дві частини ...

ОТЖЕ ...

У глибокому дитинстві я навіть не могла подумати, що коли-небудь опинюся в країні індійського чаю і індійського кіно. Чому чаю? Тому що після знаменитого грузинського, слідував індійський чай із зображенням слона на пачці.

Я тільки фото (з інтернету) такий ось пачки знайшла, була ще маленька пачка, яка ще "древнє" ...

Кіно, тому що мої батьки часто мене маленьку брали в сільський клуб, зокрема, дивитися індійські фільми. Якщо я навіть і засипала по їх чутками, але дещо я пам'ятаю. І навіть те, що на стінах висіли фотографії улюблених індійських актрис моєї мами.

Але вже якщо поглянути очима або думками дорослої людини, то ми знаємо: «Індія складається з 25 штатів, є одним з найбільших держав нашої планети, яке можна назвати колискою людської цивілізації і бла бла бла .....................»

Таким чином, число мого вильоту збіглося з тим днем, коли олімпійський вогонь був в Уфі. І добиратися доводилося в аеропорт аж майже 3 години (до аеропорту в звичайні дні на автомобілі з простими пробками займало 15 хвилин), з пробками тягнуться по всьому місту. Політ з тривалістю 7 годин пролетів непомітно з моїми попутницями, з якими я познайомилася в літаку, дізнавшись для себе багато і згадуючи книгу Рамі Блекта «Подорож в пошуках сенсу життя» .....

Митницю в військовому аеропорту Даболим ми пройшли швидко.

У напрямку в бік отримання багажу мені запропонували в віконцях поміняти гроші на місцеву валюту-рупій: 1 Rs = 0,6 рубля. Коли я відповіла їм, що обміняю в Гоа, вони посміялися. Гоа ми, уфимские, вимовляємо з наголосом на -а, а місцеві і індійці вимовляють з наголосом на -о. Ну і обміняти в Калангуте можна і за вигідним курсом. Обміняти можна в банках, магазинах, турфірмах, де висять вивіски. Намагайтеся обміняти днем, ввечері і вночі не вигідно. Курс завищують.

Отримавши і побачивши свою шкіряну валізу з поламаною ручкою, який подорожував зі мною вперше, мій настрій трохи зіпсувала. А вийшовши на вулицю, в пошуках нашого туристичного автобуса до якого дійти було всього 2 кроки, за нами мчали носії зі спробою допомогти донести багаж за гроші. А біля автобуса стояли жебраки, і бігали бродячі собаки. Настрій піднявся, коли почули голос супроводжуючого відволікаючим розповіддю з жартами. В автобусі було холодно від включеного кондиціонера, а сусідам було чомусь душно. Всі речі були у валізі, так як я вже встигла швидко переодягнутися. Добре, що ми доїхали швидко, хоча відстань становила ні багато ні мало 19 км.

Отже, тепер трохи історій про Гоа, яка то не зовсім Індія! Штат Гоа з населенням трохи більше одного мільйона чоловік, знаходиться практично посередині західного узбережжя Індії. Він був португальським форпостом в Індії на шляху торговельних маршрутів в Японію і Гонконг. 450 років Гоа був португальською колонією, поки не отримав незалежність і в 1961 році став частиною Індії.

Наш великий, але все ж бюджетний готель «Neelams The Grand» 3 * + (А в Північному Гоа вони всі бюджетні) світився здалеку гірляндами. У всякому разі, потрапляючи в літо, відчуття наближає Нового 2014 року у нас з подругою повністю відключилася.

Заселили нас спритно за допомогою «зелененьких», не чекаючи розрахункової години по всьому світу. І через півгодини, ми вже розкидали свої речі по номеру люкс з 2 ма балконами і, всіма пристойними для середньостатистичного російського людини, зручностями. По крайней мере, нам ці 2 балкона не так і знадобилися, як і друга кімната типу передпокої або курилки (на столі стояла попільничка, а ми не палять). Адміністратор показав першу кімнату, яка була жахлива, з видом в стіну якоїсь будівлі і з обшарпаним шпалерами. Коли ми запитали, що по блогам читали про нові блоки, він привів сюди. Ні для кого не секрет, в результаті, все, хто з нами приїхав, таким чином і заселилися, а ось нам така кімнатка дісталася.

Хоча бажання піти гуляти було непереборно, ми вирішили прилягти поспати після довгого перельоту, хоча б на пару годинок. А перш ніж покемаріть, начулися від відпочиваючих про гоанськая кухню, що славиться спеціями, поспішили пригощати це страви тут же на сніданку. І цей сніданок виявився у нас першим і останнім в готелі. Я спробувала знайти щось їстівне. Перепробувавши кілька страв, я зупинилася на тостери з повидлом, а мої співвітчизниці, з якими ми прилетіли разом і снідали за одним столом, посміялися, що таке я можу і вдома поїсти. Справа в тому, що можна звичайно було і омлет, і млинці взяти, але мені вже соромно було за ними йти, після всіх дегустації гоанськая страв. Офіціанти все стояли в ряд, немов солдати в строю і ось зайвий крок і розстріл ...

Набравшись сил, після денного сну ми з Христиною (так звуть мою подругу), немов на розвідку, попрямували на прогулянку по селу Калангут і власне на пляж. Вулиці були настільки гучними, немов ми перебували в якомусь мегаполісі: велика кількість людей кругом, сигнали автомобілів, скутерів, мопедів, велорикш, моторикш, тобто спілкування водіїв між собою не припинялися, немов перетікаючи в мелодійне звучання. На вулицях незрозуміло що творилося, повна відсутність знаків і тим більше світлофорів. Загалом, побачивши цю повну кашу не відразу звикнеш до кругом відбувається.

Трохи поблукавши і потрапивши на пляж Калангут, я зовсім себе відчула музейним експонатом. Якщо ви не засмагла та ще блондинка, то цю долю, шановні читачки, якщо ви збираєтеся в Гоа, вам точно не уникнути.

Періодично поліцейські по рупора виганяють індійців з моря, напевно, щоб не заважали комфорту відпочиваючих. Виключно всіх просять покинути океан в 18 00. Купання після заходу суворо заборонено. Стверджують, що це небезпечно.

Центральний пляж Калангут виявився найбільш населеним серед усіх пляжів, з тих які ми встигли відвідати. Коли ми пішли гуляти по березі, крім того, що кожен індус намагався без нашого дозволу нас відобразити на всі можливі пристрої, то з кожного шийка, тобто прибережних кафе вибігали місцеві промоутери, і всякий уговорівал зайти в їх кафе.

І перший шейк, який ми відвідали, виявився аж в Баге, тобто поки ми йшли, дійшли до пляжу Бага. Перший захід з вечерею ми зустріли в кафе «Bosco» (далі я буду згадувати все кафе), де нас обслужив офіціант Мануель. Було дуже смачно, а на рахунок цін ми ще тоді не знали з чим порівняти, але нам здалося недорого, враховуючи, що набрали чимало. А порції в закладах харчування нескромні, в порівнянні з російськими ресторанами, де зазвичай прописують вага страв.

Курка Тандурі (Tandoori chicken), яку варто обов'язково спробувати.

Після вечері ми поспішили в готель, так як запланували їхати в НІЧНИЙ РИНОК Арпоре (Saturday Arpora Night Market), який проходить тільки по суботах в тиждень раз. Ринок знаходиться на великій огородженому майданчику між Арпоре і Анджуне.

Найтмаркет в Арпоре вважається обов'язковою для відвідування пам'яткою Гоа. Там серед торговців багато іноземців-європейців. Нам розповіли, що таке свого роду розвагу придумав німець, який відпочивав в Гоа. Днем влаштовувати собі шопінг дуже душно і спекотно, а ввечері після пляжу це дуже зручно, та й економія денного часу. Асортимент товарів на ринку різноманітний, починаючи з дрібних сувенірів-брязкалець до високоякісних товарів. Але майте на увазі ціни завищені, ніж на тому ж Калангут. Якщо навіть початкову вартість розділити на два і з цієї ціни почати торгуватися (нам так порадили гіди). Але навіть при такій вартості і справді ціни смішні.

Крім ринку там йшов концерт спільно з невеликою дискотекою. Для цього у них побудована спеціально обладнана сцена для виступів.

Ми застали танець африканців і такий ось трюк.

Він встав на дошку, і тримав рівновагу на банках ...

Працювали кафе і ресторани, для тих, кому зовсім не потрібні покупки. Вони цілком могли подивитися концерт і потанцювати.

Індійські "шашлики")))

До ринку ми взяли таксі, і, поки робили покупки через дрібниці, водій весь цей час нас чекав. Парковка безкоштовна. Вхід на ринок теж безкоштовний, але на вході стояв перевіряючий з металошукачем.

На другий день, у неділю, ми відвідали пляж Кандолім, тобто з центрального пляжу Калангут повернули ліворуч. Особливих відмінностей я не побачила, хоча у відгуках читала, що вони відрізняються тим, що Кандолім краще і там менше народу.

А ввечері ми пішли шукати Тибетський ресторан про який нам говорили, але не доходячи до нього натрапили на «Смак Тибету». На вигляд кафе досить просте, без пафосу, є тибетський куточок з низькими столиками для бажаючих. Виявилося, ці кафе-ресторани стоять зовсім поруч. Хоча на початку ми і не зовсім зрозуміли, що не туди прийшли. Але нам сподобалося і ми туди не раз повернулися. Атмосфера цього кафе абсолютно інша, не властива для індійських кафе і ресторанів, тибетська музика і блюда відрізняються від індійських шейків і цінами і різноманітністю. Та й обслуговування досить швидке (у багатьох закладах харчування готують досить довго, а іноді навіть забувають про тебе, доводиться нагадувати (!)). Офіціанти хлопці-тибетці, привітні та усміхнені. Серед відвідувачів були і індійці, і багато росіян, причому не раз приходили сюди за час відпочинку.

Над баром висів портрет Далай Лами (в відмінностей від індусів, які вішають портрети тільки покійних, Лама живий і здоровий. Живе в Гімалаях)

Далі на третій день, в понеділок, ми вирішили ознайомитися трохи зі штатом Гоа, в якому відпочивали. Гоа звичайно не зовсім Індія (я про це пригадувала на початку розповіді), це тільки квіточки, як нам розповіли гіди. Це як Краснодарський край для Росії (ми так подумали) ...

І для того, щоб побачити справжню Індію, треба виїхати за межі Гоа (!)

Наш невеликий Травелінг зайняв цілий день, але я не думаю, що це був «Весь Гоа за один день».

Ця путівка нам дісталася за 55 $ на одну людину. Таксисти пропонують таку ж суму, і туристи подумавши, що в турфірмах дорожче, їдуть з останніми. Хоча з турфірми входить ще відвідування Зх соборів: 2 католицьких і 1го індійського, а в тур таксистів входить тільки водоспад Дудсхагар, плантація спеції і слони.

Можна було знайти ще дешевше за 45 $. А наша туркомпанія взагалі пропонувала цей тур за 80 $.

Я вже не пам'ятаю скільки ми їхали, то чи 2 години, то чи 3, брехати не буду, але з нашим гідом з дуже рідкісним і трохи суворим для Індії ім'ям Калі (не самий добрий з богів в індуїзмі), дорога здалася короткою. Мила і з дуже хорошим почуттям гумору Калісто (її повне ім'я) з нами провела весь день, поблажливо відповідаючи та реагуючи на наші всілякі питання. З початку нашої екскурсії, як ми приїхали і збиралися пересісти на місцеві індійські джипи, їхати по джунглях, нам відмовив напівпрофесійний фотоапарат моєї подруги, а свій цифровик я залишила в готелі. Хоча я була і засмучена, мене виручили мої земляки, які самі запропонували руку допомоги в прямому і переносному сенсі. Зокрема Тетяна і Андрій з міста Чебоксари. А ще я зустріла тих попутниць з літака. Як ви вже зрозуміли, фотографії я збирала, а точніше отримала в емайл з різних фотоапаратів, так що безвихідних ситуацій не буває.

Нам стелилася дорога по джунглях і через гірські річки на джипі.

Потім ми пройшлися пішки до водоспаду Дудсхагар, викупалися в прохолодній водичці - освіжили.

Існує легенда, що назва цієї природної пам'ятки Гоа означає «Море молока» і пов'язане з дуже красивою легендою про принцесу. Юна красуня купалась у водоспаді, і одного разу її побачив молодий принц. Щоб трохи прикрити своє оголене тіло і сховатися від сорому, дівчина вилила глечик з молоком в воду, і та на якийсь час стала непрозорою.

Погодували мавп горіхами і бананами, розпещених туристами, і чекають з наших сумок смакоти ...

Повернувшись до автобусів поїхали в храм Ганеша. Ганеша-в індуїзмі бог мудрості і благополуччя. Індуїстський храм Ганеша знаходиться поблизу села Реді. Цей храм діючий. Відповідно до історії «У 1976 році якийсь водій вантажної машини припаркувався в цьому містечку і заснув. Уві сні до нього з'явився божество Ганеша і повелів копати саме тут. Прокинувшись, чоловік послухався і розкопав дворічного кам'яного ідола божества. З тих пір тут і було вирішено побудувати храм, а статую розфарбувати, як це водиться у індусів, в яскраві кольори »

Після відвідин храму ми поїхали обідати на плантацію.

Звикаючи до індійської їжі, я намагалася знаходити те, що більше до душі. Обідали ми з одноразового посуду, зробленої з бананового листя.

Чоловікам, та й всім бажаючим, пропонували свіжий індійський самогон.

Це не моя їжа, я знайшла єдине фото з інтернету з посудом з бананового листя.

А після трапези Калі нас доручила російськомовної індійці з акцентом і з почуттям гумору, яка нас тут же повела на плантацію поруч. Індіанка нам показала як виглядають пряні рослини в природному середовищі, як їх вирощують і переробляють, такі як: гвоздика, мускатний горіх, кмин, каррі, кориця, перець, ваніль, коріандр, куркума, а так само фрукти: банан, кокос, ананас, манго, гуава, папайя, кешью, цитруси. Якісь давала нюхати і пробувати на смак.

Макет самогонного апарату. А самогон роблять з яблук кешью.

Екскурс пройшов швидко, а все це завершилося поданням людини мауглі.

Далі як же Індія і без катання на слонах!

Я вибрала плескання на слоні, так як було жарко. А за таке задоволення доведеться заплатити 600 рупій. За всю екскурсію- це єдина трата.

Кінцевими пунктами нашого екскурсійного дня були собори Святого Ксавьера Франциско і Святої Катерини, які стоять поруч.

На цій останній, на той день, екскурсії я натиснув землячці з іншого готелю, наробивши ще трохи фотографії в базиліці і слухаючи недовгий розповідь: «Ця церква з мощами святого було зведено в далекому 1605 році. Сьогодні вона входить до спадщини ЮНЕСКО і охороняється державою. Багато прочан з'їжджаються сюди зі своїми бідами та радощами в надії на зміну життя на краще. Кожні 10-12 років мощі Св. Ксав'єра демонструють гостям і відвідувачам церкви. Вважається, що якщо присутні при цьому велику подію, то можна зцілитися від багатьох хвороб ...... »

Сама Базиліка виконана відразу в декількох стилях і є архітектурною пам'яткою.

І досить втомлені ковтанням інформації, ми все-таки вислухали про іншу будівлю навпроти - знаменитий кафедральний собор Санта Катерина, який є великою церквою в Азії, що будується цілих 80 років. Фасад біля собору - класичний тосканський, з дзвіницею. Цікавий багатий інтер'єр в корінфському стилі, стіни собору прикрашають багато вівтарів, а в бічних нішах ховаються багато прикрашені каплиці. Головний вівтар і картини навколо нього присвячені покровительці Гоа - Св. Катерини з Олександрії.

Повертаючись в готель ми попрямували вечеряти на берег Індійського океану або Аравійського моря, втім, кому як подобається)

І на цей раз ми вибрали кафе Блує кокос ( «Blue Сoconut») з офіціантом з незвичайною зовнішністю, якого не запам'ятати неможливо. Представився він нам Мішею, а рідного імені ми так і не запитали. Ми його ще в найперший день бачили: він, як і всі індійці-промоутери з шейків, нас кликав свого кафе, але ненав'язливо (його фото вище з білою пов'язкою на голові, а ввечері він був у шапці). А потім в Арпоре на Нічному ринку ззаду хтось клікнув «Привіт», я штовхнувши Христину подумала, що ми в Гоа перший день, а в цьому селі вже знайомі почали з'являтися, що ми тут вже цілу вічність. І з кожним днем ​​загоряючи і стаючи трохи темніше, уваги і приставання з покупками було менше. Ми так подумали на той момент.

Коли ми вже йшли назад додому нас наздогнав на скутері, який бігав навколо нас з підносами, офіціант Міша. Від його пропозиції довезти нас з вітерцем до нашого готелю ми не відмовилися.

Але ми так і не зрозуміли його люб'язність і пообіцяли повернутися в четвер.

продовження тут

А чому ж я зупинилася на такій назві?